וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: רוצחי חאשוקג'י הכניסו שקיות חשודות אל בית הקונסול

התקשורת הטורקית חשפה סרטון וידאו שבו נראים כמה מחברי צוות החיסול של העיתונאי הסעודי נושאים שקיות גדולות המכילות לכאורה את חלקי גופתו מחוץ למעונו של הקונסול באיסטנבול. "התמונות החדשות שינו את מהלך החקירה"

עריכה: טל רזניק

תיעוד חדש, שבו נראים חברי צוות החיסול של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י נושאים שקיות בהן נמצאים לכאורה חלקי גופתו, פורסם אמש (ראשון) בטורקיה. בסרטון שנחשף נראים כמה מאנשי חוליית הרצח מחוץ למעונו של הקונסול הסעודי באיסטנבול ב-2 באוקטובר, סמוך לקונסוליה בעיר, שבה נרצח העיתונאי, שהיה מבקרו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, באותו היום.

לפי רשת אל-ג'זירה, התיעוד נחשף ברשת האבר ואותר על ידי פראט אונלו, עיתונאי ביחידה החוקרת של העיתון המקומי ''דיילי סבאח'', שנמצא בקשרים הדוקים עם המודיעין הטורקי ודיווח על שורת הדלפות מחקירת הרצח.

לדברי העיתונאי, "אין כל הוכחה לכך שהתיק שנשא איש צוות החיסול נלקח ממקום מגוריו של הקונסול, ולכן אנו ניצבים בפני שאלות קשות. "במעון השגריר הסעודי נערכו חיפושים, אך באר מים שהייתה במקום התקשתה על החוקרים לחפש בה כראוי. התמונות החדשות שינו את מהלך החקירה".

לקריאה נוספת בנושא
בצל הלחץ מהמערב אחרי רצח העיתונאי: מלך סעודיה מינה שר חוץ חדש
בשל רצח חאשוקג'י: "היחסים החשאיים בין ישראל לסעודיה ספגו מכה קשה"
סעודים קוראים להחרים את טורקיה: "להעניש את ארדואן"

ג'מאל חאשוקג'י חבר צוות החיסול שלו נראה סוחב תיק המכיל לכאורה את שרידיו. צילום מסך
חבר צוות החיסול הסעודי נראה מחוץ לקונסוליה באיסטנבול/צילום מסך

ח'ליל ג'השאן, שעומד בראש המרכז הערבי בוושינגטון, אמר לאל-ג'זירה כי שחרור הוידיאו ''מאוד משמעותי. זה מוסיף נדבך נוסף במורכבות החקירה המתמשכת, כשעדיין נשאלת השאלה היכן גופתו?''. עוד הוסיף כי ''כעת, משיש ראיות מבוססות המראות שמכונית מסחרית עזבה את בניין הקונסוליה והגיעה לבית הקונסול הסמוך, וכי צוות או חלק מאנשי הצוות פורקים שקיות שחורות, או שקיות עם חלקי הגופה, עושה רושם כי גופת חאשוקג'י הגיעה לבית הקונסול. לכן על החקירה להתמקד מעתה במה אירע שם''.

לדבריו, "ערב הסעודית להתוודות ולבצע הליך משפטי, שבו האנשים שעומדים מאחורי רצח העיתנואי יישאו באחריות ויואשמו בגין רצח''.

המלך הסעודי סלמאן החליף בשבוע שעבר את שר החוץ אל-ג'וביר עם איברהים אל-אסף, שר האוצר לשעבר, בשינויים הראשונים בממשל מאז הרצח. ''קרוב לוודאי שהצד הסעודי מקווה כי השינוי האחרון בממשלה ישים קץ לפרשה ויוריד את הלחץ מהחקירה הטורקית המתמשכת ומהתשובות שדורשת הקהילה הבינלאומית'', אמר ג'השאן. לדבריו, "ברור כי אם לשפוט מהתמונות בלבד ומספרו של אונלו שהתפרסם לפני כמה ימים בטורקיה, כי המקרה לא ייעלם, עם חילופי תפקידים נוספים בקבינט או לא''.

עוד באותו נושא

"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י

לכתבה המלאה
ג'מאל חאשוקג'י חבר צוות החיסול שלו נראה סוחב תיק המכיל לכאורה את שרידיו. צילום מסך
ג'מאל חאשוקג'י חבר צוות החיסול שלו נראה סוחב תיק המכיל לכאורה את שרידיו/צילום מסך

גורמים רשמיים בערב הסעודית גינו את ההאשמות. חאשוקג'י, לטענתם, נהרג במהלך ''פעילות חריגה'', זאת לאחר שטענו עם התפוצצות הפרשה כי העיתונאי עזב את הקונסוליה טרם היעלמותו. מחקירת המודיעין הטורקי עלה, בין היתר, כי הרצח הוזמן על ידי הדרגים הגבוהים בהנהגת סעודיה, ואף רמזה כי מדובר ביורש העצר. מהממלכה הסעודית נמסר כי לא ידעה דבר על הרצח המתוכנן.

חאשוקג'י נכנס לקונסוליה הסעודית ב-2 באוקטובר כדי לקבל מסמכים המאשרים כי התגרש מאשתו לשעבר, על מנת שיוכל להינשא מחדש. בעת שהייתו בקונסוליה, העיתונאי הסעודי נרצח ובותר, במה שכונה, לפי המודיעין הטורקי, ''רצח בכוונת תחילה'' מטעם הממשל הסעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully