וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"

13.1.2019 / 18:39

הרבנים ליבמן ובן נתן, שעומדים בראש ישיבת "פרי הארץ" ברחלים, האשימו את השב"כ ב"התנהלות חסרת אחריות ודורסנית" וקראו להוציא אותו מחקירות נערים ולהפנות את המשאבים "נגד אויבי ישראל". "מאשימים את התלמידים, הוריהם והמסגרת החינוכית ללא ראיה", טענו במכתב לנתניהו

צילום: חדשות עשר, עריכה: שניר דבוש

שלושה ימים אחרי שחרור ארבעה מחמשת החשודים ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי למעצר בית של שישה ימים, ראשי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים - הרב יהודה ליבמן והרב דוד בן נתן - פנו היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרי הממשלה, לרבנים ולאישי הציבור בישראל בו הם מבקשים "לתקן את העוול הנורא שעלה מחקירת תלמידיהם", כלשונם. בין היתר הם העלו דרישה "להוציא את השב"כ מחקירות פליליות של נערים ובמקום להפנות משאבים נגד אויבי ישראל" ולטובת החינוך.

במכתב, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, הם מאשימים פעם נוספת את השב"כ בהתנהלותו בחקירה האחרונה, ובין היתר טוענים כי "בחודשיים האחרונים, אנו חווים התנהלות חסרת אחריות ודורסנית של המחלקה היהודית בשירות הביטחון הכללי". לדברי הרבנים, "זה התחיל באווירה עניינית של רצון להגיע לחקר האמת, ומהר מאוד, הפך לחקירה ברוטאלית המאשימה את כלל התלמידים, את הוריהם, ואת המסגרת החינוכית כולה באשמה שאין לה כל ראיה".

עוד בוואלה! NEWS:
המנהרות הושמדו, ארה"ב נסוגה - והוא שותק: לאן נעלם נסראללה?
דמי הפרוטקשן של חמאס: הרקטות וההפגנות שנועדו לסחוט את נתניהו
שתי תאונות דרכים קטלניות בבנימין: צעירות בנות 25 ו-27 נהרגו

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
ישיבה של "יראת שמים, קדושה, טהרה ושמחה". רחלים/רוני כנפו

צוות הישיבה הוסיף: "איננו מצליחים להבין, איך חקירת אירוע של זריקת אבנים על רכבים עם תוצאות טראגיות, הפך למסע תקשורתי ויחצני על חשיפת ארגון טרור חדש. כל ההתנהלות מנותקת מהמציאות, ומנוגדת לכל היגיון. חייבים לזכור, כי מדובר בתלמידים צעירים ורכים בשנים, וכל אופן ההתנהלות מזיקה לנפשם, ועלולה להשאיר חלל של כאב ונתק, מכל מערכות החיים הסובבות אותם".

הרבנים ליבמן ובן נתן טוענים כי הדרך בה טופלה הפרשה פוגעת "בעיקר באמון הנצרך בעולם המבוגרים הסובב אותם, ובמערכות החינוך והשלטון. מדוע כל זה לא נעשה במקרי חקירה שכאלו? יש תחושה שמרוב לחץ של גורמי החקירה להביא תוצאות, איבדו שם את שיקול הדעת הציבורי ואת טובת הכלל. אנו דורשים בכל לשון, הרפו מאתנו, תנו לנו לתקן את הנזק שכבר נעשה".

את המכתב סיימו הרבנים בקריאה לפיה יש להשאיר את השב"כ "מחוץ למעגל העוסק בחקירת נערים החשודים בפלילים". לדבריהם, יש להפנות את הכוחות והמשאבים "לביטחון ישראל כנגד אויבי ישראל" וכן להעצים "במשאבים ובכלים חינוכיים, את המסגרות העוסקות בנערים, הזקוקים לתמיכה אוהבת ומחבקת, מתוך רצון של אמת, לגדלם להיות אנשים טובים, שיוסיפו את תרומתם האישית, למען העם והחברה בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שב"כ: "כל מהלכי החקירה תחת פיקוח שיפוטי הדוק"

הישיבה שממנה יצאו החשודים בטרור היהודי קמה לפני כארבע שנים. לטענת ראשי הישיבה, המטרה הייתה להקים "מסגרת של ישיבה קטנה, באווירה משפחתית של יראת שמים, קדושה, טהרה ושמחה בעבודת השם, תוך עיסוק בבניין האישיות של הנערים בשנים המשמעותיות בחייהם". הם מדגישים כי הם רואים את בוגרי הישיבה משתלבים "בישיבות הגבוהות, בישיבות ההסדר, בשירות הצבאי, בלימודי השכלה גבוהה, במקצועות חופשיים, בהתיישבות, בגרעיני משימה חברתיים ובכל מקום שיוכלו לתרום לחברה ולעם את תרומתם האישית".

הנערים, שנעצרו בתקופה האחרונה, חשודים שהשליכו אבנים לעבר רכבה של ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ליישוב רחלים. הם חשודים בגין עבירות טרור חמורות - ובכללן רצח. מעצרו של החשוד החמישי הוארך ביום חמישי בשישה ימים.

עאישה אל-ראבי פלסטינית בת 45 מכפר בידיא ליד סלפית שנהרגה לאחר השלכת אבנים של מתנחלים 13.10.18. צילום מסך, אתר רשמי
נרצחה מאבנים שנזרקו על מכוניתה. עאישה א-ראבי/אתר רשמי, צילום מסך

השופט גיא אבנין, שופט בית משפט השלום בראשון לציון, פרסם חלק מהחלטתו במסגרת הארכת מעצרו של החשוד החמישי כי "בעניינו של חשוד זה עוצמת החשד היא גבוהה ביותר, העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי". באשר לטענות נגד השב"כ כתב השופט כי "ניכר כי היחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת. לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".

בשב"כ טענו בסוף השבוע כי "כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט. כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים". עוד נטען כי "מאז ביצוע המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully