וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר נאס"א ספד לרונה רמון: "נתנה השראה לדור חדש של חוקרים"

ראש סוכנות החלל האמריקנית ג'ים בריידנסטין הביע צער על מותה של רמון, וביקש לשלוח תנחומים לבני משפחתה. "נאס"א עצובה מאוד על פטירתה של רונה רמון ואנו שולחים את תנחומינו מעומק הלב למשפחה ולעם ישראל", אמר

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

יו"ר סוכנות החלל האמריקנית ג'ים בריידנסטין ספד הלילה (שלישי) לרונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, שהלכה אמש לעולמה בתום מאבק במחלת הסרטן בגיל 54. "נאס"א שולחת תנחומים מעומק הלב למשפחה ולעם ישראל", אמר בריידנסטין. לדבריו, רמון סיפקה השראה "לדור חדש של חוקרים לעסוק במורשת בעלה אילן רמון".

מאז שבעלה אילן נספה באסון מעבורת החלל קולומביה, נשארה רונה רמון בקשר עם אנשי נאס"א. בארגון הוקירו את פועלה בנוגע למורשת החלל, אותה היא ביקשה להנחיל לדור הצעיר כחלק ממפעל ההנצחה של בעלה ושל בנה אסף, שנהרג בתאונת אימונים בחיל האוויר.

לקריאה נוספת
"חלומות רבים נשארו ללא הגשמה": כשרונה רמון נפרדה מבעלה ובנה
הכאב שהפך למפעל חינוכי: "רונה רמון אמרה לי ללכת אחרי החלומות"
"הדרך היחידה להתמודד עם הכאב": המורשת שהשאירה אחריה רונה רמון
"אצילית, זכה ומלאת אמונה": בישראל נפרדים מרונה רמון

רמון הלכה אתמול לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. היא הותירה אחריה שלושה ילדים - טל, יפתח ונועה. ארונה יוצב ביום רביעי בין השעות 9:00 עד 13:00 במרכז פרס לשלום ולחדשנות וטקס האשכבה יתקיים בשעה 16:00 בהשתתפות משפחה וחברים.

בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה ובנה, עסקה רמון בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך". היא נולדה ב-1964 בקריית אונו, ואת בעלה אילן הכירה במסיבת יום הולדת של חברה. השניים נישאו ב-1986. בשנת 1998 עברה המשפחה ליוסטון, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת החלל קולומביה, בה נספה בעלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רונה רמון עם ילדות קרן רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
"הבינה שהדרך להנציח היא לא בניינים אלא תכנים". רונה רמון עם ילדי קרן רמון/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

רמון הפכה את האובדן הגדול שחוותה למפעל חינוכי. לפני שלושה חודשים התקיים במצפה אילן טקס הנחת אבן הפינה למכינה הקדם צבאית "בית אסף", על שם בנה. היה זה פרויקט החיים של רמון, שהובילה אותו באמצעות קרן רמון בסיוע הגופים והתורמים שנרתמו למשימה. השלוחה על שם אסף רמון הפועלת במכינה מיועדת לבוגרי כיתה י"ב מהפריפריה החברתית, שחלקם בוגרי מרכזי גמילה ואינם ברי גיוס בשל עבר פלילי, ובסיומה עם מתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וכן האסטרונאוטים גארת רייזמן, מייק מאסימינו ולילנד מלווין שהכירו את אילן רמון בחייו. בתום הטקס היא הפריחה עפיפונים עם ילדי היישוב הנקרא על שם בעלה אילן, וביקשה להדגיש כי אלה "עפיפונים של שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully