וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה הביטחונית: הוארך מעצר הנערים, עימותים מחוץ לביהמ"ש

בית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרם של שלושה מהנערים החשוד למעורבות בטרור יהודי. מחוץ לבית המשפט פרצו עימותים בין נערי גבעות לכוחות הביטחון. צו איסור פרסום הוטל על הפרשה

עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרם של שלושת הנערים החשודים במעורבות בטרור יהודי עד ליום ראשון. מהשלושה נמנע מפגש עם עורכי דין וצו איסור פרסום הוטל על כל פרטי החקירה. מחוץ לבית המשפט הפגינו עשרות נערי גבעות והתעמתו עם כוחות המשטרה.

השלושה, תלמידי אותה ישיבה בשומרון, נעצרו אתמול על ידי כוחות יס"מ ושב"כ במסגרת חקירה שנערכת על ידי המפלג לפשיעה לאומנית במשטרה והמחלקה היהודית של השב"כ. עורכי הדין של השלושה עתרו על ההחלטה למנוע מהם להיפגש עם החשודים, אך בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה את בקשתם. המניעה תימשך עד מחר בשעה 16:00.

עוד בוואלה! NEWS:
מחיר הדמים של האופניים החשמליים: נתוני ההרוגים בכבישים ב-2018
תיעוד חדש: רוצחי חאשוקג'י הכניסו שקיות חשודות אל בית הקונסול
הפרקליטות תעתור לבג"ץ נגד השופטת שחייבה לתעד ראיונות עדים

עימותים מחוץ לבית המשפט במהלך דיון קטינים בפשרה ביטחונית. אתר רשמי
עימותים מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי

על פי החוק, ניתן למנוע מחשוד בעבירת ביטחון לפגוש עורך דין במקרה שהמפגש עלול לשבש מעצר של חשודים נוספים או את החקירה, או כאשר מניעת הפגישה דרושה כדי לסכל עבירה או כדי לשמור על חיי אדם. מעבר לעשרה ימים, יש לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה ונשיא בית המשפט המחוזי כדי למנוע מפגש, וזאת עד לתקופה של 21 יום.

אביו של אחד החשודים, סיפר כי בנו "נלקח מתוך הכיתה לעיני בני כיתתו". לדבריו, "מדובר בנער נורמטיבי, המבלה את מירב יומו בלימוד ובתפילה. אנו, הוריו, בטוחים כי הוא לא עשה דבר וכל ההאשמות נגדו הינן עלילה חסרת בסיס". האב הביע את חששו כי בשב"כ יעבור בנו "עינויי גוף ונפש" והוסיף כי "אנו מתחננים ומבקשים בכל פה שיעבור לטיפול המשטרה, שיזכה לראות עורך דין ואותנו באופן מידי ושיזכה לטיפול הגון הראוי לכל אדם ובוודאי לנער".

פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר בוועידת כלכליסט כי "כאן המקום להדגיש על רקע אירוע הימים האחרונים כי טרור הוא טרור הוא טרור. בין אם הוא בא מערבים ובין אם הוא בא מיהודים". ניצן הדגיש כי "ההתייחסות לטרור אחת היא. יש להילחם בה בכל האמצעים החוקיים. טרור משני הצדדים מסכן את ביטחון המדינה. על המאבק אמונים גורמי הבטחון. אנו מצדנו נוקטים את הצעדים הדרושים כדי לוודא שבמאבק בטרור יופעלו רק אמצעים חוקיים וסבירים, ובגדר כך אנו מפקחים על פעולת גורמי הבטחון ובודקים כל תלונה המוגשת נגדם. כך עשינו וכך נעשה".

(עדכון ראשון: 10:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully