וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קראתי לה אמא": החייל היתום שמצא משפחה בביתה של רונה רמון

19.12.2018 / 13:56

סגן דמאס פיקדה שהתייתם מהוריו, יצר קשר מיוחד עם רמון, לאחר שזכה במלגת הצטיינות מהקרן שהקימה על שם בעלה ובנה. "היית לי אמא שנייה. כולנו צריכים לשאוף להיות כמוך", ספד לה. הצעיר הפך לסמל למחאת העדה האתיופית לאחר שהוכה על ידי שוטר. "מבטיח להמשיך בדרכך"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

"רונה נהייתה לי לאמא שניה, וגם אותה איבדתי. זהו יום עצוב עבורי ועבור אלפי אנשים שהענקת להם את הלב ואת הנשמה המיוחדת שלך". כך ספד לרונה רמון סגן דמאס פיקדה, הקצין שהפך לסמל מחאת יוצאי אתיופיה לפני ארבע שנים. בין השניים התפתח קשר מיוחד, שהחל עוד בהיותו תלמיד תיכון.

סגן פיקדה, הפך לסמל העדה האתיופית לאחר שהותקף על ידי שוטר יס"מ כשנסע לחגוג את יום הולדתו לבוש מדים ליד ביתו שבשכונת ג'סי כהן בחולון. התקרית הציתה את מחאת יוצאי העדה נגד אלימות. הוא עלה לישראל מאתיופיה עם שבעת אחיו ואמו, שמתה כמה שנים לאחר שעלו לארץ, אביו מת עוד באתיופיה.

עוד בוואלה! NEWS:
"התפללתי שזו לא הפגישה האחרונה": האלוף נורקין נפרד מרונה רמון
ילדי הטייסת של רונה רמון: "למדנו לבחור את החלומות שלנו''

דמאס פיקדה עם רונה רמון. אתר רשמי
"ישר נענית לבקשתי בחיוב, אמרת לי: 'כן מתוקי, בטח. אני פה לכל דבר'". פיקדה ורמון/אתר רשמי

את רמון הכיר פיקדה כתלמיד תיכון לאחר שקיבל מלגת הצטיינות מטעם "אות רמון". במהלך לימודיו פתח פיקדה חוג תגבור במקצועות המתמטיקה לנוער יוצא אתיופיה בשכונת מגוריו. ההתנדבות ותרומתו לקהילה זיכו אותו במלגת ההצטיינות שהעניקה לו רמון מייסדת ונשיאת קרן רמון. בין השניים התפתח קשר מיוחד ותומך שנשמר גם עם גיוסו לשירות צבאי. רמון עצמה סיפרה באחד מהראיונות כי פיקדה מכנה אותה "אמא" והדבר גורם לה להתרגשות.

"את זוכרת את הפגישה הראשונה ביני לבינך? אמרתי לך, 'אני רוצה להצטרך למשפחה הזאת של אלה שאיבדו את היקרים והמשיכו הלאה'", אמר פיקדה בריאיון משותף שנערך בעבר עם השניים. רמון סיפרה בהתרגשות על החיבור המיוחד עם הקצין היתום ואמרה כי "זו הייתה התאהבות, כולנו התאהבנו בדמאס, יש לנו את הזכות גדולה להכיר את המיטוב שיש בארץ, אבל דמאס הוא יהלום נוצץ".

עוד באותו נושא

פרידה אחרונה: ארונה של רונה רמון הוצב במרכז פרס לשלום

לכתבה המלאה
דמאס פיקדה עם רונה רמון. אתר רשמי
"נתן לי כוח להמשיך הלאה". פיקדה בעת שזכה באות ההצטיינות מקרן רמון בתיכון/אתר רשמי

בדברים אישיים שכתב לרמון, שעות מעטות לפני שייפרד מרמון בפעם האחרונה בטקס משפחתי במרכז פרס לשלום שביפו, סיפר הצעיר על המפגש עם הפעילה החברתית ששינה את חייו. "בן אדם יכול להגיע למקומות שאף אחד לא חשב עליהם. כשקיבלתי את אות רמון הייתי גאה בעצמי, כי אני עשיתי דברים לא על מנת לקבל פרס והפרס הזה נותן לי כוח להמשיך הלאה", שחזר הצעיר.

"אני עוד זוכר את שנת הזכייה שלי באות ההצטיינות על שם אילן ואסף רמון זכרם לברכה. ניגשתי אלייך לאחר הטקס ואמרתי לך 'רונה היקרה את איבדת את היקרים לך וגם אני איבדתי את היקרים לי, ושנינו ממשיכים במסע המאתגר הזה שלא נגמר. אני אשמח להיות הבן שלך ואת תהייה אימי'. ישר נענית לבקשתי בחיוב, אמרת לי: 'כן מתוקי, בטח. אני פה לכל דבר'".

דמאס פיקדה עם רונה רמון. דובר צה"ל
"מבטיח להמשיך בדרכך: לתרום, להשפיע, להוביל ולשנות". פיקדה כקצין בצה"ל/דובר צה"ל

מאז הפכה רמון לדמות אם עבורו. "רונה נהייתה לי לאמא שנייה, וגם אותה איבדתי היום. "זהו יום עצוב עבורי ועבור אלפי אנשים שהענקת להם את הלב ואת הנשמה המיוחדת שלך. מי היה מאמין? אחרי שאיבדת את היקרים לך מכל גם את לא תהיי איתנו? רונה היקרה, היית לי לאמא, מילאת את תפקיד האמא לשלושת הילדים שלך, ואני נוספתי למשפחה המיוחדת שנקראת משפחת רמון. ממש קשה לי, אני עצוב וקרוע בתוך לבי".

פיקדה הבטיח לרמון כי ימשיך את מורשתה החברתית. "אין לי ספק בכלל ואני בטוח שאת שמחה שם למעלה עם אילן ואסף שכל כך אהבת. אני מבטיח להמשיך בדרכך: לתרום, להשפיע, להוביל ולשנות. זכיתי להכיר בן אדם משכמו ומעלה היית שם בשבילי לכל דבר. אני גאה בך. ושוב, תודה על זה שנתת לי להיות הבן שלך ועל זה שהיית לי אוזן קשבת. תשמרי עלינו שם מלמעלה. את ייצגת את הצד היפה בישראליות, כולנו צריך לשאוף להיות כמוך, את השראה וגאווה לאומית בעיני. רונה הייתה אמא שנייה שלי והייתה שם בשבילי בכל מצב, זו אבדה קשה לי ולכל מדינת ישראל".

"אות רמון" מוענק מדי שנה לשמונה תלמידים ותלמידות מצטיינים במטרה לעודד איכות, מצוינות ומנהיגות בקרב תלמידים בעלי פוטנציאל לימודי גבוה, וליצור תרבות של מצוינות בקרב בני נוער בישראל. כל זוכה מקבל מלגה לארגון אירוע למען הקהילה שלו, לצד סדנאות וסיורים לאור פועלם של אילן ואסף רמון. קרן רמון נוסדה במטרה לעודד יצירת חברה ישראלית ערכית ואיכותית יותר. אנשי הקרן מאמינים כי חינוך והעשרה בתחומי התעופה, החלל והטכנולוגיה מהווים מודל להתפתחות אישית ולמצוינות. כיום שותפה הקרן בפרויקטים ופעילויות הכוללת למעלה מ-50,00 תלמידים ובני נוער בכל רחבי הארץ. לקרן שיתופי פעולה ייחודיים ובלעדיים עם נאס"א וסוכנויות חלל בינלאומיות אחרות וכן עם מוסדות חינוך והשכלה גבוהה מן השורה הראשונה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully