וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריגת עאישה א-ראבי: הערעור נדחה - הנאשם ישוחרר למעצר בית

בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות על שחרור הקטין. "מעצר בית תחת פיקוח אלקטרוני והשגחה משפחתית הדוקה יפחיתו את הסיכוי שיבצע מעשה אלימות בהיותו מונע על ידי שנאת ערבים", כתב השופט. בעלה של ההרוגה: "איך בן אדם כזה משתחרר? זה סכנה"

עריכה: איתי עמרם

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ראשון) את הערר שהגישה הפרקליטות על ההחלטה לשחרר למעצר בית את הנער הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי והוא ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. שופט העליון אלכס שטיין דחה בנוסף את ערר הנאשם צ' להקלה בהגבלות.

"כל אדם שמעמיד את קדושת החיים בראש סולם ערכיו לא יכול שלא להזדעזע מהמעשה החייתי וחסר-הרחמים שקיפח את חייה של המנוחה בדמי ימיה. האם כסדום היינו ולעמורה דמינו? מניין באה השנאה היוקדת שהניעה את המעשה האיום ואת היד הנפשעת שזרקה אבן על ראשה של אישה צעירה, רעיה ואֵם, רק בשל היותה ערביה פלסטינית, ועל ידי כך הרסה משפחה שלמה?", כתב בהחלטתו השופט שטיין.

עוד בוואלה! NEWS:
המומחה הפתולוגי בתיק עאישה א-ראבי: הבדיקה סותרת את האישום בהריגה
הפרקליטות על טענת הנאשם בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א שלו בוודאות
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר עד תום הליכים לנאשם קטין הוא דבר "חריג שבחריגים". עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, הזכיר השופט כי הנאשם מכחיש את המיוחס לו ועומדת לו חזקת החפות. הוא הוסיף כי מעצר עד תום הליכים לנאשם קטין הוא דבר "חריג שבחריגים" ולפיכך החליט לדחות את ערר הפרקליטות. "נחה דעתי כי מעצר בית תחת פיקוח אלקטרוני, השגחה משפחתית הדוקה, והתנאים המגבילים הנוספים שנקבעו על ידי בית משפט קמא יפחיתו במידה משמעותית ביותר - כמעט עד כדי אפס - את הסיכוי שהנאשם יבצע מעשה אלימות בהיותו מונע על ידי שנאת ערבים".

בתגובה להחלטה אמר לוואלה! NEWS בעלה של עאישה, יעקוב א-ראבי: "אני מאוכזב מבית המשפט. כל פעם יש משהו חדש. אני והמשפחה מיום שחיינו עד עכשיו מאמינים בשלום ורחוקים מהפוליטיקה. אני רק מבקש שלום וצדק. וזה נראה לי לא שלום ולא צדק. בבית משפט עכשיו אין צדק. איך בן אדם כזה משתחרר? זה סכנה".

עוד באותו נושא

הריגת עאישה א-ראבי: הפרקליטות ערערה על שחרור הנאשם למעצר בית

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד הקטין שרצח את עאישה א-ראבי, מחוזי מרכז (לוד) 24 בינואר 2019. ניב אהרונסון
הנאשם עם סנגוריו בבית המשפט, ינואר האחרון/ניב אהרונסון

בערר שהגישה טענה הפרקליטות כי "מעשי הטרור של הנאשם, אשר בוצעו ממניע אידיאולוגי ועל רקע גזעני ועוינות כלפי ערבים, תוצאתם הקטלנית הטראגית, והתנהלותו הלעומתית בחקירתו אשר במהלכה שמר באופן גורף על זכות השתיקה וסירב לתקשר בכל צורה עם חוקריו, מצביעים על רמת מסוכנות גבוהה במיוחד המחייבת מעצר של ממש".

בנוסף התייחסה הפרקליטות בהודעתה לחוות הדעת של ראש המכון לרפואה משפטית, חן קוגל, שקבע כי החבלות בראשה של א-ראבי אינן תואמות לפגיעת אבן אחת. לטענת הפרקליטות אין כל קשר בין חוות הדעת להחלטה על מעצר הבית. סנגוריו של הנאשם, עורכי הדין אריאל עטרי ועדי קידר, הגישו מצדם ערר וביקשו לשחרר אותו ללא תנאים מגבילים שאותם כאמור דחה השופט.

צ' נאשם בעבירות של הריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב בנסיבות מעשה טרור. על פי כתב האישום, הוא הגיע יחד עם 3-2 אנשים נוספים ליד כביש 60 ויידה סלע במשקל שני ק"ג לעבר הרכב בו נסעה א-ראבי יחד עם בעלה ובתה בת התשע. הסלע פגע בעוצמה בראשה, ומותה נקבע מרפאה במרחק כמה קילומטרים משם, בתום ניסיונות החייאה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "אנו מכבדים את החלטת ביהמ"ש העליון. בהמלצת ביהמ"ש חזרה בה ההגנה מהערר בעניין קיומן של ראיות לכאורה, כאשר ממילא לדברי בית המשפט לטענה לא היה שום סיכוי להתקבל בשים לב לכללים אשר נקבעו בפסיקה". עוד נמסר כי ''ביהמ"ש כינה את המעשה 'חייתי וחסר רחמים' ואת מבצעו 'שונא אדם'. יחד עם זאת, ביהמ"ש נתן משקל מכריע לעובדה שהנאשם הינו קטין. יוזכר כי מלבד איזוק אלקטרוני, הרי שלאור מסוכנותו הגבוהה נאסר על הקטין באופן חריג ליצור קשר עם כל אדם זולת בני משפחתו".

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully