וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: לא נחדש את המו"מ עם ארה"ב עד שלא תשנה את הגישה

משרד החוץ הצפון קוריאני הודיע כי השיחות עם ארצות הברית לא יימשכו, אלא אם וושינגטון תיסוג מ"דרישות חד-צדדיות פירוק הנשק הגרעיני". בהודעה הואשם ממשל טראמפ בכישלון השיחות בין המנהיגים: "ככל שחוסר האמון ייגבר, התגובה שלנו תהיה חריפה יותר"

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הודיעה אתמול (שישי) כי המשא ומתן עם ארצות הברית בסוגיית הגרעין לא יחודש לעולם, אלא אם כן נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ייסוג ממה שמכנים בתקשורת בפיונגיאנג כדרישות חד-צדדיות לפירוק הנשק הגרעיני.

ההצהרה של דובר במשרד החוץ הצפון קוריאני, שפורסמה בתקשורת הממלכתית, מבטאת אי שביעות רצון - בניסיון להפעיל לחץ על הבית הלבן לרכך את עמדותיו בנוגע לאכיפת הסנקציות על צפון קוריאה. הצהרת משרד החוץ הצפון קוריאני מגיעה לקראת נסיעתו של הנשיא טראמפ ליפן, שם ייפגש עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כשהגרעין הצפון הקוריאני יעמוד במרכז שיחותיהם של השניים.

בהצהרה של סוכנות הידיעות הקוריאנית הרשמית של פיונגיאנג, מאשימה צפון קוריאה את ארצות הברית שגרמה בכוונה לקריסתן של השיחות בין טראמפ לבין מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, בפברואר האחרון עם דרישות חד-צדדיות ובלתי אפשריות.

עוד בוואלה! NEWS:
מהירים וחמקמקים: הטילים החדשים של צפון קוריאה מעוררים דאגה
ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה שיגרה שני טילים לים
ארה"ב: השתלטנו על ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות

מנהיג צפון קוראיה, קים ג'ונג-און במהלך כינוס ועידה בפיונגיאנג 11 באפריל 2019. רויטרס
מנהיג צפון קוראיה, קים ג'ונג-און במהלך כינוס ועידה בפיונגיאנג/רויטרס

"אנו מבהירים שוב כי ארצות הברית לא תוכל להזיז אותנו אפילו סנטימטר אחד עם העקשנות שלה, וככל שחוסר האמון והפעולות העוינות כלפי צפון קוריאה יתגברו, התגובה שלנו תהיה חריפה יותר", נמסר מטעם משרד החוץ הקוריאני. "אם ארצות הברית תניח בצד את שיטת המחשבה הנוכחית שלה ותשנה גישה, נהיה מוכן לדבר. עד אז שיחות ארצות הברית-צפון קוריאה לא יחודשו לעולם, ובהמשך הסיכוי לפתרון בעיית הגרעין יהיה קשה יותר".

מנגד, ארצות הברית אמרה כי השיחות לא צלחו בעקבות דרישות צפון קוריאה להקלה בסנקציות תמורת ויתור חלקי בלבד על יכולותיה הגרעיניות. שליט צפון קוריאה אמר אחרי השיחות כי יש לממשל טראמפ עד סוף השנה להעלות פתרון שיתאים לשני הצדדים.

עוד באותו נושא

צפון קוריאה "מברכת" את ביידן: "טיפש אימבציל עם IQ נמוך"

לכתבה המלאה
צפון קוריאה שגרה טילים לעבר דרום קוריאה 4 במאי 2019. רויטרס
תושב סיאול צופה בדיווח על ניסוי של צפון קוריאה, החודש/רויטרס

הודעת משרד החוץ הצפון קוראני היא המשך לשני שיגורים נפרדים של טילים קצרי טווח בתחילת החודש, שנועדו ככל הנראה להגביר את הלחץ על וושינגטון מבלי לגרום למשא ומתן להתמוטט. הצפון גם מחה בחריפות על ההתקפה האמריקנית האחרונה על ספינת מטען צפון קוריאנית שהייתה מעורבת ביצוא פחם אסור ודרשה שהספינה תוחזר לאלתר.

בעקבות התמוטטות פסגת טראמפ-קים, צפון קוריאה האטה משמעותית גם את קצב היחסים שלה עם דרום קוריאה, שהשתוקקה לשפר את היחסים בין שתי המדינות ולסייע בדיונים מחודשים בין וושינגטון לפיונגיאנג.

דרום קוריאה הבטיחה מוקדם יותר השבוע לקדם תוכניות בכדי לחדש סיוע הומניטארי בקנה מידה גדול לצפון קוריאה. אך לא ברור אם חבילת סיוע מדרום קוריאה תשפיע על התנהגותה של צפון קוריאה, שדורשת ויתורים גדולים הרבה יותר מסיאול, כגון חידוש פרויקטים כלכליים בין קוריאה החסומים כיום על ידי סנקציות בראשות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully