וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איומים והשפלות": מתקפת ישיבת החשודים בטרור יהודי נגד שב"כ

8.1.2019 / 18:25

לאחר שחמישה תלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים נעצרו בחשד לרצח אעישה א-ראבי, הרבנים דחו במכתב להורי התלמידים את הביקורת ותקפו את שב"כ. "גורמי החקירה החליטו לעבור למעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי'". שב"כ: "פועלים על פי חוק"

תאגיד כאן

חמישה תלמידים מישיבת "פרי הארץ" שבהתנחלות רחלים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, פלסטינית תושבת בדיא, מזריקת אבנים במהלך נסיעה ברכבה בליל יום שישי, 12 באוקטובר, סמוך להתנחלות. ראשי הישיבה פנו להורי כלל התלמידים במכתב שבו העלו את טענותיהם על התנהלות שב"כ ועל החשדות שדבקו בתלמידים.

"כפי הידוע לכולם, הישיבה שלנו נקלעה לפני כחודשיים שלא ברצונה למערבולת של אירועים מורכבים וקשים", כתבו הרבנים יהודה ליבמן ודוד בן נתן בפתח דבריהם. הרבנים טענו כי לאחר פגישה עם נציג שב"כ שביקש את סיוע הישיבה, "הודיעו לנו שמבחינתם, הם יודעים בוודאות שהמעשה נעשה על ידי תלמידים מהישיבה. אמרנו להם, שאנו לא מאמינים שזה נעשה על ידי תלמידים שלנו, ושכל התלמידים נכחו עם אנשי הצוות בישיבה. אך אם יש להם מידע שכזה שיפעלו במסגרת החוק כפי המקובל במקרים שכאלו, עם כל הזהירות הנדרשת לגבי מוסד חינוכי וקטינים, ובכך הסתיימה הפגישה ומאז לא בקשו לפגוש אותנו שוב".

עוד בנושא:
נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"
ריבלין נגד הביקורת על השב"כ: "להישמר ממתקפה חסרת אחריות"
פרשת הטרור היהודי: השרה שקד נפגשה עם משפחות הנערים שנעצרו

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
ישיבת "פרי הארץ" ברחלים/רוני כנפו

ראשי הישיבה הוסיפו לתקוף את שב"כ וטענו כי "מאז כפי הידוע לכם, התנהלה חקירה במהלכה הוזמנו יותר מ-30 תלמידים שהגיעו ושתפו פעולה. לצערנו גורמי החקירה התנהלו בחוסר אחריות תוך ניצול תמימותם של הנערים והפכו חלק ממפגשים לחקירות שכללו איומים והשפלות. לאחר מכן החלו בשב"כ במסע טלפוני להורים כדי לערער את האמון שלהם בצוות הישיבה, חלק מהשיחות הוקלטו".

הרבנים הוסיפו כי "לצערנו, כל מאמצנו לא הועילו, וגורמי החקירה בשב"כ החליטו לעבור לשלב חדש, של מעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי', כשליבנו שותת דם וזועק על העוול הנורא, כלפי נערים צעירים".

לאחר שהפרשה הותרה לפרסום לפני יומיים , שב"כ חשף פרטים חדשים, לפיהם יצאו פעילי ימין מההתנחלות יצהר כדי לתדרך את החשודים בדרכי התמודדות עם חקירת שב"כ. "הנסיעה בעיצומה של השבת, שנעשתה על ידי כמה יהודים מתוך אכפתיות גדולה, לא נעשתה על דעתנו ולא בידיעתנו", כתבו הרבנים. "אנו מעריכים מאוד את הרצון, אך לדעתנו, זה לא היה נצרך וקדושת השבת גוברת על השיקולים שהיו להם ומגינה ושומרת על ישראל".

עוד באותו נושא

נוער קצה, שיעורים עם תומך "תורת המלך": ישיבת החשודים בטרור יהודי

לכתבה המלאה
אגרת להורים ותלמידים של ישיבת פרי הארץ. אתר רשמי
האגרת שנשלחה להורי התלמידים/אתר רשמי

שב"כ פרסם עם חשיפת הפרשה תמונות שבהן נראים תלמידי הישיבה מציתים באש דגל ישראל ומשתמשים בביטויי גנאי כלפי המדינה וסמליה. "לאחר שלא הצליחו להוכיח את החשדות, החליטו אותם גורמים חסרי אחריות לנהל מתקפת הסברה מרושעת כלפי הישיבה כמסגרת חינוכית, למרות שהם יודעים בוודאות את משמעות הפגיעה הקולקיטבית בהדלפה לתקשורת מתוך חומרי החקירה, של המעשים הנוראים, שנעשו כביכול על ידי תלמידים בביזיון הדגל באופן שכזה, מעוררת תמיהה על כוונותיהם הזדוניות וחסרי האחריות".

במכתב נטען עוד כי "איננו יודעים אם הסרטון, ששב"כ פרסם אמיתי או שזאת פרובקציה שלהם כפי שכבר עשו בעבר לא פעם. אנחנו לא נתקלנו במעשה מזעזע כזה בישיבה, אך אם זה קרה חס וחלילה זו תוצאה עגומה של משבר של נערים שמרגישים פגועים ופצועים נפשית מהדורסנות כלפיהם,
וזה משפיע על מעשיהם".


בסיום הדברים כתבו הרבנים כי "הננו מייחלים ומצפים שהגל העכור הזה יחלוף מעל ראשנו במהרה, התלמידים ישוחררו ללא אשמה והחיים בישיבה יחזרו למסלולם הבריא".

שריפה של דגל ישראל ע"י החשודים ברצח עאישה א-ראבי. שב"כ
"איננו יודעים אם הסרטון אמיתי או שזאת פרובקציה". שריפת דגל ישראל בידי תלמידי הישיבה/שב"כ

משירות הביטחון הכללי נמסר כי "החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם. מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. הליך שעמד בביקורת שיפוטית ואושר עם בית המשפט. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו.במהלך שהותם סופקו לנחקרים על ידי שב"ס כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, ולרבות האפשרות לקיים פולחן דתי, כולל במהלך השבת.

במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ"ש השלום ובימ"ש המחוזי לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה. שירות הביטחון הכללי לא ירתע ממסע הכפשות והדה לגיטימציה המתנהל על ידי גורמים בעלי אינטרס, וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעולות טרור, ויעשה כן באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו על פי חוק".

נתניהו גיבה את שב"כ: "חייבים הרבה לארגון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום גיבוי פומבי לשב"כ לראשונה מאז התפרסמה פרשת הטרור היהודי שהובילה למתקפות ולביקורת על התנהלת הארגון. הוא שיבח את הישגי הארגון בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה ואמר כי "זהו ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם". נתניהו הוסיף: "אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו".

מוקדם יותר היום, הנשיא ראובן ריבלין ביקש אף הוא לגבות את הארגון ואמר בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא כי "זרועות המשפט והביטחון הם לנו לגדר וסכר", והוסיף כי "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על אנשים שתפקידם לשמור על ביטחון ישראל". עוד הוסיף כי "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה ותושביה הם הדבר היחיד שעומד לנגד עיניהם. כך הם פועלים בהובלתם של נדב ארגמן, ראש השב"כ, ושל קודמיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנרצחת אעישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה אתמול עם משפחות הנערים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח. לפי ארגון "חוננו", שקד הקשיבה לעמדת המשפחות שהודו לה "על הפגישה ועל ההקשבה". הפגישה התקיימה בהמשך לשיחת טלפון שקיימה שקד עם אמו של אחד העצורים בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר התקשרה שקד לאמא של אחד העצורים ואמרה כי שוחחה עם פרקליט המדינה בנוגע למניעת המפגש עם עורך דין. "העברתי לפרקליט המדינה את הזעקה והבהרתי לו את הנקודה והוא וידא שפרקליטת המחוז עוקבת אחרי זה באופן אישי וגם מדווחת לו. הם שמו על זה זרקור ומודעים לזה היטב", אמרה שקד לאם, בשיחה שפורסמה בחדשות "כאן".



(עדכון ראשון: 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully