וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה אחרונה מרונה רמון: "נכנסה ללב של כולנו, איך אפשר אחרת?"

19.12.2018 / 11:19

רבים חלפו על פני הארון שיוצב במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו וחלקו כבוד לרמון. נתניהו: "טרגדיה בממדים תנ"כיים". בהוראות שהותירה למשפחתה בטרם הלכה לעולמה, ביקשה כי גופתה תישרף והסבירה כי ברצונה למנוע מילדיה הלוויה נוספת

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בני משפחה, חברים, מנהיגים ואנשי ציבור הגיעו הבוקר (רביעי) למרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו וחלקו כבוד אחרון לרונה רמון. בשעה 16:00 יתקיים טקס אשכבה בהשתתפות משפחה וחברים בלבד, ללא סיקור תקשורתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חלף על פני הארון ואמר כי הגדיר את החיים שלה כ"טרגדיה בממדים תנ"כיים, אבל גם כגבורת רוח בממדים תנ"כיים. מה שכבש את הלב אצל רונה היה הדרך שבה היא התייצבה במלוא קומתה, זקופת גו, והמשיכה לפעול, כמנהיגה שנרתמה ורתמה את עצמה להמשיך בעשייה וביצירה".

"הייתה בה אופטימיות, כאם שמכנסת תחת כנפיה לא רק את משפחתה, אלא רבים בעולם", הוסיף נתניהו. "היא נכנסה ללב של כולנו, איך יכול להיות אחרת? ואני אומר בשם כולנו - תמיד נזכור אותך, ותמיד נשאף ללכת בדרכך. היי שלום רונה רמון".

לקריאה נוספת בנושא
ילדי הטייסת של רונה רמון: "למדנו לבחור את החלומות שלנו''
"למנוע עוד הלוויה מהילדים": הבקשה האחרונה של רונה רמון
יו"ר נאס"א ספד לרונה רמון: "נתנה השראה לדור חדש של חוקרים"

ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום ולחדשנות, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ארונה של רמון במרכז פרס לשלום, הבוקר/ראובן קסטרו

שר הבינוי והשיכון, חבר הכנסת יואב גלנט הגיע למקום עם רעייתו קלודין כדי לחלוק כבוד לחברתם הקרובה. "אנחנו חברים טובים, הייתי מזכירו הצבאי של אריאל שרון, כששאילן רמון המריא לחלל ונפל. ראיתי מקרוב את ההכנות וההתרגשות לקראת ההמראה לחלל וגם את הטרגדיה הנוראית לאחר ההתרסקות".

גלנט סיפר כיצד ליווה את המשפחה בהלווית בעלה אילן ולאחר מכן עם מותו של בנה אסף. "קלודין ורונה היו חברות טובות במשך שנים. קבוצת חברות שהיתה סביב רונה, טיילה בארץ ובחו"ל, התחברנו מאוד אליה. אירוע ואבל וטרגדיה שרק בסיפורים תנ"כים אתה יכול לשמוע עליהם, הנפילה של אילן, לאחריה הנפילה של אסף ועכשיו מותה הטראגי של רונה. במשרד הבינוי והשיכון היינו פעילים מאוד וחנכנו את הבן הפינה למכינה על שם אסף, אשת היתה אחת מהחברות שהתנדבו במכינה, הרוח החיה במכינה הייתה רונה".

"הכרתי את רונה כשנסענו יחד לאודסה ללוות ילדים יתומים שאין להם אמא מול שאר הילדים שעלו לכיתה א'", ספרה כלת פרס ישראל עדינה בר שלום. "למדנו את הילדים שם באוקראינה לאהוב את ארץ ישראל דרך אנשים מעוררי השראה והיא עמדה שם מול הילדים שאמרו 'מי זאת האישה הזאת', היא נתנה אהבה וחיוב לכל ילד. שם הרגשתי שיש לי זכות ואת הפריבילגיה לעמוד לידה עם ילד נוסף ולחכות איתה ואני עוד גדלתי ילדים. לא ראיתי נתינה כזאת לילדים שלא הכרנו. היתה בה נתינה אין סופית והיתה בה אהבה לכל יצור אנשי זה דבר מדהים. היא רצתה שיתייחסו אליה כאישה בריאה".

המדליסטית האולימפית יעל ארד שהגיע בין ההמונים לחלוק כבוד אחרון לרמון ספרה כי "הגעתי לכאן היום כאזרחית שראתה את העוצמה של האישה הזאת, שממקום הקשה של האובדן היא הצמיחה את זה לעשייה בחברה הישראלית, למען בני נוער, היא הצליחה לקחת את הנוער הלאו דווקא פרביליגי ולהעצים אותו".

ילדים מ"ממועדון הטייסת" ברמלה הגיעו לחלוק כבוד אחרון לרמון. מור תלמידת כיתה ו' סיפרה על הפעילה החברתית כי "הייתה אישה מדהימה, נתנה גאווה גדולנו לכולנו, הגענו לתת לה כבוד אחרון ולהודות לה". מוריאל תלמיד נוסף מרמלה אמר: "בפגישות והשיחות עם רונה ראינו אישה ענקית, ראינו אדם טוב לב, שרק רוצה לעזור ולסייע לעוד ועוד אנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום ולחדשנות, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו בטקס המעבר על פני הארון/ראובן קסטרו

גופתה של רמון תישרף ולא תיטמן, כך על פי בקשתה בטרם הלכה לעולמה, שכן היא הותירה טרם מותה הוראות מדויקות למשפחתה בנושא, והסבירה כי ברצונה למנוע הלוויה נוספת מילדיה. אסף, בנה של רמון, קבור בחלקה שיועדה לה, לצדו של בעלה - אילן, בבית העלמין בבית העלמין בנהלל.

רמון הלכה לעולמה שלשום בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא הייתה אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה, ואמו של אסף, שהמשיך בדרכו של אביו בחיל האוויר ונהרג בתאונת אימונים. היא הותירה אחריה שלושה ילדים - טל, יפתח ונועה.

התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתארי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה רמון משואה בטקס השנתי בהר הרצל. בשנים האחרונות עסקה בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך".

היא נולדה ב-1964 בקריית אונו, ואת בעלה אילן הכירה במסיבת יום הולדת של חברה. השניים נישאו ב-1986 ונולדו להם ארבעה ילדים. בשנת 1998 עברה המשפחה ליוסטון, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת החלל קולומביה, בה נספה בעלה.

(עדכון ראשון 07:59)

רונה רמון. צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY, אתר רשמי
רמון, הלכה לעולמה בגיל 54/אתר רשמי, צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY
רונה רמון עם ילדות קרן רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רמון עם ילדות "קרן רמון"/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
אילן ואסף רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
אילן ואסף רמון/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
השר יואב גלנט ורעייתו קלודין עוברים על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השר גלנט בטקס המעבר על פני הארון, הבוקר/ראובן קסטרו
אורנה שמעוני אמו של חלל צה"ל עוברת על פני ארונה של רונה רמון במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
אורנה שמעוני אמו של חלל צה"ל עוברת על פני ארונה של רמון, הבוקר/ראובן קסטרו
הציבור עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ארונה של רמון מוצב במרכז פרס לשלום, הבוקר/ראובן קסטרו
עמיר פרץ נושק את ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ח"כ פרץ מנשק את ארונה של רמון, הבוקר/ראובן קסטרו
הציבור עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ארונה של רמון מוצב במרכז פרס לשלום, הבוקר/ראובן קסטרו
השר אופיר אקוניס עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום ולחדשנות, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השר אקוניס ליד ארונה של רמון, הבוקר/ראובן קסטרו
אורנה, חברה של רונה רמון ששידכה בינה לבין בעלה אילן עם בנימין נתניהו ראש הממשלה בעת המעבר על פני ארונה במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ראש הממשלה עם חברתה הקרובה של רמון, הבוקר/ראובן קסטרו
הציבור עובר על פני ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ארונה של רמון מוצב במרכז פרס לשלום, הבוקר/ראובן קסטרו
‏שנה לפני שנפטרה העניקה רונה רמון לחמי פרס את דגל ישראל שלקח איתו אילן רמון ז"ל לחלל, הדגל שרד את התרסקות הקולמביה ורמון החליטה להעניק את הזיכרון מהחלל למרכז.. ראובן קסטרו
הדגל שלקח לחלל אילן רמון אותו העניקה רונה רמון למרכז פרס לשלום, הבוקר/ראובן קסטרו
חמי פרס מול ארונה של רונה רמון שהוצב במרכז פרס לשלום, 19 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
חמי פרס מניח זר על ארונה של רמון, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully