וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע עוד הלוויה מהילדים": הבקשה האחרונה של רונה רמון

18.12.2018 / 12:44

טרם מותה ביקשה הפעילה החברתית ואלמנתו של האסטרונאוט הראשון ממשפחתה כי גופתה תישרף ולא תיערך קבורה זאת כדי למנוע הלוויה נוספת מילדיה. משפחתה לא תשב שבעה וטקס האשכבה יתקיים מחר בהשתתפות משפחה וחברים

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

גופתה של רונה רמון תישרף ולא תיטמן, כך על פי בקשתה בטרם הלכה לעולמה. רמון הותירה טרם מותה הוראות מדויקות למשפחתה בנושא, והסבירה כי היא למנוע הלוויה נוספת מילדיה. אסף, בנה של רמון, קבור בחלקה שיועדה לה, לצדו של בעלה - אילן רמון, בבית העלמין בבית העלמין בנהלל.

ביום רביעי ייתאפשר למכריה של רמון ולציבור הרחב לחלוף על פני ארונה של רונה רמון בין השעות 13:00-09:00 במרכז פרס לשלום ולחדשונת ביפו. בשעה 16:00 יתקיים טקס אשכבה בהשתתפות משפחה וחברים בלבד במקום. לבקשת המשפחה, הטקס יהיה סגור לכלי התקשורת.

לקריאה נוספת:
רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה
הכאב שהפך למפעל חינוכי: "רונה רמון אמרה לי ללכת אחרי החלומות"
"חלומות רבים נשארו ללא הגשמה": כשרונה רמון נפרדה מבעלה ובנה

רונה רמון. צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY, אתר רשמי
ביקשה למנוע הלוויה נוספת מילדיה. רונה רמון/אתר רשמי, צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY

מותה של רמון נקבע אמש, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתארי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה רמון משואה בטקס השנתי בהר הרצל.

את המשואה הדליקה לכבודם של "אילן ואסף שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני, לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום ולכבוד המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים מתוך החושך".

רן לבנה מנכ"ל קרן רמון, שאותה ייסדה רונה, אמר כי "רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה". עוד הוסיף לבנה כי "אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה".

עוד באותו נושא

"הדרך היחידה להתמודד עם הכאב": המורשת שהשאירה אחריה רונה רמון

לכתבה המלאה
רונה רמון, טל רמון, נועה רמון ויפתח רמון בטקס הדלקת המשואות. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רמון וילדיה בטקס הדלקת המשואות לפני כשנתיים/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו - אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, 'מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך'. לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות".

"נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים'", חתם הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הביעו צער עמוק על מותה של רמון. בסרטון שפרסם אמר נתניהו כי "רונה רמון נכנסה ללב של כולנו, כי הסיפור שלה ושל משפחתה הוא סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת". הוא אמר כי מותם של בעלה ובנה היו "טרגדיה במונחים תנ"כיים ממש, אבל רונה לא נשברה, היא זקפה את גווה, המשיכה ליצור, המשיכה לתרום, המשיכה לתת לחברה הישראלית, למדינה שלנו. לכן היא נכנסה ללב של כולנו ושם היא ומשפחתה המופלאה יישארו לעד".

רונה רמון עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
רונה רמון עם הנשיא ריבלין בטקס חנוכת מבנה הקבע של "בית אסף", למכינה הקדם צבאית "אחד משלנו", המנציחה את אסף רמון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
רונה רמון ובנה אסף רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה רמון עם בנה אסף שנהרג בתאונת אימונים/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
חנוכת שדה תעופה עש אילן ואסף רמון 16 ביולי 2018. דוברות רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
רמון ושר התחבורה כץ בטקס חנוכת שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון ב-2017/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות שדות התעופה
  • עוד באותו נושא:
  • רונה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully