וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות הכאב - יוצרים אור מהחושך": המסר המהדהד של רונה רמון

רמון, שאיבדה את בעלה אילן באסון מעבורת החלל קולומביה ואת בנה אסף בתאונת אימונים, הקדישה את המשואה שהדליקה ביום העצמאות ה-68 למשפחות השכולות ו"לצעירים הגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה והתקווה לשלום". היא הלכה לעולמה בגיל 54 והותירה אחריה שלושה ילדים

צילום: באדיבות תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש

רונה רמון, שהלכה היום (שני) לעולמה, הקדישה את המשואה שהדליקה לרגל יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל ל"עושים למרות הכאב ויוצרים אור מתוך החושך". היא הותירה אחריה שלושה ילדים - טל, יפתח ונועה.

רמון, שאיבדה את בעלה אילן, האסטרונאוט הישראלי הראשון, באסון מעבורת החלל קולומביה ואת בנה אסף בתאונת אימונים בחיל האוויר, אמרה בנאומה בטקס המשואות: "אני, רונה רמון, בת לגילה וישראל לבית בר סימן טוב, מראשוני עליית הנוער מטורקיה, מדליקה משואה זו לכבודם של אהוביי אילן ואסף שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני".

היא הקדישה את המשואה גם "לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים המופלאים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום. לכבודן של המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים אור מתוך החושך".

לקריאה נוספת:
"אצילית, זכה ומלאת אמונה": בישראל נפרדים מרונה רמון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
1964 - 2018. רונה רמון/מערכת וואלה, צילום מסך

רמון הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה. בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה ובנה, עסקה רמון בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך".

היא נולדה ב-1964 בקריית אונו, ואת בעלה אילן הכירה במסיבת יום הולדת של חברה. השניים נישאו ב-1986 ונולדו להם ארבעה ילדים. בשנת 1998 עברה המשפחה ליוסטון, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת החלל קולומביה, בה נספה בעלה. התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה.

  • עוד באותו נושא:
  • רונה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully