וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ביהדות התורה: לא נישאר בממשלה אם חוק הגיוס יאושר בנוסח הנוכחי

25.5.2019 / 22:04

לאחר שליברמן הציע כי נציגי המפלגות החרדיות ייצאו במהלך ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגיוס, בכירים במפלגה אמרו לוואלה! NEWS כי "זו לא אופציה מבחינתנו, ליברמן קיבל ארבעה מתוך חמישה תנאים שהוא הציב, שיואיל בטובו להתפשר"

צילום: בני ואינר

בכירים ביהדות התורה דחו היום (שבת) את האפשרות שהציע יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לפיה הם יצאו במהלך ההצבעה על חוק הגיוס ממליאת הכנסת וכך יאושר החוק ללא שינויים כפי שהוא דורש. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו במפלגה: "אמרנו בכנסת הקודמת שאם החוק יאושר בקריאה שניה ושלישית בנוסח הנוכחי המקורי שלו, לא נישאר בממשלה. זו לא אופציה מבחינתנו".

לדבריהם, "ליברמן קיבל ארבעה מתוך חמישה תנאים שהוא הציב, שיואיל בטובו להתפשר בחוק הגיוס. אין חוק אחד בכנסת שנכנס ויוצא באותו נוסח. גם ליצמן, גפני ודרעי הביאו שורה ארוכה של דרישות במו"מ הקואליציוני, הם קיבלו הכל? לא. אז אפשר לבוא בטענות רק לליברמן. הדרישה שלנו מוכרת מאז ומתמיד". ביהדות התורה אומרים כי טרם נקבעה פגישה עם נציגי הליכוד או הועבר להם פתרון שיוכלו להציג לאדמו"רים ולרבנים".

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
יעקב ליצמן ומשה גפני, ראשי יהדות התורה/שלומי גבאי

בצל דברים אלו, ליברמן כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "ימין זה לא פולחן אישיות. ימין אלו ערכים. שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי. בנקודה הזו, לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרנו, חדשות לבקרים, שלא נזוז מילימטר אחד מהנוסח המקורי של חוק הגיוס, כפי שעבר בהצבעה בכנסת בקריאה ראשונה".

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "אנו לא מנהלים מו"מ עם החרדים, אנו מנהלים מו"מ עם הליכוד. הדרישה שלנו היא שבהסכם בינינו יופיע סעיף, שחוק הגיוס בנוסח המקורי יעבור בקריאה שניה ושלישית. מצדנו הח"כים החרדים יכולים לצאת מן האולם בזמן ההצבעה בדיוק כפי שעשו בהצבעה בקריאה הראשונה, אבל כל שאר מרכיבי הקואליציה חייבים להתחייב לתמוך בנוסח המקורי. באותו הרגע שזה יוסדר תקום ממשלת ימין אמיתית ולא ממשלה חרדית".

עוד באותו נושא

יהדות התורה: "ליברמן לא דובר אמת - רוצה להפיל את נתניהו"

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בחודש שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully