וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"

8.1.2019 / 13:07

לראשונה מאז הותרה לפרסום פרשת הטרור היהודי והביקורות שהוטחו בשב"כ בנוגע להתנהלותו בחקירה, ראש הממשלה העניק גיבוי לארגון. "אנחנו חייבים לשב"כ הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות", אמר. הנשיא ריבלין: "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות"

צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (שלישי) גיבוי פומבי לשירות הביטחון הכללי (שב"כ), לראשונה מאז התפרסמה פרשת הטרור היהודי שהובילה למתקפות ולביקורת על התנהלת הארגון. הוא שיבח את הישגי הארגון בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה ואמר כי "זהו ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם". נתניהו הוסיף: "אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו".

הפרשה נחשפה לפני כיומיים, ובמהלך חקירתה נעצרו חמישה נערים בחשד למעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, פלסטינית תושבת בדיא, מזריקת אבנים במהלך נסיעה ברכבה בליל יום שישי, 12 באוקטובר, סמוך להתנחלות רחלים.

משלושה מהחשודים נמנע במשך שבוע מפגש עם עורך דין בהתאם לסעיף בחוק הנוגע לחקירות בעבירות ביטחון. הדבר עורר ביקורת נרחבת מצד אנשי ציבור, ובהם חברי כנסת, ראשי מועצות וכן רבנים בציונות הדתית. עם זאת, נתניהו הגיב רק היום לביקורת והחליט לגבות את אנשי שב"כ.

לקריאה נוספת:
ריבלין נגד הביקורת על השב"כ: "להישמר ממתקפה חסרת אחריות"
שריפת דגל וכיתוב "מוות לציונים": פרשת הטרור היהודי נחשפת
פרשת הטרור היהודי: השרה שקד נפגשה עם משפחות הנערים שנעצרו

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
העניק גיבוי לשב"כ. נתניהו/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, הנשיא ראובן ריבלין ביקש אף הוא לגבות את הארגון ואמר בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא כי "זרועות המשפט והביטחון הם לנו לגדר וסכר", והוסיף כי "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על אנשים שתפקידם לשמור על ביטחון ישראל".

עוד הוסיף כי "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה ותושביה הם הדבר היחיד שעומד לנגד עיניהם. כך הם פועלים בהובלתם של נדב ארגמן, ראש השב"כ, ושל קודמיו".

השר ישראל כץ הגיב גם הוא לסערה, ובטקס חניכת כביש 77 אמר כי הוא "מגבה את השב"כ. זהו גוף אחראי שמונע פיגועים כל יום. העבודה צריכה להיעשות בהתאם לכללים, ואם יש טענות ומשהו צריך להיבדק - הוא ייבדק".

עוד באותו נושא

הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית

לכתבה המלאה
רובי ריבלין, איילת שקד ואסתר חיות בבית הנשיא, 8 בינואר, 2019. אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ", אתר רשמי
"להישמר ממתקפה חסרת אחריות". ריבלין, שקד וחיות בבית הנשיא, היום/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ"

בשב"כ דחו את הטענות שהטיחו עורכי דינם של הצעירים החשודים, בדבר מניעת מפגש עם עורכי דין וכן בנוגע להחזקתם בתנאים קשים. "מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה", טענו בשב"כ. "צעד זה, ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד. באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס".

אתמול נפגשה שרת המשפטים איילת שקד עם משפחות הנערים החשודים. לפי ארגון "חוננו", שקד הקשיבה לעמדת המשפחות שהודו לה "על הפגישה ועל ההקשבה". הפגישה התקיימה בהמשך לשיחת טלפון שקיימה שקד עם אמו של אחד העצורים בשבוע שעבר. בשיחה ציינה שקד כי שוחחה עם פרקליט המדינה בנוגע למניעת המפגש עם עורך דין. "העברתי לו את הזעקה והבהרתי לו את הנקודה והוא וידא שפרקליטת המחוז עוקבת אחרי זה באופן אישי וגם מדווחת לו. הם שמו על זה זרקור ומודעים לזה היטב", אמרה שקד לאם, בשיחה שפורסמה בחדשות "כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully