וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הטייסת של רונה רמון: "למדנו לבחור את החלומות שלנו''

18.12.2018 / 21:49

עשייתה הענפה של רונה רמון, שהקימה מסגרות חינוכיות להעצמת ילדים ובני נוער למנהיגות - השאירה חותם אצל עשרות מחניכיה בירוחם, שסיפרו כיצד הביאה ''רוח ומשמעות'' ולימדה אותם שבאמצעות אמונה והתמדה יוכלו לכבוש את חלומותיהם

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

עשרות בני נוער וילדים הגיעו היום (שלישי) למרכז המדעים בירוחם, המהווה בית לפרויקט מועדון הטייסת ופרויקט החלל של קרן רמון. ילדי כיתה ו' של בית הספר היסודי המאוחד, דיברו בתחילת המפגש על המורשת שהותירה רונה רמון; הילדים סיפרו במפגשים עמם, הדגישה רונה את החשיבות של "לא לוותר גם אם קשה", יחד עם ההתמדה והאמונה שהם יכולים להגיע רחוק ולהגשים את חלומותיהם.

תכנית "מועדון הטייסת" היא תכנית מנהיגות חברתית ערכית שיסדה קרן רמון. התכנית פועלת במסגרות חינוכיות ברחבי הארץ - רובן בפריפריה חברתית וגיאוגרפית. מטרת פרויקט הטייסת היא פיתוח וטיפוח מנהיגות חברתית ערכית בקרב צעירי ישראל, על ידי העצמה אישית של החניכים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מרתיע את הצעירים": בצה"ל מנסים לקצר דרך להריסת בתי מחבלים
עיצומי העובדים הסוציאליים בוטלו: הצדדים יפתחו במשא ומתן
הכינו מטריות: סוף שבוע עם מזג אוויר חורפי בפתח | מכ"ם הגשם

פרוייקט הטייסת בירוחם, קרן רמון, יום לאחר מותה של רונה רמון, 18 בדצמבר 2018. שי מכלוף
העצמה אישית של החניכים. ילדי פרויקט מועדון הטייסת בירוחם, היום/שי מכלוף

איתי שריקר, תלמיד כיתה ו' בבית הספר בו הייתה פעילה רמון אמר כי "אני פגשתי את רונה בפרויקט 'במסע אל החלום', היא אמרה לנו לא לוותר ולהמשיך עד הסוף". עוד הוסיף שריקר כי רונה ''נתנה לנו להאמין שלמרות כל הקשיים שלה היא המשיכה. אני למדתי ממנה להיות חזק, גם אם אני לפעמים נשבר, אני ממשיך" וחתם בכך כי "זה מה שאני לוקח מרונה".

הילדים בפרויקט המנהיגות מעידים כי רונה נטעה בהם את האמונה שאפשר להגשים חלומות, גם כשהם נראים רחוקים מאוד; יהב ישי, תלמיד נוסף אמר כי "מה שלמדנו בזכות רונה זה שאסור לוותר, להתמיד, ולא להפסיק". שי מספר כי פרויקט 'מועדון הטייסת' "נתן לנו הרבה, הייתי ממש ביישן ועכשיו הרבה פחות". שירה אוחנה מכירה את סיפור חייה של רונה ושואבת ממנו השראה, "למרות כל מה שהיא עברה, היא המשיכה".

לדברי שירה, "מה שלמדתי מרונה שלמרות הקשיים, לא לוותר. אם יש לי חלום עלי להגשים אותו, 'מועדון הטייסת' זה להתגבר על הפחדים ולהגשים חלומות".

עוד באותו נושא

"למנוע עוד הלוויה מהילדים": הבקשה האחרונה של רונה רמון

לכתבה המלאה
פרוייקט הטייסת בירוחם, קרן רמון, יום לאחר מותה של רונה רמון, 18 בדצמבר 2018. שי מכלוף
רונה נטעה בהם את אמונה שאפשר להגשים חלומות. ילדי פרויקט מועדון הטייסת בירוחם, היום/שי מכלוף

אורית סטמבלר, מדריכה בפרויקט, הסבירה את הרוח שהביאה רונה רמון ל'מועדון הטייסת' ולא רק לילדים אלא גם למדריכים; אורית הגיעה לירוחם בעקבות הפרויקט והפכה למנהיגה חברתית של 'מועדון הטייסת' בבית ספר המאוחד בירוחם. "מועדון הטייסת עושה טוב, הוא מלמד את הילדים לבחור, לבחור את החלומות, אנחנו לא הולכים להיות על אוטומט, אנחנו בוחרים". לדברי סטמבלר "זה מתחיל מלבחור אם אני עומד ללמוד למבחן או איך אני מגיב לילד שמפריע לי בכיתה".

המועדון קיים 12 שנים ונפתחו בו 26 מועדוני טייסת ביישובי הפריפריה בארץ, ביניהם מגדל העמק, רמת ישי, יקנעם עלית, באר יעקב, חולון, רמלה, קריית עקרון, באר טוביה, מועצה אזורית מרחבים, ירוחם, ערד ומצפה רמון. "רונה הביאה רוח ומשמעות" אומרת סטמבלר, "המועדון פעל ברוחם ובדמותם של אילן ואסף רמון - מצוינות ושאפתנות. רונה נתנה מוטיבציה והילדים הטמיעו אותה. זה מה שקורה פה, וזה קורה גם למדריכים".

פרוייקט הטייסת בירוחם, קרן רמון, יום לאחר מותה של רונה רמון, 18 בדצמבר 2018. שי מכלוף
רונה הביאה רוח ומשמעות. ילדי פרויקט מועדון הטייסת בירוחם, היום/שי מכלוף

גם במועצת ירוחם דיברו בהערצה על האישה שתרמה כל כך הרבה לעיירה; ראשת המועצה טל אוחנה הגיעה היום לפגוש את בני הנוער והילדים והתרגשה מאוד "אנחנו מציינים שלב נוסף בתוכניות של רונה רמון בירוחם. בפעם האחרונה היא נפגשה עם אנשי החינוך והרווחה והם שמעו את החזון שלה, איך מתהומות חייה היא הצליחה להמשיך ולהביא את החזון שלה למימוש, היא הטביעה חותם בירוחם, אנחנו מודים לה ושנמשיך במורשת שהותירה כאן". לדברי אוחנה "מה שהיא לימדה אותנו הוא שלא כל יום אתה זוכה באישה כמו רונה שאומרת שהיא מאמינה בירוחם, מאמינה בילדים שלה. לנו הייתה זכות ועכשיו אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו ראויים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully