וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך הוא הגיע לכאן?": כריש תועד סמוך לחופי נתניה | צפו

כריש תועד במרחק של כקילומטר וחצי מימת נתניה, ותואר כ"ממש גדול, שלושה מטרים לפחות". הכרישים נחשבים לבעלי חיים מוגנים ומדי חורף מתקבצים סמוך לשפך המים החמים מתחנת הכוח בחדרה. מומחית הסבירה לוואלה! NEWS כי לא נשקפת מהם סכנה

עריכה: טל רזניק

כריש נצפה היום (שני) סמוך לחופי נתניה. בתיעוד מאזור הימה של העיר נראים הכריש שוחה במרחק של קילומטר וחצי מהחוף כשסנפירי גבו בולטים מעל המים. "כריש ענק, ממש גדול. שלושה מטרים לפחות", תיאר הישראלי שצילם את הסרטון. "איך הוא הגיע לכאן?", שאל אדם אחר שקולו נשמע בתיעוד.

הכריש שנצפה בסרטון הוא כריש עפרורי, הנחשב לנדיר יחסית באזורנו: בעוד שבשאר הים התיכון כרישים חופיים נידוגו כמעט לחלוטין, בישראל עדיין אפשר לראות אותם. עדי ברש, דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל, אמרה לוואלה! NEWS כי לא נשקפת סכנה מכריש זה. הם מוכרים מאזור תחנת הכוח בחדרה, שם שוחים בקרבתם אנשים שחלקם מגיעים במיוחד כדי לצפות בהם. עוד הוסיפה כי התנהגותו של הכריש מול נתניה חריגה, כי ייתכן והוא חולה או פצוע ולכן נראה מעל המים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הכוכב" הדמוקרטי: "נתניהו - גזען שרוצה להכשיל כל סיכוי לשלום"
בשל העליה במספר המהגרים: השרה לביטחון המולדת של טראמפ התפטרה
יוזמות, ולא מאחורי הקלעים: הגברות הראשונות המשפיעות בהיסטוריה

כריש מול חופי נתניה. אתר רשמי
במרחק של כקילומטר וחצי מהחוף. מתוך התיעוד/אתר רשמי

הכרישים נחשבים בישראל לערך טבע מוגן. מדי חורף מתקבצים עשרות כרישים בסמוך למוצא הימי של תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה, במקום שבו נפלטים לים עודפי המים החמים של התחנה. התופעה של התקבצות כרישים במים החמים היא תופעה ייחודית לישראל המתרחשת, שחוקרים טוענים שאין לה עדויות בשום מקום אחר בעולם. בשנה שעברה הוצבה תחנת הסברה במטרה להנחות את המבקרים כדי לצפות בבטחה בכרישים בעונה.

הכרישים המגיעים לאזור, 30-20 במספרם, מצויים ממין עפרורי וסנפירתן, וניתן להבחין בנקל בסנפירי הגב שלהם. אורכו של הכריש העפרור כארבעה מטרים, משקלו כ-350 ק''ג וסנפירי הגב מעוגלים במקצת. הסנפירתן קטן יותר, אורכו כ-2.5 מטרים ומשקלו כ-100 ק''ג ויותר. שני מינים אלו מוגדרים ברמת סכנת הכחדה.

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully