וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

''רוצים לדעת הכל'': משפחת הנרצח מחיפה מחפשת תשובות

22.5.2019 / 9:52

פבל אורלוב הובא למנוחות בבית העלמין בחיפה, אולם רק קומץ אנשים ליווה אותו בדרכו האחרונה. צו איסור פרסום הוטל על הרצח, בעוד משפחתו של הקורבן נותרה המומה עם שאלות רבות שנותרו ללא תשובה. ''איך זיהו אותו אם לא קראו לאף בן משפחה?'', תהתה אחותו

צילום: יואב איתיאל

בבית העלמין תל רגב בחיפה הובא אתמול (שלישי) בצהריים למנוחות פבל אורלוב, תושב העיר בן 44, אב לשניים שנרצח בשבת האחרונה בדירה ברחוב הירדן בשכונת חליסה בעיר, בה התגורר אצל אדם בשנות החמישים לחייו - שבבעלותו הדירה. שלשום, בבית משפט השלום בחיפה, הוארך בשבוע מעצרו של בעל הדירה, החשוד ברצח. הרקע לאירוע הקטלני טרם התברר.

משפחתו של אורלוב למדה על הרצח רק אחר כך. "התקשרתי לאמא שלי בגלל שהיתה לי איזו תחושה והסתבר שבדיוק הודיע שוטר לאמא שלי שאח שלי נרצח ושצריך להיות בקשר עם אבו כביר כדי לדאוג לסידורי הקבורה", מספרת מירי, "מרוב הלם רק אחר כך נזכרנו לשאול איך בכלל זיהו אותו אם לא קראו לאף אחד מהמשפחה".

החקירה רק בראשיתה, וכל פרטיה חסויים בצו שהוציא בית המשפט שקיים את הדיון בעניינו של החשוד בדלתיים סגורות לבקשת רס"ב שגיב ביטון, מהיחידה המרכזית של מחוז חוף, החוקרת את המקרה. "המשטרה החליטה לחקור את החשוד מבלי לאפשר לו להתייעץ עם סניגור מטעמו בטרם נחקר", טוען עו"ד ויסאם עראף המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית. "לטעמי מדובר בהפרה בוטה של הזכויות שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
בריכה במקום מדורה, קנסות והיערכות מוגברת: כוננות ל"ג בעומר
מניעת מזון ומעצר ילדים: הונגריה מתעמרת במבקשי מקלט
''נגיב במיידיות'': ארה''ב הזהירה מחידוש השימוש בנשק כימי בסוריה

פבל אורלוב שנרצח בחיפה, 21 במאי 2019. באדיבות המשפחה
חוששים שייחשב כ"עוד רצח" של מי שנקלע לשולי החברה. הנרצח, פבל אורלוב/באדיבות המשפחה

שאלות רבות נותרו פתוחות עבור המשפחה, הצמאה לפרטים נוספים לגבי נסיבות הירצחו של אורלוב. "אנחנו רוצים לדעת הכל ולא יודעים שום דבר", אומרת בכאב ובתסכול רב מירי בשקנוב, אחותו של הנרצח, "לא מסתדר לנו איך שמצאו אותו. אח שלי גדול וחזק. לא איזה פראייר. אנחנו לא מבינים את זה בכלל ואף אחד לא נותן לנו הסברים. אני מקווה שמישהו במשטרה ידבר איתנו כי למשפחה יש המון שאלות. רוצים להבין, זה טבעי. לא יכול להיות שככה הולך בנאדם ופתאום באמצע החיים קוברים אותו. אמא שלי במצב לא טוב מזה".

בני המשפחה חוששים כי המקרה ייחשב כ"עוד רצח" של מישהו שנקלע לשולי החברה. "יש משהו שמפחיד אותי וזה שיגידו שהנה עוד מישהו לא יהודי, עולה מאודסה שהיה שותה, שתמיד הגיע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, שיהפכו אותו לבנאדם שקוף", אומרת האחות, "אולי בתקופה האחרונה הוא היה בחברת אנשים לא כל כך טובים, אבל מגיע לו שיחקרו. שיימצאו מי עשו את זה ואיך עשו את זה".

עוד באותו נושא

חשד לרצח בחיפה: גופת גבר נמצאה בדירה עם סימני אלימות

לכתבה המלאה
מירי בשקנוב עם אחיה פבל אורלוב שנרצח\ 21 במאי 2019. באדיבות המשפחה
"כעסתי עליו מאוד כשחזר לשתות'". מירי בשקנוב ואחיה פבל, הנרצח/באדיבות המשפחה

אחותו סיפרה כי אורלוב עלה ארצה עם אימם כשהיה בן 16. לאחר מכן התגייס לצבא. ''חשוב לי שיידעו ששירת בגזרת עזה. הם היו נכנסים כל הזמן. כשהיה נהג הוא עלה פעם על מטען, היו לו שם חברים שנהרגו''. לדבריה, אחיה השתחרר בתום שירות החובה, אולם שב לצה''ל לשרת בקבע לבקשת מפקדו: "פבל שירת בצבא קבע 5-6 שנים. הקבע היה התקופה הכי יפה שלו. אמא שלי כל כך היתה גאה בו. עם המדים. עם הדרגות. עם הכומתה השחורה".

עוד סיפרה כי מגיל 16 היה פבל עם בת הזוג שלו בנתניה, והם אף הביאו לעולם בת. לדבריה, ''משהו התפרק להם כשהילדה היתה בת 6. היה מתח ביניהם אבל בסוף כל אחד הלך לדרכו והוא עבר לגור איתנו בפרדס חנה. עד אז הוא ידע להביא כסף ולפרנס. אבל במשך תקופה הוא עבד רק בעבודות מזדמנות או לא עבד. אנחנו יודעים שפה התחילה נסיגה".

אורלוב עבר למנזר בחיפה, שם עבר גמילה. "אמא שלי שלחה אותו שייתאפס. הוא ממש רצה והשתדל וזה ממש הצליח. הוא הכיר בחורה והכל היה מדהים. אחר כך הכיר עוד מישהי, חי איתה כחמש שנים וממנה נולד לו עוד ילד". אחותו סיפרה כי ''דיברנו על זה שהוא קרא לו בשם שאמא הייתה נותנת לי אם אני הייתי נולדת בן''. לפני כשלושה חדשים התפרקה הזוגיות הזו, גם הפעם על רקע צריכת אלכוהול. "את זה היא לא היתה מוכנה לסבול ואני מבינה אותה. יש שם ילד קטן. גם אני כעסתי עליו מאוד כשחזר לשתות", אומרת האחות.

פבל אורלוב שנרצח בחיפה, 21 במאי 2019. באדיבות המשפחה
הדיווח האחרון מאורלוב למשפחתו היה כי עבר לדירה ברחוב הירדן. הנרצח, פבל אורלוב/באדיבות המשפחה

הדיווח האחרון מאורלוב למשפחתו היה כי עבר לדירה ברחוב הירדן. "תקופה לא טובה כנראה", היא הוסיפה בדמעות, "אצל אח שלי השתייה הייתה הבריחה שלו. סמים הוא לא היה עושה. סיגריות הוא הפסיק לעשן''. אחותו סיפרה כי בחודשים האחרונים ''שמרנו על קשר טלפוני, אבל לא היו לנו ממש שיחות נפש. ביום חמישי או שישי קיבלתי טלפון ממספר חסוי. הייתי בטוחה שזה הוא. קראתי בשמו פעמיים שלוש אבל רק שמעתי רעשים והטלפון התנתק. הלכתי עם המחשבה הזו לקלח את הילדים ולהשכיב אותם לישון. זה כנראה הקשר האחרון שהיה לי איתו''.

"מאד הייתי רוצה שמי שהכיר אותו בתקופות הטובות שלו, למשל חברים מהצבא, ייצור איתנו קשר. אפשר דרך הפייסבוק (Miri Bashkanov)" אומרת בשקנוב, "גם כאלה שיכולים לספר לנו על התקופה האחרונה שלו בחיפה, עליה אנחנו יודעים מעט מאד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקבע היה התקופה הכי יפה שלו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully