וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסתערת על העולם": הנשיא ריבלין ספד לרונה רמון בטקס האשכבה

הנשיא ספד לרונה רמון בטקס האשכבה המצומצם, שהתקיים בנוכחות בני משפחה וחברים קרובים. "סירבת להיות איוב, סירבת להיכנע לתהומות האובדן", ואז פנה לילדיה: "תרשו לנו לאמץ אתכם אל ליבנו, בגאווה אינסופית ובצער עמוק"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין מספיד את רונה רמון/אתר רשמי

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא היום (רביעי) דברי הספד לבקשת המשפחה, בטקס האשכבה לרונה רמון שהתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות ביפו. הטקס, שנערך בנוכחות בני משפחה קרובים וחברים, מנהיגים ואנשי ציבור. רמון ביקשה בצוואתה כי גופתה תישרף ולא תיקבר, כדי למנוע הלוויה נוספת מילדיה. אסף, בנה של רמון, קבור בחלקה שיועדה לה, לצדו של בעלה - אילן רמון, בבית העלמין בבית העלמין בנהלל.

"רונה אהובתנו. רונה יקרה, 'כשנפלו השמים היה דווקא יום יפה' כך כתב ושר דני ליטני", פתח הנשיא ריבלין. "שלוש פעמים נפלו השמים, וזה היה דווקא יום יפה. פעם אחת, נפלו השמים עם אילן. פעם שניה, נפלו השמים עם אסף. והשבוע, נפלו השמים יחד אתך. את שהתאמצת כל כך להחזיק בהם, את שמתחת אותם מעלינו, את שראית בהם את אור התכלת העזה", כך ריבלין.

"לפני קצת יותר משנה, הגעת לחוג התנ"ך שמתקיים בבית הנשיא כדי לדבר על איוב. הבחירה בך לערב כזה הייתה אולי מובנת מאליה במחשבתם של הוגי הערב. הם רצו לראות בך 'איוב מודרני', אבל את סירבת להיכנס למשבצת המוכרת. סירבת להיכנע לתהומות האובדן. 'אינני רואה עצמי כאיוב' אמרת בערב ההוא והוספת - 'ואפילו שמי, רונה, מצביע אחרת'. כן, רונה אהובתנו, אביך ואמך, נתנו לך את שמך, החם, היפה, השמח והמתנגן. ואת שבת ובחרת בו כשמך שלך, כל יום, כל דקה, כל רגע כדרך חיים. נפלת וקמת, נפלת וקמת, שוב ושוב", המשיך ריבלין.

עוד בוואלה! NEWS
פרידה אחרונה מרונה רמון: "נכנסה ללב של כולנו, איך אפשר אחרת?"
"קראתי לה אמא": החייל היתום שמצא משפחה בביתה של רונה רמון
"למנוע עוד הלוויה מהילדים": הבקשה האחרונה של רונה רמון

רונה רמון עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"רונה האמיצה, המנהיגה, רונה החזקה", הנשיא ריבלין עם רונה רמון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הנשיא סיפר כי אף עין לא נשארה יבשה בערב ההוא, "אמרת, 'הבנתי שיד הגורל או האלוהות או הטבע מכה בכולנו כבני אנוש מי יותר ומי פחות, והדבר היחיד שנותר לנו הוא הברירה: כיצד אנחנו בוחרים לקום ואילו צלילים אנחנו בוחרים להשמיע', והצלילים שבחרת להשמיע חדרו אל הלב של כולנו והרעידו את מיתריו. לימדת אותנו מנגינה חדשה, המנגינה של רונה, הרון של רונה".

הנשיא ריבלין המשיך, "רונה האמיצה, המנהיגה, רונה החזקה, החולמת והמגשימה, את עשית. התעקשת להסתער על העולם, לעשות טוב, לפתוח דלתות למי שהדלתות מעולם לא נפתחו עבורו. קומתך ואופן חיוכך, הם שנתנו לך את שמך, הם שהאירו את הדרך במסע שבחרת לעשות, במלאכת הבאת האור בה בחרת".

"ראיתי את העיניים שלך נוצצות במפגשים עם ילדים ובני נוער בוגרי ומשתתפי קרן רמון. תמיד אמרת שהנוער הוא מופלא. ולפני כמה חודשים, התקשרת אלי לקראת הנחת אבן הפינה למבנה הקבע של 'בית אסף'. סיפרת לי על המחלה, אבל מיד אמרת "עזוב את זה. אני רוצה לפתוח את המכינה, מכינה קדם צבאית לילדים שהחיים לא הגנו עליהם - ולהעביר את המסר". הבטחתי לך מיד שאהיה שם אתך. ובאתי. זו הייתה פגישתנו האחרונה. כמה התפללנו לשלומך רונה, כמה התפללנו על יפתח וטל ונועה, אבל הגורל היה חמדן. בלתי אנושי. ובלתי נתפס", אמר הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הציבור עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
הציבור עובר על פני ארונה של רונה רמון במרכז פרס לשלום/ראובן קסטרו

הנשיא ריבלין לילדיה של רמון, "יפתח, טל ונועה היקרים לנו מאד, יש לי בקשה אחת, תרשו לנו בבקשה להיות חלק מהמשפחה שלכם. תרשו לנו לאמץ אתכם אל ליבנו, בגאווה אינסופית ובצער עמוק. אני רוצה להבטיח לכם שלעולם לא תצעדו לבד - תחסרי לנו רונה. תחסרי לנו כל כך. נוחי על משכבך בשלום."

מותה של רמון נקבע שלשום, זאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתאריי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה רמון משואה בטקס השנתי בהר הרצל. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully