וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצילית, זכה ומלאת אמונה": בישראל נפרדים מרונה רמון

17.12.2018 / 18:31

רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. רבים ספדו לה וציינו את פועלה, מסירותה ותרומת משפחתה למדינה, לאחר ששכלה את בעלה אילן בתאונת מעבורת החלל קולומביה, ואת בנה אסף בתאונת אימונים בחיל האוויר. "איבדנו אישה יוצאת דופן בעוצמותיה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

אחרי מותה של הפעילה החברתית רונה רמון, שאיבדה את בעלה אילן רמון באסון מעבורת החלל קולומביה ואת בנה אסף רמון בתאונת אימונים, ספדו לה הערב (שני) פוליטיקאים ואישים בכירים בישראל ושיבחו את פועלה ואת תרומתה למדינה. "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו - אצילית, זכה, מלאת אמונה", אמרו נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה. "אילן ואסף נגעו בשמיים, ורונה נגעה לנו בלב. רונה אהובה, לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך'. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים".

רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. היא הייתה אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ואמו של אסף רמון שנהרג בתאונת איומנים בחיל האוויר, והותירה אחריה שלושה ילדים - טל, יפתח ונועה. בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה ובנה, עסקה רמון בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הביעו צער עמוק על פטירתה. בסרטון שפרסם אמר נתניהו כי "רונה רמון נכנסה ללב של כולנו, כי הסיפור שלה ושל משפחתה הוא סיפור של טרגדיה נוראה ושל גבורה נשגבת". הוא אמר כי מותם של בעלה ובנה היו "טרגדיה במונחים תנ"כיים ממש, אבל רונה לא נשברה, היא זקפה את גווה, המשיכה ליצור, המשיכה לתרום, המשיכה לתת לחברה הישראלית, למדינה שלנו. לכן היא נכנסה ללב של כולנו ושם היא ומשפחתה המופלאה יישארו לעד".

עוד בוואלה! NEWS:
"למרות הכאב - יוצרים אור מהחושך": המסר המהדהד של רונה רמון

רונה רמון עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"נגעה לכולם בלב". הנשיא ריבלין ורונה רמון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"איבדנו אישה גיבורה ואצילת נפש", ספד לה שר המדע אופיר אקוניס. "בשלוש השנים בהן הכרנו, ראיתי מקרוב את פועלה המרהיב בהנצחת בעלה אילן ובנה אסף. לעולם אנצור בליבי את הפגישה שבה ביקשתי את רשותה לקרוא מלגות על שם בנה אסף והדמעות שבעיניה פילחו את ליבי לנצח. נזכור וננציח את רונה, אישה יוצאת דופן בעוצמותיה, בכל דרך שבידינו".

"עצב כבד יורד על עם ישראל עם היוודע דבר פטירתה של רונה רמון הנפלאה", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה ישנם באישה זו ובמשפחה זו. ‬רונה היוותה דוגמא ומופת לעשייה ונתינה, דווקא מתוך משבר.על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, היא בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה. רונה תחסר בלב כולנו. צוואתה היא אופטימיות ונתינה". ‬

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה: "נשבר לנו הלב איתה ונקרע לנו היום הלב עליה. רונה רמון היא אישיות יוצאת דופן שנגעה בכולנו באופן העמוק ביותר, ברגעים הקשים ביותר - האישיים והלאומיים. לנצח תיזכר יחד עם הגיבורים שלה ושלנו, אילן ואסף, בלב האומה. נמשיך במפעל חייה לחנך למנהיגות עם ערכים. מחבקים היום את טל, יפתח ונועה".

עוד באותו נושא

רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה

לכתבה המלאה
רונה רמון ובנה אסף רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
"גיבורה ואצילת נפש". רמון ובנה אסף/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
רונה רמון בהכשרת מורים למדעים. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
"כל הזמן נתנה מעצמה לאחר". רמון בהכשרת מורים למדעים/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

"משפחת רמון היקרה, צבא ההגנה לישראל מתאבל עמכם היום על לכתה של רונה, אישה חזקה שקמה מטרגדיה אישית, שהייתה לטרגדיה של עם ישראל כולו", ספד לה הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. "גם במציאות בלתי אפשרית, רונה בחרה תמיד בחיים, בחרה לא לעשות לביתה, לסייע לזולת ולתת מעצמה את המיטב והמירב, והפכה עד מהרה למודל לחיקוי לרבים. אילן ואסף היו והינם מודל לעשייה, למצוינות ולהתנדבות- תמצית הישראליות במיטבה. פטירתה בטרם עת היא אובדן אמיתי למשפחתה, לחבריה ולחברה הישראלית כולה".

גם קרן רמון אותה ייסדה סיפרה על בבחירתה בחיים מלאי משמעות וכיצד הפכה את זכרם של יקיריה, אילן ואסף,  לסיפור מעורר השראה של צמיחה מתוך משבר ועשייה למען הכלל. "המיזמים החברתיים שהגתה והוציאה אל הפועל, נוגעים באלפי ילדים מכל שכבות החברה בישראל", סיפרו.

"אנחנו נפרדים היום בלב שבור מסמל מצוינות ועוז רוח של החברה הישראלית כולה, ומאדם שהיה משמעותי עבור כל מי שהיה איתה בקשר", ספד לה מנכ"ל קרן רמון , רן לבנה. "רונה הייתה מיתוס ישראלי בחייה בעל כורחה, אור גדול שלא ניתן לכבותו. למרות התאכזרות הגורל אליה ואל משפחתה, רונה התעקשה לצקת תוכן ומשמעות לחייה. זכינו לקחת חלק ולהגשים את מפעל החיים שלה, לקידום בני נוער ולחינוך- אלפי ילדים בישראל מודים היום לרונה רמון. גם כשחלתה ועד יומה האחרון מילאה את כולנו באופטימיות, וביקשה להפנות את כוחה לחיזוק הפעילויות החינוכיות שהובילה. אין לי איך לכמת במילים את הכאב והצער שאנחנו חשים. בבניין הארץ, בעשייה חינוכית וביצירה ננוחם".

רונה רמון עם ילדות קרן רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
"מסמלת את הרוח של החברה הישראלית". רונה עם ילדי קרן רמון/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

"זכינו להכיר אישה מיוחדת ומרשימה ביותר, גיבורה בדרכה ובצניעותה", אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות. "מאז פגישתנו בהנחת אבן הפינה לנמל התעופה רמון, נקשרה רונה לפרויקט יחודיי זה המנציח את אסף ואילן. בשנה האחרונה בהן נפגשנו ראיתי מקרוב את פועלה המרהיב בהנצחת בעלה ובנה. לעולם אנצור בליבי את טקס הסרת הלוט מעל מבנה הטרמינל שבנמל. רגעים קסומים שבהן כבר ידעה שהמחלה הארורה מקננת בה. קייויתי שבימים הקרובים בהם נפתח את השדה היא תזכה לראות נמל תעופה מרהיב הנושא בגאון את שמם של אילן ואסף. ואת אותם רגעים והדמעות ננצור יחד בליבינו".

שר התחבורה ישראל כץ סיפר על פגישתם בפתיחת שדה התעופה האזרחי על שמות אילן ואסף. "סמל ישראלי שלקחה את כאבה האישי והפכה אותו לחוזק ולמפעל חיים בחינוך וקידום בני נוער", אמר כץ.
"כאשר בישרתי לה שהחלטתי לקרוא לשדה התעופה האזרחי הראשון שמוקם מאז קום המדינה ברמת תמנע ליד אילת ע"ש בעלה אילן ובנה אסףלא היה מאושר ממנה. בנוסף, לפני מספר חודשים זכיתי לקיים יחד איתה ועם בני המשפחה טקס מרגש מאין כמוהו לקריאת השדה על שם יקיריה אילן ואסף. בקרוב כאשר נחנוך את שדה התעופה רמון, רונה תהיה שם ביחד איתנו ועם אילן ואסף והחברים".

(עדכון ראשון: 17:50)

חנוכת שדה תעופה עש אילן ואסף רמון 16 ביולי 2018. דוברות רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
"כאבה האישי הפך לחוזק". רמון והשר כץ בעת חניכת שדה התעופה על שם בעלה ובנה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רשות שדות התעופה
רונה רמון בכנס לחינוך וחלל. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה רמון/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון
  • עוד באותו נושא:
  • רונה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully