וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הלחץ מהמערב אחרי רצח העיתונאי: מלך סעודיה מינה שר חוץ חדש

27.12.2018 / 22:44

על רקע הביקורת כלפי סעודיה בעקבות פרשת רצח העיתונאי, המלך סלמאן מינה שורת בכירים ובהם שר חוץ בממשלו. מהלכים אלו מסמנים כי הסעודים פועלים בהשפעת ההאשמות באחריות למותו של חאשקוג'י, אולם חלק מהמינויים החדשים רק מעצימים את כוחו של יורש העצר

רויטרס

על רקע השינויים הפוליטיים בריאד בעקבות פרשת רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, סלמאן מלך ערב הסעודית הודיע היום (חמישי) כי הוא מינה שורה של בעלי תפקידים למשרות בכירות בממשלו. המלך מינה לתפקיד שר החוץ את איברהים אל-עסאף, שאייש בעבר את תפקיד שר האוצר, ויחליף את עאדל אל-ג'ובייר שמונה לתפקיד השר לענייני חוץ.

בנוסף למינוי זה, המלך סלמאן הורה לערוך רענון באישים המאיישים את המועצה העליונה של הממלכה, מוסד האחראי לענייני הביטחון במדינה. בראש המועצה עומד בנו של המלך, מוחמד בן סלמאן, שבין סמכויותיו הוא מכהן גם כסגן ראש הממשלה וכשר הביטחון של הממלכה. סמכויותיו לא נכללו בשינויים שעליהם הורה המלך.

עוד בנושא:
בשל רצח חאשוקג'י: "היחסים החשאיים בין ישראל לסעודיה ספגו מכה קשה"
"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י
דיווח: בן סלמאן התכתב עם מפקד החיסול של חאשוקג'י סמוך לרצח

סלמאן, ערב הסעודית, 27 דצמבר 2018. רויטרס
סלמאן מלך ערב הסעודית ויורש העצר במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, ריעד/רויטרס

המהלך עשוי לאותת כי ערב הסעודית עושה מאמצים לשינוי בממשלה לאחר שהסנאט בארצות הברית קבע כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן אחראי לרצח של העיתונאי הסעודי בתוך הקונסוליה באיסטנבול. אולם, נראה כי השינויים האחרונים רק מעצימים עוד יותר את כוחו של יורש העצר בממלכה, וזאת על ידי מינויים של כמה מקורבים אליו, ובני משפחת המלוכה, ליועצים בתפקידי מפתח.

מינויו של אל-עסאף לתפקיד שר החוץ במקומו של אל ג'ובייר הוא חלק מהפעולות שעורך יורש העצר כדי לשכנע רבים בוושינגטון ובבירות נוספות במערב כי בינו לבין רציחתו של חאשוקג'י אין כל קשר. אל-עסאף ידוע בקרב משקיעים בין לאומיים, וזאת לאחר שעמד בראש כמה משלחות סעודיות לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ. בעברו כיהן כשר האוצר תחת מלך ערב הסעודית פהד והמלך עבדאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully