וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד הביקורת על השב"כ: "להישמר ממתקפה חסרת אחריות"

הנשיא גיבה את אנשי הארגון, שנמצאים תחת ביקורת מאז מעצר הנערים החשודים ברצח פלסטינית. "זרועות המשפט והביטחון הם לנו לגדר ולסכר", אמר הנשיא בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא. השר כץ: "תמיד מגבה את השב"כ"

צילום: רוני כנפו ושלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הנשיא ראובן ריבלין יצא היום (שלישי) להגנת אנשי השב"כ, שעמדו לאחרונה תחת ביקורת לאור מעצר החשודים ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי, ובטקס השבעת שופטים חדשים בבית הנשיא אמר כי "זרועות המשפט והביטחון הם לנו לגדר וסכר", והוסיף כי "עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על אנשים שתפקידם לשמור על ביטחון ישראל".

עוד הוסיף כי "אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה ותושביה הם הדבר היחיד שעומד לנגד עיניהם. כך הם פועלים בהובלתם של נדב ארגמן, ראש השב"כ, ושל קודמיו".

השר ישראל כץ הגיב גם הוא לסערה, ובטקס חניכת כביש 77 אמר כי הוא "מגבה את השב"כ. זהו גוף אחראי שמונע פיגועים כל יום. העבודה צריכה להיעשות בהתאם לכללים, ואם יש טענות ומשהו צריך להיבדק - הוא ייבדק".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין ספד לעמוס עוז: "לא פחדת להיקרא בוגד"
"הסתערת על העולם": הנשיא ריבלין ספד לרונה רמון בטקס האשכבה
ריבלין: אין לי מושג איזה הבהרות נתניהו דרש על חוק גדעון סער

רובי ריבלין, איילת שקד ואסתר חיות בבית הנשיא, 8 בינואר, 2019. אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ", אתר רשמי
הגן על שב"כ. ריבלין לצד שרת המשפטים איילת שקד, היום/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ"

אתמול נפגשה שרת המשפטים איילת שקד עם משפחות הנערים החשודים בפרשת הטרור היהודי. לפי ארגון "חוננו", שקד הקשיבה לעמדת המשפחות שהודו לה "על הפגישה ועל ההקשבה". הפגישה התקיימה בהמשך לשיחת טלפון שקיימה שקד עם אמו של אחד העצורים בשבוע שעבר.

א-ראבי, תושבת בידיא ואם לתשעה, נהרגה מזריקת אבנים במהלך נסיעה במכוניתה ב-12 באוקטובר, סמוך להתנחלות רחלים. חמשת הנערים, תלמידי ישיבת "פרי הארץ" הסמוכה לזירת הפיגוע, נעצרו בשבוע האחרון ושלשום הוארך מעצרם עד יום חמישי. שב"כ התיר שלשום לפרסם את נסיבות מעצרם והבהיר כי "כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום".

שב"כ חשף כי במהלך החקירה נתפסו ממצאים שמלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים של החשודים, שכוללים אמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה. כך למשל, בחומרים שאותרו, נמצא ברשותם סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל על ידי חלק מהעצורים בפרשייה. בנוסף לכך, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בדבריו בטקס, קרא ריבלין לשופטים לשמור על הפרדה בין החוק לעמדותיהם האישיות. "בניגוד לבוחר בקלפי, לשופט אסור לאמץ זהות שתשפיע מראש על עמדותיו", אמר. "מלאכת השיפוט דורשת ערנות מתמדת, גם ובמיוחד לחציצה בין השופט בכובעו כאדם פרטי, לכובעו כיושב בדין. כדי שהצדק יישאר עיוור, על השופט לנתק עצמו מהשיח הציבורי בדבר ימין ושמאל, שמרן ופרוגרסיבי".

עם זאת, שרת המשפטים שקד בחרה דווקא להתגאות בשופטים השמרנים שמינתה במהלך כהונתה. "במהלך השנים האחרונות כשרת המשפטים, הבחנתי בכך שהמיינסטרים בעולם המשפט בישראל איננו, בעיניי, פלורליסטי מספיק", אמרה שקד. "כל קריאה לשינוי מוקעת כהרס הדמוקרטיה. כל יציאה מהתלם, נחשדת בפשיזם. קולות בודדים שהעזו לשאול שאלות - הוקעו כמי שיש להם אג'נדה וכניסתם להיכל, לפעמים, נחסמה. הס מלערער על הקונספציה".

שקד הוסיפה עוד: "לפני כארבע שנים נבחרתי בשם אג'נדה של שבירת הקונספציה, ואחד מיעדיי בתחילת כהונתי היה להעלות את קרנה של האלטרנטיבה השמרנית בישראל. במהלך הקדנציה הנוכחית בחרנו כשלוש מאות ושלושים שופטים ורשמים, מתוכם שישה לבית המשפט העליון. מערכת המשפט בישראל כיום מגוונת יותר, משקפת יותר ומאוזנת יותר. אני גאה לומר שיש היום מקום לדעה אחרת, והיא מתנוססת בגאון. שברנו את הקונספציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully