וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת דגל וכיתוב "מוות לציונים": פרשת הטרור היהודי נחשפת

6.1.2019 / 19:50

שב"כ חשף פרטים נוספים מחקירת של חמשת הנערים החשודים במעורבות בפיגוע בו נרצחה עאישה א-ראבי מזריקת אבנים סמוך להתנחלות רחלים. לטענת שב"כ, במהלך החקירה נתפסו ממצאים שמלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים וכן על מסוכנותם של החשודים

נער שורף דגל ישראל/צילום: תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) חשף הערב (ראשון) פרטים נוספים מחקירתם של חמשת הנערים שנעצרו במסגרת פרשת הטרור היהודי, החשודים במעורבות בפיגוע שבו נרצחה עאישה א-ראבי מזריקת אבנים סמוך להתנחלות רחלים. לטענת שב"כ, במהלך החקירה נתפסו ממצאים שמלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים וכן על מסוכנותם של החשודים.

לטענת שב"כ, המאפיינים באו לידי ביטוי בפעולות ואמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה. כך למשל, בחומרים שאותרו במהלך חקירת החשודים בשב"כ, נמצא ברשותם סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל ע"י חלק מהעצורים בפרשייה. בנוסף, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס.

לקריאה נוספת:
בעלה של הפלסטינית שנרצחה מזריקת אבנים: "מקווה שתהיה האחרונה"
אמו של הנער החשוד בטרור יהודי: "חרדה לגורלו, לא נתנו לי פרטים"

שריפה של דגל ישראל ע"י החשודים ברצח עאישה א-ראבי. שב"כ
מתוך התיעוד שנתפס בידי החוקרים/שב"כ

מלבד חשיפת הממצאים, בשב"כ ביקשו להפריך את הטענות שהעלו פרקליטיהם של החשודים. בשב"כ טוענים כי פעלו על פי חוק, וכי הטענה שנשמעה כאילו החשודים "נחטפו" הינה מופרכת. "החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם", נמסר בהודעת שב"כ.

כמו כן, בשב"כ דחו את הטענות לפיהן נמנע מהחשודים מפגש עם עורך דין בניגוד לחוק. "מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה", טענו בשב"כ. "צעד זה, ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד. באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס".

עוד באותו נושא

הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית

לכתבה המלאה
במסגרת חקירת פיגוע רצת עאישה א-ראבי נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס, 6 בינואר 2019. שב"כ
כתובת "מוות לציונים" שאותרה על ידי שב"כ/שב"כ

חקירת שב"כ העלתה כי א-ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, נהרגה מזריקת אבנים במהלך נסיעה ברכבה בליל יום שישי, 12 באוקטובר. עוד הותר לפרסום כי החשודים הם נערים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" הסמוכה לזירת הפיגוע.

ביום שבת, יום לאחר הפיגוע, נסעו פעילים מיצהר לישיבה ברחלים כדי לתדרך את הנערים הלומדים בישיבה איך להיערך ולהתמודד עם שב"כ. "מעבר לאמור לעיל, כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום", נמסר משב"כ.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים, הגיב כי עיתוי הפרסום מלמד על לחץ השב"כ, לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות ולכן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עוה"ד מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה. החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא".

עאישה אל-ראבי פלסטינית בת 45 מכפר בידיא ליד סלפית שנהרגה לאחר השלכת אבנים של מתנחלים 13.10.18. צילום מסך, אתר רשמי
עאישה אל-ראבי שנרצחה בפיגוע/אתר רשמי, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully