וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה הפתולוגי בתיק עאישה א-ראבי: הבדיקה סותרת את האישום בהריגה

בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את הנער צ', שהואשם בהריגת א-ראבי באוקטובר 2018. בחוות הדעת שהעביר מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, נקבע בין השאר כי החבלות שאותרו על הגופה לא תואמות ל"פגיעה של אבן אחת" כפי שנטען בכתב האישום

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט הורה היום (שלישי) לשחרר מעצר בית את הנער צ', שהואשם בהריגתה של עאישה א-ראבי סמוך להתנחלות רחלים באוקטובר 2018. לבקשת הפרקליטות הוחלט לעכב את השחרור עד מחר לצורך בחינת הגשת ערעור. הדיון בבית המשפט התקיים בצל חוות דעת שהעביר מנהל המכון המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, לפיה החבלות שנמצאו בראשה של א-ראבי לא תואמות תרחיש של "פגיעה אחת של אבן", כפי שנטען בכתב אישום. בתוך כך, חוות הדעת של קוגל עשויה להקשות על הפרקליטות להרשיע את צ' בהריגה.

המכון לא בדק את הגופה, אלא היא נבחנה במכון פתולוגי ברשות הפלסטינית שקבע כי א-ראבי נהרגה מפגיעת אבן. על בסיסי ניתוח הפלסטינים נכתבה חוות הדעת של המכון בישראל. ד"ר קוגל, התבקש למעשה על ידי בית המשפט לצרף הבהרה בנוגע לדעותיהם של ששת המומחים במכון לרפואה משפטית שגיבשו את חוות הדעת בנוגע לנסיבות המוות. "שני רופאים תמכו בדעתי בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן", ציין. "אחד מבין הרופאים הללו תמך גם בדעתי שנראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט".

לקריאה נוספת:
מסתמן: הנער שנאשם בהריגת עאישה א-ראבי ישוחרר למעצר בית
הפרקליטות על טענת הנאשם בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א שלו בוודאות
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא תואם פגיעה של אבן אחת". עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, ד"ר קוגל ציין כי "שני רופאים אחרים סברו של על-סמך הנתונים שמוצגים לעינינו, איכות התמונות הלא מיטבית והתיאור היחסית לא מפורט בחוות הדעת לא ניתן להכריע לכאן או לכאן. עלי לציין כי ידועים מקרים בהם אנשים נהרגו מפגיעת ראש בשל אבן שנזרקה עליהם בעת שנסעו ברכב. זוהי תופעה ידועה שקרתה בעבר. הוויכוח אינו אם ניתן למות כתוצאה מפגיעת ראש, אלא כפי שצויין קודם - התאמת הנזקים החבלתיים שנמצאו למנגנון שתואר".

אל מול ארבעת הרופאים, שתי רופאות סברו כי אין מניעה שהפגיעות בגולגולת המנוחה, כפי שנראו בתצלומים, יכולות להיגרם מאבן שנזרקה. נימוקן העיקרי היה מהירותו הגבוהה של הרכב, ושטח הפנים הגדול יחסית של האבן הפוגעת. ד"ר קוגל מצדו, שהבהיר כי עמדה זו מנוגדת לשלו, הוסיף כי "חיפוש בספרות המקצועית שערכתי לא העלה אף מקרה בו נגרמו נזקים כה נרחבים לעצמות הגולגולת כתוצאה מפגיעת אבן". בסיום הדוח ציין ד"ר קוגל "בסופו של דבר אני הוא זה החתום על חוות הדעת ועומד במצפון שקט מאחורי מה שנכתב בה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חוות הדעת של החשוד ברצח עאישה א ראבי. אתר רשמי
מתוך חוות הדעת שהוגשה לבית המשפט/אתר רשמי

בעקבות הדברים, עורכי הדין אריאל עטרי ועדי קידר המייצגים את הנער, אמרו כי "אם היה ספק עד היום בחפותו - ראש המכון לרפואה משפטית הסיר אותה כשקבע שלפי דעתו המקצועית המוות לא נגרם כתוצאה מפגיעת אבן כלל, כמתואר בכתב האישום".

הקטין נאשם בעבירת הריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי אבן עבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור וחבלה במזיד בנסיבות מעשה טרור. צ', בן 16 ממועצת מטה בנימין שלמד בישיבה ברחלים, מואשם כי יידה אבן במשקל כשני ק"ג לעבר הרכב שבו נסעה א-ראבי עם בעלה ובתה, "במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם". לפי כתב האישום, הוא עשה זאת "מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם". כתב האישום מתבסס על DNA שנמצא על אותו האבן.

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
סביבת הישיבה ברחלים/רוני כנפו

במהלך הדיונים במשפטו של צ', טענו עורכי דינו כי הוא משוטט רבות ליד הישיבה וישנם הסברים חלופיים לכך שה-DNA שלו הגיע לאבן. הסנגורים עטרי וקידר טענו כי מכיוון שהאירוע התרחש "בחצר האחורית של הישיבה שבה לומד המשיב, ושם הוא מבלה אלפי שעות", ישנם הסברים חלופיים לכך. אולם, בפרקליטות אמרו בתגובה כי "לא כל שוטטות משאירה DNA על האבן" וה-DNA של הנאשם "אותר באופן ודאי ונחרץ".

לפי כתב האישום, בעת האירוע, "התמקם הנאשם בליווי אחרים על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully