וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בן סלמאן התכתב עם מפקד החיסול של חאשוקג'י סמוך לרצח

מהערכת מודיעין שהגיעה לידי "הוול סטריט ג'ורנל" עולה כי לפחות 11 הודעות עברו מיורש העצר ליועצו שפיקח על הצוות שחיסל את העיתונאי הסעודי. עוד עולה כי בשנה שעברה אמר בן סלמאן למקורביו כי ניתן "לארגן סידור" בכל הנוגע לחאשוקג'י

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שלח לפחות 11 הודעות ליועצו הקרוב ביותר, שפיקח על הצוות שחיסל את ג'מאל חאשוקג'י, בשעות שלפני ואחרי מותו של העיתונאי בחודש אוקטובר - כך דווח היום (שבת) בוול סטריט ג'ורנל, המביא מידע מהערכות של ה-CIA.

עוד עולה מהדיווח כי באוגוסט 2017 אמר בן סלמאן למקורביו כי אם מאמציו לשכנע את חאשוקג'י לסעודיה לא יצלחו, "אנחנו יכולים לפתות אותו מחוץ לערב הסעודית, ולארגן סידור", כך בדברים שבהערכות ה-CIA נכתב עליהם כי הם "עדות לפעולה של סעודיה נגד חאשוקג'י".

חאשוקג'י, שכתב לוושינגטון פוסט וביקר את הממלכה ואת הנהגתה ממקום מושבו בארצות הברית, נרצח ב-2 באוקטובר, לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, לשם הגיע כדי להנפיק מסמכים שיאפשרו לו להינשא לארוסתו הטורקיה. ההודעות שנשלחו על ידי הנסיך הסעודי יועדו לסעוד אל-קהאטני, כך לפי ה-CIA.

עוד בוואלה! NEWS
בקצה הבמה, אך עם כיף מפוטין: קבלת פנים מעורבת לבן סלמאן בפסגת ה-G20
דיווח: ה-CIA קבע כי יורש העצר הסעודי הורה על רצח העיתונאי
רצח העיתונאי: "נתניהו הגן על בן סלמאן בשיחות עם בכירים בארה"ב"

נשיא ארה"ב טראמפ חולף על פני יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא רוסיה פוטין בפסגת G20 בארגטינה, 30 בנובמבר 2018. רויטרס
היה בקשר עם מפקד מבצע החיסול. בן סלמאן מול טראמפ בפסגת G20, שישי/רויטרס

האחרון פיקח על צוות של 15 איש שהיו אחראים על רצח חאשוקג'י. הוא גם אחד מהאזרחים הסעודיים נגד ננקטו סנקציות על ידי הממשל האמריקני לאחר החיסול. תוכן ההודעות עדיין אינו ידוע, ולא ידוע גם באיזו דרך הן הועברו. בכיר סעודי הגיב על הקשר בין השניים לפני הפרסום האחרון, ואמר כי "יורש העצר נמצא בקשר עם מגוון בכירי ממשל בחצר המלוכה בנושאים שונים. בשום זמן לא שוחח יורש העצר עם גורמים בממשל על כל פגיעה בחאשוקג'י".

ממסמך המודיעין שהגיע לידי הוול סטריט ג'ורנל לא ידוע אם ההצהרה של בן סלמאן על חאשוקג'י נמסרו על ידי יורש העצר באופן ישיר, או על ידי מישהו שציטט את דבריו. סעודיה הכירה בכך שחאשוקג'י נרצח בקונסוליה, אבל הכחישה כי ליורש העצר היה תפקיד בחיסול, והאשמה הוטלה על גורמים בדרג נמוך יותר. בחודש שעבר הואשמו 11 אזרחי המדינה בקשר לחיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully