וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי העובדים הסוציאליים בוטלו: הצדדים יפתחו במשא ומתן

18.12.2018 / 19:12

לאחר מחאה עיקשת של איגוד העובדים הסוציאליים על האלימות כלפיהם ותנאי העסקתם, הוסכם כי ייפתח משא ומתן בין האיגוד לשר האוצר כחלון ושר הרווחה כץ במהלכו ידונו על ביטחונם, תנאי השכר ועומסי העבודה. יו''ר האיגוד: "התחילה הדרך לשינוי''

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

איגוד העובדים הסוציאליים ביטל הערב (שלישי) את השבתת שירותי הרווחה, לאחר שהגיעו להסכמות עם שרי האוצר והרווחה על פתיחת משא ומתן כולל על תנאי השכר, העומסים וביטחונם הגופני בעת העבודה. זאת בעקבות שאלפי עובדים סוציאליים ותומכיהם קיימו שורת מחאות ברחבי הארץ על תנאי העסקתם ועל האלימות כלפיהם והשביתו ברחבי הארץ את שירותי הרווחה, כאשר אתמול התקיימה עצרת מחאה בכיכר רבין בהשתתפות אלפי מפגינים.

בתום ישיבה של שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו''ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני, הוסכם על דיונים על מנגנון אבטחתי כולל שיהיה מקובל גם על האיגוד, והם יימשכו כשלושה חודשים. לאחר מכן יקיימו הצדדים דיונים למשא ומתן בנושא שכר, תנאי העסקה ועומסים, כפי שיתואם עם ההסתדרות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן
העבריין יצחק אברג'יל בעדותו בפרשת החיסולים: "קברו אותי, עשו ממני קססה"

הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. מערכת וואלה!
"אף עובד לא צריך להיאבק על הבטחון האישי והתעסוקתי שלו''/מערכת וואלה!

ענבל חרמוני, יו''ר איגוד העובדים הסוציאליים אמרה היום לאחר הישיבה כי ''היום התחילה הדרך לשינוי הגישה ושיפור תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים בישראל. דרישותינו למשא ומתן כולל על נושאי השכר, העומס, תקינה וביטחון התקבלו''. עוד הוסיף חרמוני כי ''התקבלה דרישתינו להקמת יחידת אבטחה למוסדות הרווחה. מדובר במשא ומתן אינטנסיבי הקצוב לשלושה חודשים, בנושא הביטחון, ולאחריו ייפתח משא ומתן כולל בנושא העומסים והשכר''.

חרמוני סיכמה ואמרה ''היום פרצנו את הדרך שבסופה העובדים יהיו מוגנים מאלימות ויזכו לשכר הולם ותנאי עבודה ראויים. כעת האחריות היא על צוותי המו''מ, שיתוף פעולה יענה בשותפות אמתית מצדנו''.

ח"כ אילן גילאון (מרצ), השתתף אתמול בצעדת מחאה של העובדים הסוציאליים, ואמר כי "ממשלת ישראל ממש נחושה בכוונתה לרסק כליל את השאריות המעטות שעוד נותרו ממדינת הרווחה. אני לא מבין כיצד מאבק על תנאים בסיסיים של עובדים שכל עשייתם היא למען האחר, נתקלת בכזו אטימות. אף עובד לא צריך להיאבק על הבטחון האישי והתעסקותי שלו, וודאי לא אלו שנמצאים בחזית של שירותי הרווחה של מדינת ישראל". לדבריו, "כל השרים רצים לדבר על חברותיות וחברתיות, אבל ברגע האמת כשנדרשת מהם הגינות, הם לא עושים דבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. תצפית TPS
תהלוכת העובדים הסוציאליים בתל אביב, שלשום/תצפית TPS

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד השתתפה אף היא בתהלוכה אתמול ואמרה כי "נמצאים פה אנשים שהקדישו את החיים שלהם בשביל לדאוג לאחרים ומה הם מקבלים? משכורת שהם בקושי גומרים איתה את החודש, אפס ביטחון בעבודה ועומס לא אנושי". לדבריה, "השר כץ והשר כחלון חייבים להתעורר ולשנות את המציאות המזעזעת של העובדים הסוציאליים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרה של יו''ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני בעת הפגנה, חודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully