וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הנער החשוד בטרור יהודי: "חרדה לגורלו, לא נתנו לי פרטים"

אמו של אחד משלושת תלמידי הישיבה בשומרון שנעצרו בחשד למעורבות בפרשה הנחקרת בשב"כ סיפרה על החשש ממצבו. "אני המומה ומודאגת מאוד", אמרה. על כך שנמנע ממנו לפגוש עורך דין: "איפה אני נמצאת, בסעודיה?". שב"כ: "טענות משוללות כל יסוד"

עריכה: טל רזניק

אמו של אחד החשודים במעורבות בטרור יהודי הביעה היום חשש לשלומו בשל העובדה שנמנע ממנו לפגוש את עורך דינו ואותה. בנה נעצר בעת שהיה בדרכו לישיבה בשומרון בנוסף לשני נערים נוספים, שאחד מהם נעצר בישיבה ואחד במודיעין. על השלושה נאסר לפגוש עורך דין ובית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרם עד יום ראשון.

"הוא לדעתי 'נחטף' באמצע הטרמפיאדה. התקשרו אלי אחרי שעה, לא נתנו לי שום פרטים. אני המומה ומודאגת מאוד מאוד, חרדה לגורלו", אמרה אמו של הקטין המיוצג על ידי עורך דין איתמר בן גביר. "הילד שלי קטין, בן 16, שלא רשאי לראות אותי ולא עורך דין. לבן שלי, תושב מדינת ישראל, ילד חמד, לא נותנים, הוא לא רשאי לעורך דין. אני שואלת מה קורה? באיזה מדינה אני נמצאת? בסוריה? בסעודיה?"

"אני מבקשת מכולם לזעוק את הזעקה הכואבת שלי כאימא", הוסיפה. "דורשים שייפגש עם עורך דינו באופן מיידי כדי לראות מה קורה איתו".

עוד בוואלה! NEWS:
"מוסרי והיסטורי": הכנסת אישרה את החוק להפללת צרכני זנות
הנרצח ה-75 השנה בחברה הערבית: גבר בן 47 נורה למוות בשפרעם
קליפורניה הפכה ל"שדה קרב", יוון עלתה באש: אסונות טבע ב-2018

עימותים מחוץ לבית המשפט במהלך דיון קטינים בפשרה ביטחונית. אתר רשמי
העימותים מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי

עורכי דינם של שלושת החשודים, בן גביר, נתי רום ועדי קידר, הגישו ערר נגד הצו האוסר מפגש עמם, אך בית המשפט המחוזי מרכז דחה אותו. על פי החוק, ניתן למנוע מחשוד בעבירת ביטחון לפגוש עורך במקרה שמפגש עלול לשבש מעצר של חשודים נוספים או את החקירה, או כאשר מניעת הפגישה דרושה כדי לסכל עבירה או כדי לשמור על חיי אדם. מעבר לעשרה ימים, יש לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה ונשיא בית המשפט המחוזי כדי למנוע מפגש, וזאת עד לתקופה של 21 יום.

עו"ד בן גביר אמר היום: "לצערי בתי המשפט נותנים גיבוי רחב מדי לשב"כ ורק לאחרונה נחשפנו לעדויות קשות על התנהלות השב"כ בחקירת עצורי 'דומא' כאשר העצורים התחננו בזמן אמת לשופטי המעצרים שההתנהלות תיפסק ובית המשפט התעלמו מבקשתם". בן גביר הוסיף כי "בכוונתו לערער לבית המשפט העליון ולמנוע פגיעה נוספת בקטינים".

עו"ד קידר שמייצג שניים מהקטינים יחד עם עו"ד רום מסר כי "מטרת השב"כ היא לעלות חזרה את המניות שירדו וקרסו בפרשית דומא. אנחנו ציפייה שבית המשפט יחזור ויזכיר להם את הפקת הלקחים והביקורת הקשה שהוטחה בהם. ויאפשר לנו לפגוש את הלקוחות שלנו בהתאם".

עוד באותו נושא

הפרשה הביטחונית: הוארך מעצר הנערים, עימותים מחוץ לביהמ"ש

לכתבה המלאה
בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

שירות הביטחון הכללי התייחס לדברי המשפחה ואמר כי "השב"כ הינו ארגון ממלכתי שייעודו הראשון במעלה הינו סיכול איומי טרור, וכל פעולותיו מבוצעות על פי הדין". עוד הוסיף כי "העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות להן הם זכאים על פי חוק. הטענות בדבר מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן, בין השאר, להסיט את הדיון מהחשדות בגינן נעצרו לחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully