וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט בן שלוש נהרג בשריפה בבניין בצפת; 18 נוספים נפגעו

25.5.2019 / 14:57

19 בני אדם נפגעו בשריפה בבניין מגורים בן שמונה קומות ברחוב דוד אלעזר בצפת. אחד מהם, פעוט בן שלוש, פונה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. ילד נוסף סובל מכוויות ונערה סובלת מקשיי נשימה, השאר נפצעו קל. המשטרה פתחה בחקירה

צילום: לכיבוי והצלה מחוז צפון

שריפה בצפת - כל הפרטים:

  • שריפה פרצה בקומה החמישית של בניין בן שמונה קומות ברחוב אלעזר
  • פעוט פונה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה; בהמשך נקבע מותו
  • ילד נוסף סובל מכוויות; היתר משאיפת עשן
  • כוחות גדולים הגיעו לזירה; המשטרה פתחה בחקירה
  • הושגה שליטה באש

פעוט בן שלוש מת היום (שבת) בשריפה שפרצה בבניין מגורים ברחוב דוד אלעזר בצפת. הוא פונה לבית החולים זיו שבעיר כשמצבו אנוש, תוך כדי פעולות החייאה, אך בהמשך נקבע מותו. הושגה שליטה בשריפה.

בנוסף אליו, נפגעו עוד 18 בני אדם, בהם ילד בן ארבע הסובל מכוויות שפונה אף הוא לבית החולים ונערה בת 14 הסובלת מקשיי נשימה. היתר סובלים משאיפת עשן. במשטרה אמרו כי "בין הפצועים גם דיירי הבניין שהועלו לגג על ידי השוטרים על מנת להרחיקם ממוקד השריפה ובהמשך פונו על ידי לוחמי האש ובתיאום מולם".

אמו של הפעוט שמת סיפרה שהם הופתעו מהאש שהופיעה בדירה מאחר שלא היו מכשירי חשמל בדירה שיכולים היו לגרום לקצר. מבית החולים נמסר כי "למרות מאמצי ההחייאה של הצוות הרפואי במשך שעה, בפעוט בן השלוש וחצי, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה. נמצא איתם צוות רפואי ועובד סוציאלי". עשר דירות נפגעו בשריפה.

עוד בוואלה! NEWS:
הממונה על המאבק באנטישמיות בגרמניה: לא בטוח לחבוש כיפה
טוטאל לוס ליישוב, אלפי דונם ביער - ועכשיו צריך למצוא מי ישלם
"השומר" של הודו קיבל מנדט עצום לשנות את פני המדינה

אלעד פרזיאט בן ה-3 שנספה בשריפה בבניין מגורים בצפת, 25 במאי 2019. אדיבות המשפחה, אתר רשמי
נאלצו לקבוע את מותו. אלעד פרזיאט הפעוט שנספה בשריפה/אתר רשמי, אדיבות המשפחה
דירת מגורים בבניין בן שמונה קומות בצפת שבה פרצה שריפה ב-25 במאי 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
הדירה השרופה, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי

אל הזירה הגיעו כוחות רבים של כיבוי, משטרה ומד"א ונפתחה חקירה לבירור נסיבות הדליקה, שפרצה בקומה החמישית של הבניין. "צוותים גדולים של מד"א הכוללים אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועי מד"א נמצאים במקום ומאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים להעניק טיפול רפואי לנפגעים נוספים במידה ויאותרו", נמסר ממגן דוד אדום.

במקום פועלים גם כוחות משטרת ישראל בשיתוף גורמי חירום נוספים, חברת חשמל וגורמיי עירייה, לחזרה לשגרה ולטיפול בתושבים. בעירייה אמרו כי "צוותי עיריית צפת מכלל המחלקות נמצאים בשטח, מסייעים לכוחות ביטחון ולמשפחות. בהנחיית ראש העיר שוקי אוחנה צוותי רווחה נמצאים בשטח וערוכים להעניק סיוע".

עשן סמיך בחלונות - והמולה ברחוב

"כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות בבניין והמולה רבה ברחוב. מיד חברנו לכוחות הכיבוי שחילצו אלינו נפגעים", סיפרו חובש רפואת חירום במד"א, זוהר פרגון, והפרמדיק אורן נאמן.

"בסמוך לכניסה לבניין הם העבירו אלינו פעוט כבן שנתיים שסבל מכוויות והיה מחוסר הכרה על רקע שאיפת עשן, מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ולבצע בו פעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים זיו בעיר תוך כדי טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות מיוחדות כשמצבו קריטי", שחזרו.

החובש הבכיר יהודה חיים הצטרף לדבריהם וסיפר כי "בזירה הייתה המולה רבה, כוחות הכיבוי פעלו לכיבוי האש ולחילוץ הנפגעים שהיו לכודים בדירות בבניין שעלה באש. נערכנו מחוץ לבניין עם אלונקות וציוד מציל חיים וקלטנו אלינו את הנפגעים, שסבלו בעיקר משאיפת עשן. ביצענו בדיקות רפואיות לכלל הנפגעים, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חמצן על מנת למנוע את החמרת התסמינים של שאיפת העשן ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

בן שנתיים נפגע אנוש בשריפה בבניין בצפת - 25 במאי 2019. דוברות כב"ה
זירת השריפה, היום/דוברות כב"ה
דירת מגורים בבניין בן שמונה קומות בצפת שבה פרצה שריפה ב-25 במאי 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
החלונות שמהם חולצו בני המשפחה בדירה בצפת, היום/אתר רשמי, אלי אשכנזי

על פי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" לבטיחות ילדים זהו המקרה השלישי השנה של תמותת ילד בשריפה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, התריעה כי "אנו עדים למכת שריפות בימים האחרונים המושפעות גם ממזג האוויר הקיצוני. התקנת גלאי עשן בבית היא חיונית להצלת חיים. גלאי האש אינו מונע את השריפה אך מתריע בזמן ומאפשר הרחקת הילדים מבעוד מועד, כיבוי מהיר של האש וקריאה מיידית לשירותי כבאות והצלה".

(עדכון ראשון: 12:25)

בן שנתיים נפגע אנוש בשריפה בבניין בצפת - 25 במאי 2019. דוברות כב"ה
זירת השריפה, היום/דוברות כב"ה
זירת שריפה בבניין מגורים ברחוב דוד אלעזר בצפת ב-25 במאי 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זירת השריפה, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה
זירת שריפה בבניין מגורים ברחוב דוד אלעזר בצפת ב-25 במאי 2019. עיריית צפת, אתר רשמי
זירת השריפה, היום/אתר רשמי, עיריית צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully