וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודים קוראים להחרים את טורקיה: "להעניש את ארדואן"

18.12.2018 / 14:47

רצח העיתונאי חאשוקג'י החריף את המשבר בין שתי המדינות הסוניות, ועתה גולשים בממלכה רוצים להחרים מוצרים טורקיים. "ברכישתם אתם תומכים בטרור", כתב אחד

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

גולשים בערב הסעודית פתחו בימים האחרונים בקמפיין ברשת שבו הם קוראים להחרים מוצרים מטורקיה בשל המשבר שפרץ אחרי רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. בין היתר, הם תקפו גם את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שממשלתו מדליפה בקביעות פרטים מחקירת החיסול בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר. ארדואן גם רומז למעורבות יורש העצר מוחמד בן סלמאן, חרף הכחשותיו הנמרצות.

תחת ההאשטג "#סעודיםמסרביםלמוצריםטורקיים", קוראים הגולשים להחליף את המוצרים המיובאים מטורקיה במוצרים מקומיים או בכאלו מ"מדינות ידידותיות". טורקיה חווה משבר כלכלי, וגולשים רבים, שייתכן שמופעלים על ידי המשטר, אמרו שהממלכה לא צריכה לעזור לאנקרה אלא להעניש את ארדואן.

"בגללך, הסעודים מחרימים סחורה טורקית ואת התיירות הטורקית", נכתב בציוץ אחד, שבו הופיעה תמונתו של ארדואן. מישהו אחר כתב: "ברכישת מוצרים טורקיים אתם תומכים בטרור, אנחנו צריכים להחרים אותם היום".

לקריאה נוספת על הרצח
סעודיה מגנה את החלטות הסנאט נגדה: התערבות בעניינו הפנימיים
"השומרים": מגזין "טיים" בחר בחאשוקג'י ובעיתונאים לאנשי השנה

נשיא טורקיה ארדואן באנקרה, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן בשבוע שעבר/רויטרס

היחסים בין טורקיה לערב הסעודית היו מתוחים עוד לפני הרצח של חאשוקג'י, שכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר בוושינגטון פוסט. ארדואן הוא בעל ברית קרוב של קטאר, שמוחרמת על ידי ערב הסעודית ושכנותיה הקרובות, והוא תומך בתנועת האחים המוסלמים, שמוגדרת ארגון טרור בחלק ממדינות ערב.

מוקדם יותר השנה אף כלל יורש העצר את טורקיה יחד עם איראן וארגוני הטרור הסוניים כ"משולש הרשע", אולם לאחר הרצח של העיתונאי הוא ניסה לשמור על טון מפויס ביחס למדינה. שתיהן מתחרות על הנהגת העולם הסוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גולש אחר כתב כי "ארדואן שונא את עצמו", בעוד שאחר צייץ כי בזמן שטורקיה עסוקה בענייניה הפנימיים של הממלכה, הסעודים עסוקים בבניית עתידם. "צריך להחרים מוצרים טורקיים", כתב גולש אחר, שהסביר זאת לאור "המזימות" שקושרת טורקיה נגד ערב הסעודית.

"מאחר שהמדינה שלנו מותקפת על ידי התקשורת הרשמית של ארדואן ועל ידי הצהרותיו הפרובוקטיביות, החובה הלאמית שלנו דוחקת בנו להחרים כל מוצר טורקי כתגובה למתקפות החוזרות הללו", כתב גולש זועם.

חלק מהגולשים עשויים להיות "טרולים" המופעלים על ידי הממלכה. אלו, לפי הדיווחים, גם שימשו לתקיפות מתנגדי משטר בשנים האחרונות על גבי הרשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully