וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הנער שנאשם בהריגת עאישה א-ראבי ישוחרר למעצר בית

ביהמ"ש בלוד החליט לבחון את האפשרות לשחרר את צ', הנער בן ה-16 הנאשם בזריקת האבן שגרמה למותה של עאישה א-ראבי, למעצר בית אצל סבו וסבתו עם אזיק אלקטרוני. במקרה כזה ייאסר עליו ליצור קשר עם כל אדם אחר למעט כמה מקרובי משפחתו. סנגורו: "הראיות נגדו התגלו כחלשות"

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

הנער הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי צפוי להשתחרר למעצר בית. בית המשפט המחוזי מרכז בלוד החליט לבחון את האפשרות לשחררו באיזוק אלקטרוני. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בית המשפט החליט כי תיבדק ההיתכנות כי צ' ישהה במעצר בית מלא אצל סבו וסבתו, וזאת בהתאם להמלצת שירות המבחן. אם הבדיקה תעלה כי הדבר אפשרי, הוא יהיה נתון בכל עת בפיקוח צמוד של שני ערבים, וייאסר עליו ליצור קשר עם כל אדם אחר למעט כמה מקרובי משפחתו שיוגדרו כמפקחים או אחיו ואחיותיו. השופט חגי טרסי ציין כי בהמלצת שירות המבחן יש "מענה מספק לגורמי הסיכון המתעוררים בנסיבות מקרה זה. מדובר בחלופה אשר במסגרתה יוחזק המשיב במקום מרוחק ממקום ביצוע המעשים, כמו גם כל אותם גורמים אשר עשויים ללבות את מניעיו האידיאולוגיים".

הקטין נאשם בעבירת הריגה בנסיבות מעשה טרור, יידוי אבן עבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור וחבלה במזיד בנסיבות מעשה טרור. השופט ציין עוד בהחלטתו כי מצא ש"קיימת במקרה זה תשתית ראייתית אשר בכוחה להביא בעתיד לסבירות בלתי מבוטלת להרשעתו". אך לצד זה ציין כי לא ניתן להתעלם מכך שראיית הדנ"א הינה ראייה נסיבתית. "אין מדובר בראיות המצויות ברף הראייתית הגבוה ביותר ובעתיד יידרש בית המשפט שידון בתיק העיקרי לבחון בקפידה כל הסבר חלופי שיינתן ומשקלן הסופי של הראיות ייקבע רק בתום מהלך זה".

אם יוחלט לשחרר את הנער למעצר בית, הפרקליטות תשקול לערער. בהודעתה ציינה כי זאת "נוכח קביעות בית המשפט בדבר קיומן של ראיות לכאורה עוצמתיות ומסוכנות גבוהה מאוד בעניים הנאשם".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות על טענת הנאשם בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א שלו בוודאות
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"
"איומים והשפלות": מתקפת ישיבת החשודים בטרור יהודי נגד שב"כ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את הנער יחד עם עו"ד עדי קידר, אמר כי שחרורו הוא "ביטוי ממשי לחולשת הראיות נגדו, לה טענו מן היום הראשון. ראיית ה-DNA התגלתה כראיה שאינה מספיקה לשם שלילת חירותו. לא זו בלבד שהראיות נגד הקטין התגלו כראיות חלשות, אלא שמבדקים פסיכולוגיים שנערכו לנער לימדו את בית המשפט כי מדובר בנער מבריק משכמו ומעלה; רגיש לזולת, מצטיין אינטלקטואלית ומתנגד לכל אפליה מכל סוג שהוא. לאור כל אלה, אנו מברכים על שחרורו, שהיה מיותר, מלכתחילה, ומציעים לנציגי הפרקליטות לשקול הסכמה לזיכויו מהעבירה המיוחסת לו".


צ', בן 16 ממועצת מטה בנימין שלמד בישיבה ברחלים, מואשם כי יידה אבן במשקל כשני ק"ג לעבר הרכב שבו נסעה א-ראבי עם בעלה ובתה, "במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם". לפי כתב האישום, הוא עשה זאת "מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם". כתב האישום מתבסס על DNA שנמצא על אותו האבן.

במהלך הדיונים במשפטו של צ', טענו עורכי דינו כי הוא משוטט רבות ליד הישיבה וישנם הסברים חלופיים לכך שה-DNA שלו הגיע לאבן. הסנגורים עטרי וקידר טענו כי מכיוון שהאירוע התרחש "בחצר האחורית של הישיבה שבה לומד המשיב, ושם הוא מבלה אלפי שעות", ישנם הסברים חלופיים לכך. אולם, בפרקליטות אמרו בתגובה כי "לא כל שוטטות משאירה DNA על האבן" וה-DNA של הנאשם "אותר באופן ודאי ונחרץ".

לפי כתב האישום, בעת האירוע, "התמקם הנאשם בליווי אחרים על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

עוד באותו נושא

דנ"א, שיחות חשודות וסתירות: תמונת הראיות המלאה בפרשת הטרור היהודי

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד הקטין שרצח את עאישה א-ראבי, מחוזי מרכז (לוד)
(אבא של הקטין). ניב אהרונסון
אביו של הנאשם בבית המשפט, בחודש ינואר/ניב אהרונסון

"באותה עת נסעו עאישה ראבי, בן זוגה ובתם בת התשע בחלק זה של הכביש, מצומת רחלים לצומת תפוח, בדרכם לביתם בבידיא, ברכב המשפחה, במהירות גבוהה של כ-100 קמ"ש", נכתב בכתב האישום. "לקראת הגעת הרכב במהירות גבוהה יידה הנאשם את הסלע בעוצמה ובאופן חזיתי לעבר שמשת הרכב הקדמית, במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם. הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה, ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה, הכל לעיני בני משפחתה".

מיד אחרי פיגוע האבנים שאירע בשישי בערב, נפתחה חקירה על ידי המפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י והמחלקה היהודית בשב"כ. בשבת בבוקר הגיעה לישיבת "פרי הארץ" שברחלים קבוצת פעילים שיצאה מיצהר על מנת לתדרך את התלמידים שם איך להתמודד עם חקירות השב"כ. מלבד צ', נעצרו גם ארבעה חשודים נוספים מאותה ישיבה בה למד, אך הם שוחררו ולא הוגש נגדם כתב אישום.

(עדכון ראשון: 13:52)

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
אזור הישיבה ברחלים/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully