וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מהלב שלנו יישאר בישראל": הניתוח שהציל את בת השנה מזנזיבר

22.5.2019 / 22:10

20 שנה אחרי שבאלקיס הגיעה מזנזיבר ועברה ניתוח מציל חיים בישראל בעקבות מחלת לב, השבוע בתה, פטמה, עשתה את הדרך הדומה והפכה לילדה ה-5,000 שניצלת במסגרת הפרויקט ההומניטרי של בית החולים "וולפסון" ועמותת "הצל ליבו של ילד"

פרויקט 'הצל ליבו של ילד' של המרכז הרפואי 'וולפסון'. אתר רשמי
פרויקט "הצל ליבו של ילד" של המרכז הרפואי "וולפסון"/אתר רשמי

הפרויקט ההומניטרי של בית החולים "וולפסון" ועמותת "הצל ליבו של ילד", רשם השבוע ציון דרך מרשים כשפטמה, תינוקת בת שנה מזנזיבר, הובאה לארץ, עברה ניתוח מציל חיים בעקבות מחלת הלב שלה והפכה לילדה ה-5,000 שעברה את הניתוח בהצלחה. מחלת הלב של פטמה הינה תורשתית, כשאמה נותחה בבית החולים "וולפסון" לפני 20 שנה.

בכל שנה, הצוות הרפואי של "וולפסון" ועמותת "הצל ליבו של ילד" מקיים משלחות רפואיות ברחבי העולם אשר מטרתן לבדוק ולאבחן ילדים חולי לב. עד כה טופלו 5,000 ילדים מ-59 מדינות מתפתחות, ביניהם יותר מ-2,500 ילדים פלסטינים מהגדה ומעזה בנוסף לילדים מאפריקה, סין, אירופה, עיראק וסוריה. הטיפול הרפואי מוענק לילדים ולמשפחותיהם ללא עלות.

עוד בוואלה! NEWS:
השימוע של ביבי והגישור של שרה: גם מנדלבליט לא רוצה כתב אישום
כמיטב המסורת: מאות אלפים צפויים להגיע להילולת הרשב"י במירון
בעקבות בקשת חבריו: מאות בהלוויית סרגיי שמת באסון המנוף

פרויקט 'הצל ליבו של ילד' של המרכז הרפואי 'וולפסון'. אתר רשמי
פרויקט "הצל ליבו של ילד" של המרכז הרפואי "וולפסון"/אתר רשמי

פטמה, הילדה ה-5,000, הובאה לישראל יחד עם קבוצה של 12 ילדים, שמונה אימהות ושתי אחיות מזנזיבר. כל הילדים בקבוצה סובלים ממחלות לב, ובמהלך השבועות הקרובים הם יעברו טיפולים מצילי חיים במרכז הרפואי וולפסון.

"לקחת חלק בהצלת חיים של ילד זהו אחד הדברים המתגמלים ביותר שיש", אמר ד"ר ליאור ששון, מנהל היחידה לניתוחי לב ילדים בבית החולים והמנתח הראשי בפרויקט. "לשים בצד את המחלקות הפוליטיות ולסייע לבן אדם הזקוק לעזרה, לילד, זהו הנס שהצוות הרפואי שלנו מבצע בכל יום".

עוד באותו נושא

בלב אוהב: בניין אחד בחולון הפך לתקווה של מאות ילדים בעולם

לכתבה המלאה

"אני חייבת להם את האושר של חיי"

באלקיס, אמה של פטמה, סבלה בדיוק מאותו מום לבבי אשר ממנו סובלת כעת גם בתה, וחייה נצלו בישראל לפני 20 שנה. באלקיס החלימה מהניתוח וחזרה לזנזיבר. עם השנים התחתנה, ולפני כשנה נולדה בתה הבכורה פטמה, אשר אושפזה פעמים רבות ואובחנה כחולה במחלת לב, אולם הניתוח לו הייתה זקוקה לא קיים בזנזיבר.

"מעולם לא חשבתי שאעשה שוב את המסע מאפריקה לישראל", אמרה באלקיס, אמה של פטמה. "אני חייבת את חיי לעמותה המדהימה הזו ועכשיו הם גם הצילו את חייה של בתי. אני חייבת להם את כל האושר של חיי. בקרוב נחזור לזנזיבר, אבל חלק מהלב שלנו יישאר בישראל לתמיד".

פטמה ואמה יישארו עוד כמה שבועות בבית הילדים של "הצל ליבו של ילד" בחולון, בו מתגוררים עוד כ-30 ילדים אשר הובאו לארץ על ידי העמותה מטנזניה, אתיופיה, זמביה, קניה, אוגנדה, עיראק, עזה והרשות הפלסטינית.

"הצל ליבו של ילד" היא עמותה הומניטרית בינלאומית, שבסיסה בישראל, שהפכה לאחרונה לארגון הישראלי הראשון בהיסטוריה לקבל את אות האוכלוסין של האו"ם. העמותה נוסדה בבית החולים וולפסון ב-1995, והיא דואגת לניתוחי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות ומקימה כעת בית חולים לילדים במרכז הרפואי ע"ש וולפסון אשר ישרת את האוכלוסייה הישראלית המקומית יחד עם הילדים המטופלים על ידי העמותה ויהווה מרכז בינלאומי לניתוחי לב ילדים.

פרויקט 'הצל ליבו של ילד' של המרכז הרפואי 'וולפסון'. אתר רשמי
באלקיס, אמה של פטמה, הילדה שניצלה במסגרת פרויקט "הצל ליבו של ילד"/אתר רשמי

"הפעילות הזו של הצוותים הרפואיים בשיתוף הפעולה עם העמותה מהווה מקור לגאווה", אומרת ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית בית החולים. "בכוונתי להרחיב פעילות של הצלת חיים ומתן מענה רפואי בינלאומי לכל תחומי הרפואה ולבני כל הגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully