וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות על טענת הנאשם בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א שלו בוודאות

אחרי שעורכי דינו של הנאשם בהריגת הפלסטינית עאישה א-ראבי טענו שיש הסברים חלופיים למציאת הדנ"א על האבן שגרמה למותה, טען נציג הפרקליטות בבית המשפט כי מדובר בטיעונים "מופרכים". כמו כן, אותר "באופן ודאי ונחרץ" הדנ"א של הנאשם, ושל ההרוגה עצמה

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

הפרקליטות השיבה היום (שני) לטענות סנגוריו של הנאשם בפרשת הטרור היהודי והבהירה כי הדנ"א שנמצא על האבן שגרמה למותה של עאישה א-ראבי ודאי - ולא נמצא דנ"א נוסף. בדיון בהמשך מעצרו של הנאשם צ', שהתקיים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הגיב נציג הפרקליטות עו"ד רועי רייס לטענה שהדנ"א של צ' נמצא על האבן משום שהוא משוטט באזור, וטען כי הטיעונים "מופרכים". כמו כן, אמר כי נעשו בדיקות מרובות למציאת דנ"א נוסף על האבן, אך לא אותר, למעט של א-ראבי עצמה.

בשבוע שעבר טענו עורכי דינו של צ' כי הוא משוטט רבות ליד הישיבה וישנם הסברים חלופיים לכך שהדנ"א שלו הגיע לשם. עורכי הדין אריאל עטרי ועדי קידר טענו כי מכיוון שהאירוע התרחש "בחצר האחורית של הישיבה שבה לומד המשיב, ושם הוא מבלה אלפי שעות", ישנם הסברים חלופיים לשאלה כיצד הגיע הדנ"א שלו לאבן. "יש שם זולות. מאחר שמדובר בחברה של גברים, כשמגיע הצורך הם עושים שם את צרכיהם, יורקים... כל אלו הן פעולות שנעשות במרחק קצר מאוד מהישיבה. 300 מטרים בין המקום שבו הייתה האבן לבית המדרש של הישיבה והמקום שבו מתגורר המשיב ו-60 נערים אחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
באופן תקדימי: סירב להעניק גט לאשתו במשך 20 שנה - והורשע
המשטרה נגד עסקי ארגון הפשע של מולנר: פשטה על 14 בתי עסק במרכז
"איך הוא הגיע לכאן?": שני כרישים תועדו סמוך לחופי נתניה | צפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדנ"א של הנאשם ושלה נמצאו על האבן שגרמו למותה. עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה, עו"ד רייס טען היום כי "אותר הדנ"א של המשיב באופן ודאי ונחרץ יחד עם הדנ"א של המנוחה ועם דנ"א חלש נוסף שיכול להתאים לבעלה". רייס הדגיש כי "הדנ"א שלו אותר על כלי הנשק שהרג את המנוחה".

בנוגע לאפשרות של מגע אקראי עם האבן שעליה אותר הדנ"א, אמר עו"ד רייס כי "לא כל שוטטות משאירה דנ"א על האבן". לדבריו, הזירה ממנה יודתה האבן שפגעה בא-ראבי אינה מקום נוח לשוטטות ואינה כה קרובה לישיבה. כמו כן, אמר כי הסיכוי שהדנ"א של צ' יגיע דווקא לאותה אבן נמוך. "ככל שזירת האירוע היתה קרובה לישיבה, ושטח השוטטות מאוד קטנטן והאבנים מעטות, אז יכול להיות, אז התרחיש האקראי הזה".

עוד באותו נושא

דנ"א, שיחות חשודות וסתירות: תמונת הראיות המלאה בפרשת הטרור היהודי

לכתבה המלאה
רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
הזירה אינה מקום נוח לשוטטות. אזור הישיבה ברחלים/רוני כנפו

עם זאת, לדבריו, מדובר בשטח עם אבנים ולסעים רבים. "זירת העבירה לא קרובה בכלל לישיבה. בצד השני של הוואדי, זירה מאוד ייחודית במובן שזה שהיא גבעה לא ידידותית למשתמש שעל פאתי כביש סואן. אין מה להסתובב שם או להתבודד שם, זה ליד הכביש", אמר.

בנוסף לכך, התייחסו בפרקליטות לטענות סנגוריו של צ' כי ייתכן והדנ"א הועבר לאבן על ידי אדם אחר. לטענתם, לפי מומחים לא סביר שהדנ"א הועבר על ידי מישהו אחר לאבן מבלי שנותר גם הדנ"א של המעביר.

סנגורו של הנאשם עורך הדין אריאל עטרי מסר בתגובה לתשובת הפרקליטות כי "הפרקליטות מטפסת על האבן הלא נכונה. טיעוניה מלמדים על אי הבנה גמורה של משמעות הדנ"א. הפרקליט אישר בדיון שהאבן נמצאה 300 מטרים מהמקום בו חי הנאשם וכי סמוך למקום ממנו נלקחה האבן קיימות 'זולות' בהן הסתובבו הנאשם וחבריו וממילא ההגעה של דנ"א לאבן זו כמו לרבות אחרות הינה דבר טבעי. ממילא העובדה שקיים דנ"א של הנאשם על האבן מלמד רק שהסתובב במקום בנסיבות כשרות ולא, בשום אופן, שהיה מעורב בהשלכת האבן לעבר רכבה של המנוחה".

(עדכון ראשון: 15:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully