וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרב, אש - והילולה: ל"ג בעומר רותח ומאות אלפים במירון

קרוב לחצי מיליון איש מהארץ ומהעולם משתתפים באירוע הדתי הגדול במדינה, שנפתח עם הדלקת המדורה על ידי האדמו"ר מבויאן. 58 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי במהלך ההילולה, 12 מהם פונו לבית החולים. למרות עומס החום הכבד ברחבי הארץ חוגגים את ל"ג בעומר

הר מירון: אלי אביב ירושלים: רוני כנפו רחובות: אבי כהן

ל"ג בעומר וההילולה במירון - כל העדכונים

  • מאות אלפים הגיעו לאירוע הילולת הרשב"י במירון
  • אלפי שוטרים התפרסו בהר לשמירה על הסדר
  • 231 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי; 26 פונו לבי"ח
  • ברקע עומס החום: ברחבי הארץ חוגגים ל"ג בעומר
  • מזג האוויר היום: שרב כבד

בצל החשש ממזג האוויר השרבי, האיסורים וההגבלות על הדלקת מדורות ברחבי הארץ, רבבות בני אדם יגיעו ביממה הקרובה להר מירון שבגליל העליון, שם החלה אמש (רביעי) הילולת רבי שמעון בר יוחאי המסורתית. מדובר באירוע הדתי הגדול במדינה, ולפי הערכות, כ-400 אלף בני אדם מהארץ והעולם יגיעו כדי לחגוג את ל"ג בעומר, להדליק מדורות, להסתפר ולהתפלל.

2,000 שנה אחרי פטירתו, המתפללים מאמינים כי נשמתו ממשיכה להשפיע, וכל אחד מהם מתפלל לטובתו האישית ולטובת בני משפחתו.

האדמו"ר מבויאן, רבי נחום דב ברייאר, נתן את האות לפתיחת החגיגות בקבר הרשב"י והדליק את המדורה, לצד אלפים מחסידיו ובני אדם שהגיעו למקום. לאורך היממה הקרובה, יתבצעו הדלקות גדולות נוספות של חסידויות תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק וקהילת ברסלב - "שובו בנים" שבראשה עומד הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין בנשים מקהילתו. גם השנה, כמו בשנים קודמות, ההדלקה של ברלנד עוררה ביקורת ציבורית לאור עברו.

עוד בוואלה! NEWS:
שתייה מרובה, לבוש ארוך ומדורות משותפות | מדריך ל"ג בעומר
בריכה במקום מדורה, קנסות והיערכות מוגברת: כוננות ל"ג בעומר
השימוע של ביבי והגישור של שרה: גם מנדלבליט לא רוצה כתב אישום

הילולה במירון 22 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ההילולה במירון, אתמול/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

231 בני אדם נזקקו עד כה לטיפול רפואי במהלך החגיגות. צוותי מד"א העניקו טיפול לנפגעים שסבלו מהתעלפות, בעיות לבביות, בעיות רפואיות כרוניות, תשישות וחבלות קלות. 26 מתוכם פונו באמבולנסים לבית החולים זיו בצפת, בהם שלושה שלקו בהתקף לב ופונו ישירות ליחידה לטיפול נמרץ לב.

"מדובר באחד מהאירועים המורכבים ביותר שמדינת ישראל מקיימת", אמר עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת. "מדובר ב-24 שעות, באתר אחד שאמור להכיל כחצי מיליון אנשים. מכאן נובעת המורכבות הרבה בהכנת מבצע כזה". מנכ"ל המקומות הקודשים יוסף שווינגר אמר כי ההיערכות להילולה נמשכת כשנה מראש. "יום למחרת ל"ג בעומר אנחנו כבר מכינים את הילולה של השנה הבאה".

להפקה שותפים שבעה משרדי ממשלה. המשרד לשירותי דת תקצב השנה את ההילולה בכ-15.5 מיליון שקל, המשרד לביטחון פנים אחרי על השוטרים והמאבטחים, משרד התחבורה הקצה 4,000 אוטובוסים ועוד. אחד החידושים השנה הוא בהפעלת קווי רכבת סדירים למירון.

הילולה במירון 22 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
אתר אחד שאמור להכיל כחצי מיליון אנשים. מירון, אתמול/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

60 אלף בורקסים, 200 אלף ליטר שתייה

הרב אליעזר קרליבך, מנהל הכנסת אורחים רשב"י מירון אמר לוואלה! NEWS כי "גם השנה, נשכרו עוד 12 חדרי קירור ענקיים, שיכילו את כמויות האוכל והשתייה, הכוללים לא פחות מ-60 אלף בורקסים, כ-20 טון ירקות, 600 אלף כוסות שתייה, 200 אלף ליטר שתייה, 80 אלף שניצלים, 50 אלף לחמניות ו-25 אלף שקיות שוקו לארוחת הבוקר, ועוד כמויות ענק של אוכל ושתייה לרווחת ציבור המתפללים".

''זאת הכנסת האורחים הכי גדולה בעולם שפועלת כבר עשרות שנים והכל מתרומתם של עם ישראל, שרואה ישועות בזכות החיבור לרשב''י הקדוש. אלפי ניסים וסיפורי ישועות ששמעתי בעצמי על הסגולות הנפלאות של מי שמנדב אוכל ושתייה לזכות הרשב''י'', אמר הרב קרילבך.

ההילולה במירון מתקיימת שנים ארוכות והיא בעלת אופי חרדי. עם זאת, מגיעים אליה גם דתיים, מסורתיים וחילונים. האמונה המשותפת לכולם היא כי עלייה לקברו של רבי שמעון תזכה אותם בנס נסתר או גלוי, כל אחד לפי בקשתו.

החל משעות הבוקר של יום רביעי, פרוסים ברחבי האתר אלפי שוטרים, בהם שוטרי אגף התנועה ומשמר הגבול. בנוסף לכך, מופעלים במקום רחפן, מצלמות אבטחה ומסוק המסייעים בקבלת תמונות מהאוויר בשידור חי על המתרחש. סיום האירוע צפוי מחר בסמוך לחצות.

הילולה במירון 22 במאי 2019
(האדמור מבויאן, מדליק המדורה הראשונה). קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
חרדים במירון, אמש/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS
השירות המטאורולוגי מזהיר מפני סיכוי רב להתפתחות שריפות, עומס חום כבד, הגבלות ראות וגל חום

בעקבות הפקת לקחים מהשנים הקודמות שיפרו במשטרה כמה נושאים הקשורים לביטחון הציבור, בטיחות ושמירת הסדר הציבורי בעת האירוע ההמוני: ויסות קהל לטרמינל נוסף סמוך להר, הוספת כניסות קהל נוספות לתחום המושב, שיפור תשתיות בצירי החירום ובצירי תנועת הולכי הרגל והצבת מסכי צפייה גדולים.

על מנת למנוע צפיפות ולשמור על הביטחון ובטיחות הציבור פועלים במירון כמה גופים נוספים בשיתוף פעולה עם כוחות המשטרה, בהם מועצה אזורית מרום גליל, כבאות והצלה, מד"א, איחוד הצלה, זק"א, פיקוד העורף ועוד.

ההילולה במירון וחגיגות ל"ג בעומר ברחבי הארץ מתקיימות ברקע תנאי מזג האוויר השרבי. הערב ישרור יובש בעיקר בהרים, בעמקי המזרח ובדרום הארץ. ינשבו רוחות צפוניות ערות בעיקר בחוף ובדרום. השירות המטאורולוגי מזהיר מפני סיכוי רב להתפתחות שריפות, עומס חום כבד, הגבלות ראות וגל חום.

מדורת ל"ג בעומר בני ברק 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
ל"ג בעומר בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בני ברק 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
חגיגות ל"ג בעומר בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בני ברק 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר, אתמול בבני ברק/ראובן קסטרו
הערכות המטשרה להילולה במירון 22 במאי 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
היערכות המשטרה למירון/אתר רשמי, דוברות המשטרה

החום הכבד צפוי להמשיך גם בימים הקרובים. היום ישרור שרב כבד ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות הגבוהות ילוו באחוזי לחות נמוכים ומשעות הערב בהדרגה יתחזקו הרוחות המזרחיות. בלילה ישררו טמפרטורות גבוהות יחסית ויובש ברוב אזורי הארץ.

הרשויות המקומיות ושירותי הכיבוי נערכו לקראת ערב ל"ג בעומר ולמדורות הרבות ברחבי הארץ. בשלטון המקומי נרתמו למאמץ למנוע נזקים סביבתיים והתלקחויות בצל תנאי מזג האוויר הקשים, וכן לניסיונות לעודד את הציבור לחגוג בדרכים אלטרנטיביות.

כחלק מהיוזמה לצמצום המדורות, בערים רבות מצאו דרך ייחודית להתמודד עם החום הכבד ופתחו את הבריכות העירוניות לרחצות ליליות, לחגיגות צוננות במיוחד. כך, בהרצליה, ברחובות, בראשון לציון וברמת השרון הבריכות יהיו פתוחות לתושבי העיר - לעתים בתשלום סמלי - ובהצגת תעודת תושב או תעודת זהות.

במקביל, עיריות הפיצו הנחיות לתושבים בנוגע לשטחים ייעודיים להדלקת מדורות, והזהירו כי הפקחים העירוניים יטילו קנסות על מדליקי מדורות החורגים מהשטחים שהוקצו לכך.

בעקבות עומס החום החריג, בעיריית ירושלים הודיעו כי הדלקת מדורות בשטחי העיר החל מהשעה 06:00 בבוקר אסורה בהחלט. מהעירייה נמסר כי "ציבור החוגגים מתבקש להימנע מלהדליק מדורות בשל תנאי מזג האוויר החריגים, לעשות כל מאמץ לשמור על הנחיות הבטיחות של לוחמי האש, ולנהוג לפי ההנחיות שפרסמה העירייה".

(עדכון ראשון: 19:00, 22/05)

מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
חגיגות ל"ג בעומר גם בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
חגיגות ל"ג בעומר גם בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה 22 במאי 2019. ראובן קסטרו
ילדים במדורה בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

שיאי החום לחודש מאי

ערכי שיא החום לחודש מאי מתחילת המדידות. אתר רשמי
ערכי שיא החום לחודש מאי מתחילת המדידות/אתר רשמי
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה 
 במהלך מסיבת בריכה ברמת גן במסגרת אירועי ל"ג בעומר. דוברות עיריית רמת גן, אתר רשמי
ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה במהלך מסיבת בריכה בעיר, אתמול/אתר רשמי, דוברות עיריית רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully