וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מגנה את החלטות הסנאט נגדה: התערבות בעניינו הפנימיים

משרד החוץ בריאד אמר כי אלו מבוססות על "טענות לא נכונות" וגינתה את האשמת יורש העצר ברצח חאשוקג'י. הצעדים שהתקבלו בסנאט הם סמליים בשלב זה, אך שולחים מסר לטראמפ

רויטרס

ערב הסעודית גינתה הלילה (שני) את ההחלטות שעברו נגדה בסנאט האמריקני ואמרה כי זאת "התערבות" בענייניה הפנימיים התבססת על "טענות לא נכונות". הממשל האמריקני טרם הגיב להודעה התקיפה של ריאד, בעלת בריתה הקרובה של וושינגטון שנתונה לביקורת עולמית בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י והמלחמה בתימן.

בצעד סמלי, הסנאט קרא לסיים את המעורבות הצבאית של ארצות הברית במלחמה שמנהלת הקואליציה הסעודית בתימן. הוא אף הטיל על יורש העצר מוחמד בן סלמאן את האחריות לרצח חאשוקג'י, שכתב נגדו טורים ביקורתיים בוושינגטון פוסט. הממלכה דוחה את הטענות שהייתה לו יד בדבר.

"הרצח של האזרח הסעודי הוא פשע מתועב שאינו משקף את המדיניות של הממלכה או את מוסדותיה והיא שבה על התנגדותה לכל ניסיון להוציא את החקירה ממערכת הצדק של הממלכה", נמסר בהודעת משרד החוץ. התביעה בסעודיה טוענת כי הרצח של חאשקג'י בקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר היה בהוראת קצין מודיעין סורר.

לטענת טורקיה, הקלטות שתיעדו את החיסול מצביעות על כך שהחוליה פעלה על בסיס הוראות שקיבלה מהדרגים הבכירים ביותר בריאד. היא דורשת את הסגרת הנאשמים, אך ערב הסעודית מסרבת. גופתו של חאשוקג'י, שלפי הדיווחים בותרה, טרם נמצאה.

עוד בנושא
הסנאט נגד סעודיה: להפסיק את התמיכה במלחמה בתימן

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן במוסקבה, יוני 2018. AP
יושר העצר בן סלמאן במוסקבה, יוני/AP

בשלב זה ההחלטות שקיבל הסנאט הן יותר מסר עבור הנשיא דונלד טראמפ, שהבטיח להטיל וטו. בית הנבחרים, שעדיין בשליטת הרפובליקנים, חסם הצבעה על כך ביום רביעי. עם זאת, החל מחודש הבא ישלטו הדמוקרטים בבית הנבחרים וניסיון דומה צפוי להצליח. לא ברור אם יהיה רוב של שני שלישים בשני הבתים כדי לעקוף וטו אפשרי של טראמפ.

ממשל טראמפ טוען כי ללא תמיכת ארצות הברית, תהיה זו איראן שתרוויח מהיחלשות הקואליציה הסעודית נגד המורדים החות'ים השיעים. הפנטגון הפסיק לתדלק את מטוסי הקרב של הקואליציה הערבית בחודש שעבר בשל הפגיעה הגוברת באזרחים, אך ההחלטה ההיסטורית בסנאט - הראשונה אי-פעם להגביל את מעורבותה של ארצות הברית בסכסוך זר - אמורה למנוע גם את חידוש התדלוק בעתיד. ההצעה התקבלה גם בתמיכת סנאטורים רפובליקנים.

טראמפ רואה בממלכה הסונית שותפה חיונית במאבק לבלימת איראן השיעית ומגן על היחסים עמה גם מתוך שיקולים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully