וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן לתת בו אמון'': הוארך מעצר החשוד בתאונת הפגע וברח בי-ם

הצהרת תובע הוגשה נגד הצעיר החשוד בתאונה שבה נפצע אנוש ילד בן 11. מעצרו הוארך באישור של היועץ המשפטי לממשלה מאחר ומדובר בתקופת מעצר העולה על 30 יום. סנגורו של סנדרוסי מחה על ההחלטה: ''הם עדיין לא יודעים מי נהג ברכב''

צילום: חדשות 13 ורוני כנפו, עריכה: ניר חן

בבית המשפט לתעבורה בירושלים הוגשה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד נתנאל סנדרוסי החשוד בתאונת פגע וברח לפני כחודש בירושלים, ובהמשך השבוע צפוי להיות מוגש כתב האישום נגדו. לבקשת המשטרה, הוארך מעצרו של סנדרוסי בחמישה ימים לצורך הגשת כתב אישום, באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שכן מדובר בתקופת מעצר העולה על 30 יום.

בתאונה שאירעה בחודש שעבר בשכונת רמות בבירה, נפצע ילד בן 11 ומצבו מוסיף להיות אנוש. הנהג נמלט והרכב הפוגע אותר בגבעת זאב. כמה ימים אחרי כן פרסמה המשטרה את פרטיו של סנדרוסי בן ה-23 כחשוד. בעקבות זאת, הוא הסגיר את עצמו ומעצרו הוארך במשך כחודש בחשד להפקרת פצוע לאחר תאונה, נהיגה בקלות ראש ושיבוש מהלכי משפט.

לקריאה נוספת בנושא:
הפגע וברח בירושלים: חשוד נעצר בחשד שסייע לדורס להימלט
נתפס בדירת מסתור: נעצר חשוד נוסף במעורבות בפגע וברח בי-ם
כ-5 ימים אחרי ה"פגע וברח": המשטרה מבקשת סיוע באיתור החשוד

נתנאל סנדרוסי בדיון בהארכת מעצר, בית המשפט לתעבורה ירושלים, מאי 2019. צילום מסך, אתר רשמי
סנדרוסי בבית המשפט, היום/אתר רשמי, צילום מסך

סנדרוסי טען בחקירתו הראשונית כי לא היה מעורב בתאונה והחזיר את הרכב החשוד כמה שעות לפני כן, אולם ביתר החקירות הוא שמר על זכות השתיקה. לפי המשטרה, ראיות וממצאים שנאספו "הן במקום התאונה והן במהלך חקירתו של החשוד, הביאו לחיזוק וביסוס החשדות נגדו במעורבותו בתאונה והפקרתו של הקטין". נציג המשטרה אמר בדיון היום כי מדובר ב"תיק גדול ומורכב הכולל חומרים רבים והכנת כתב האישום דורשת זמן ומאמץ". עוד אמר כי החשודים "שיבשו הליכי חקירה, העלימו ראיות ולא שיתפו פעולה עם היחידה החוקרת".

שופט בית המשפט לתעבורה, נאיל מהנא, אמר בהחלטתו כי "יש הצדקה להארכה חריגה של המעצר בשל המורכבות של תיק זה". עוד הוסיף כי "סנדרוסי חשוד שנמלט מהזירה והסתתר במשך שבוע, העלים ראיות ושתק בחקירתו. לא סברתי כי ניתן לשחרר אותו בערבות, שכן יש מסוכנות רבה. ולא ניתן לתת אמון במשיב שיש בהתנהלותו התחמקות, חוסר שיתוף פעולה והעלמת ראיות".

עוד באותו נושא

"עבר באדום ודרס במעבר חצייה": הוארך מעצר החשוד בפגע וברח בי-ם

לכתבה המלאה
נתנאל סנדרוסי בדיון בהארכת מעצר, בית המשפט לתעבורה ירושלים, מאי 2019. צילום מסך, אתר רשמי
סנדרוסי בבית המשפט, היום/אתר רשמי, צילום מסך

בנוסף לסנדרוסי, עצור מזה כשלושה שבועות מאור גמליאל בחשד למעורבות בתאונה. סנגורו של סנדרוסי, עו"ד משה סוחמי, שאל בדיון איך יכול להיות שמוגשת הצהרת תובע אבל מצד שני יש חשוד נוסף שחשוד שנהג ברכב ומוארך מעצרו. "הם עדיין לא יודעים מי נהג ברכב", אמר סוחמי והוסיף כי זה "נדיר וחריג מאוד שמגיעים להארכות מעצר באישור היועמ"ש מעבר ל-30 יום גם בתיק רצח". לדבריו, מחומר החקירה עולה שסנדרוסי היה ב-20:48 באזור התאונה, וזאת בעוד הרכב חוצה ונתפס בגבעת זאב. "אם הצילום של המצלמה הוא לפני 20:48, ואני בטוח שהיה לפני, אז זה לא מתיישב עם זה שהוא היה שם באזור התאונה, אז יכול להיות שהפקיר. הוא טוען שהיה כל הזמן היה ברמות ולא היה בתאונה".

גם מעצרו של מאור גמליאל, חשוד נוסף המעורב בפרשה, הוארך עד יום חמישי, אך לא הוגשה נגדו עדיין הצהרת תובע וחקירתו נמשכת. נציג המשטרה אמר כי חלה התפתחות בתיק והגיש דוח סודי.

עו"ד סוחמי אמר בתום הדיון: ''לא הובאו ראיות לגבי מי נהג ברכב וכיוצא בזה מי נטש. למעשה אנחנו באותו מקום שהיינו לפני שבועיים. אני בספק אם הפרקליטות תוכל להגיש כתב אישום".

זירת תאונת הדרכים ברחוב גולדה מאיר, ירושלים 21 באפריל 2019. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת התאונה בשכונת רמות בירושלים/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully