וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה שתפתור את המשבר? כך יאשרו החרדים את חוק הגיוס הקיים

לוואלה! NEWS נודע כי השר לשעבר אטיאס העלה הצעה לפיה חוק הגיוס יאושר ללא טבלת יעדי הגיוס בו, במקביל לאישור יעדי הגיוס בהחלטת ממשלה. ההצעה זקוקה לתמיכת הסיעות, ובעזרתה יזכו החרדים בגמישות במספר המתגייסים תוך הפעלת לחץ על ליברמן להצטרף לממשלה

עריכה: שניר דבוש

הקיפאון במו"מ הקואליציוני | כל הפרטים:

  • ההצעה של השר לשעבר אטיאס: אישור חוק הגיוס במקביל להחלטת ממשלה
  • לפי ההצעה: הממשלה תוכל לשנות את יעדי הגיוס לאחר אישור החוק הקיים
  • ליברמן מתנגד להצעה אך עשוי להיכנע ללחץ
  • חברי מועצת גדולי התורה של יהדות התורה ידונו הערב בנושא

האם זה הפתרון לסיום משבר חוק הגיוס? לוואלה! NEWS נודע כי השר לשעבר אריאל אטיאס העלה הצעה בשבוע שעבר לפיה חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון בתקופת אביגדור ליברמן יאושר בכנסת ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו, אך הממשלה תאשר במקביל את אותה טבלה.

לפי גורם פוליטי, ליברמן התנגד להצעה זו אך ההנחה במערכת הפוליטית היא כי אם כל הסיעות החרדיות יביעו עליה הסכמה גורפת, יהיה ניתן להפעיל עליו לחץ שכן החוק יאושר ללא שינויים לפי דרישתו.

בפועל אם יעדי הגיוס יאושרו במקביל בהחלטת ממשלה, הרי שתהיה לממשלה אפשרות לשלוט בהן בעתיד. כמה אדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יתכנסו הערב בירושלים לדון בנושא. המועצה מובילה קו קיצוני נגד פשרות בחוק אך הפתרון המדובר יוצע להם כהצעה אחרונה שעשויה לפתור את המשבר. ליברמן התנגד להצעה דומה משום ש"זה מרוקן את החוק מתוכן" ובשלב זה, כך לפי גורם פוליטי, מתנגד להצעה זו.

השר ליצמן בפתח ישיבת הממשלה, 26 במאי 2019. רויטרס
ליצמן בכניסה לישיבת הממשלה, היום/רויטרס

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) פרסם את הצעת החוק המוכנה לפיזור הכנסת בחשבון הטוויטר וכתב כי "החוק לפיזור הכנסת מוכן, לצערנו אנחנו נגררים לבחירות בגלל התקטננות מיותרת של חלק מחברות הקואליציה. לאחר סיכום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נתחיל בקידום את החוק. נדרשות 61 אצבעות לאישור החוק".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בפתח ישיבת הממשלה כי מפלגתו לא צריכה להתגמש בנושא חוק הגיוס, וכי הוא לא בטוח שחוק הגיוס בלבד מונע הקמת ממשלה. "אני אזכיר לכם שיש לי 20 מנדטים ביחד עם השותפים, למישהו אחר פחות. לפי ההתנהגות נראה לי שיש עוד דברים", אמר ליצמן. עוד אמר כי איננו חושש מבחירות חוזרות.

יו"ר סיעת דגל התורה ח"כ משה גפני אמר לרשת ב' כי "ליברמן לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה. כל מה שהוא עושה לא קשור לחוק הגיוס, זה תירוץ. הרי אם הוא היה רוצה חוק נורמלי, היה צריך לדון עליו. ליברמן לא רוצה את נתניהו על רקע פרסונלי. אנחנו ממש לא רוצים מדינת הלכה, זה רק במוחו הקודח של ליברמן".

עוד באותו נושא

נתניהו: "לא צריך להיגרר לבחירות מיותרות"; ליצמן: "לא מפחדים"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 26 במאי 2019. אמיל סלמן, הארץ
נתניהו, הבוקר בישיבת הממשלה/הארץ, אמיל סלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully