וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצה הבמה, אך עם כיף מפוטין: קבלת פנים מעורבת לבן סלמאן בפסגת ה-G20

1.12.2018 / 0:25

יורש העצר הסעודי הוצב הרחק בצד בעת התמונה הקבוצתית שפתחה את הכנס בארגנטינה, בצל רצח העיתונאי חאשוקג'י. ללא פגישה רשמית עם טראמפ, היה זה נשיא רוסיה שלחץ את ידו בהתלהבות. מקרון נזף בו: "אתה אף פעם לא מקשיב לי"

תמונה קבוצתית פסגת G20, 
30 בנובמבר 18. רויטרס
מנהיגי ה-G20 בתמונה הקבוצתית שפתחה את הפסגה, היום/רויטרס

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן נפגש הערב (שישי) עם כמה ממנהיגי העולם בפתח פסגת G20 בבואנוס איירס שבארגנטינה. נוכחותו של בן סלמאן מעוררת עניין מיוחד בפסגה, שכן זהו הכינוס הבינלאומי הראשון שבו הוא משתתף חלק מאז רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שהיה ידוע כאחד ממתנגדיו הבולטים. ריאד מכחישה כי הנסיך הצעיר מעורב, אך רבים בעולם מפקפקים בכך.

היחס שלו זכה הנסיך היה אמביוולנטי. בתמונה הקבוצתית של כלל המנהיגים בפסגה הוא הוצב בקצה האחורי של הבמה, בעוד ששאר הנוכחים מתעלמים ממנו. לאחר מכן, יורש העצר מיהר לצאת מהבמה מבלי ללחוץ ידיים או לשוחח עם מנהיגים אחרים, בהם גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שעמד הרחק בצד השני. עם זאת, בתחילת ישיבת הפתיחה של הפסגה, בן סלמאן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחצו ידיים בהתלהבות והחליפו חיוכים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלף על פניהם מבלי לעצור.

לקריאה נוספת בנושא:
קרב מעצמות, מלחמת סחר ויורש עצר אחד: פסגת ה-G20 יוצאת לדרך
בשל המשבר באוקראינה: טראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין בפסגת ה-G20

נשיא ארה"ב טראמפ חולף על פני יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא רוסיה פוטין בפסגת G20 בארגטינה, 30 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ חולף על פני בן סלמאן ועל פני פוטין, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא אינו עתיד להיפגש עם יורש העצר, אך על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הרשמית בערב הסעודית אל-ערביה, טראמפ ובן סלאמן ערכו פגישה חברית בשולי הפסגה. רשת הטלוויזיה לא מסרה עוד פרטים בנושא והממשל האמריקני לא אישר את הדיווח.

טראמפ מגן על קשריה של וושינגטון עם ריאד חרף הדרישה להעניש את הממלכה ואמר כי מסקנות ה-CIA על אחריות יורש העצר לרצח חאשוקג'י, שכתב טורים ביקורתיים בוושינגטון פוסט, אינן חד-משמעיות. ההחלטה שלא לקיים מפגש רשמי עם בן סלמאן עשויה להיות ניסיון שלו לפייס את הקונגרס התקיף הרוצה שהממשל יפעל ביד רמה יותר נגד ערב הסעודית למרות הברית ביניהן.

עוד באותו נושא

דיווח: ל-CIA יש קלטת שבה נשמע בן סלמאן מורה "להשתיק" את חאשוקג'י

לכתבה המלאה

פוטין ובן סלמאן לוחצים ידיים בהתלהבות

מפגש בולט נוסף היה בין יורש העצר הסעודי לבין נשיא צרפת עמנואל מקרון. האחרון אמר כי אירופה תומכת בצירופם של מומחים בינלאומיים לחקירת הרצח של חאשוקג'י. השיחה בין מקרון ליורש העצר תועדה, ובה נשמע אומר הנסיך: "אל תדאג", כשנשיא צרפת משיב לו: "אני דואג". בהמשך, אמר מקרון: "אתה אף פעם לא מקשיב לי". יורש העצר ענה: "אני אקשיב, בוודאי". בסוף השיחה, שבה השניים דיברו בלחש תוך שהם קרובים זה לזה, אמר מקרון: "אני איש של מילה".

לפי האליזה, מקרון העביר "מסר תקיף מאוד" לנסיך בנוגע לרצח העיתונאי ולצורך לסיים את המלחמה בתימן. הארמון אמר כי הייתה זו השיחה הראשונה ביניהם מאז החיסול של חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר. לשכתו של מקרון הצדיקה את הפגישה עם בן סלמאן מאחר שלטענתה מדינות אירופה רוצות לשלוח מסר אחיד על הצורך בחקירה מקיפה ולא לפספס את ההזדמנות להעביר את המסר בפסגה. "אנחנו לא הולכים לשחק מחבואים במשך 48 שעות, זה לא הגיוני", אמר גורם בארמון. "אם אנחנו כאן והוא סביב השולחן, הבה נהיה כנים. דברים שצריכים להיאמר ייאמרו".

מקרון לבן סלמאן: "אתה אף פעם לא מקשיב"

מלבד מקרון, בן סלמאן נפגש גם עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ונשיא מקסיקו אנריקה פניה נטו. הוא נפגש גם עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, בשולי הפסגה, אך סוכנות הידיעות הסעודית שדיווחה על הפגישה, ואף פרסמה תמונות של השניים, לא נידבה מידע על הנושאים בהם דנו המנהיגים.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נועדה אף היא היום עם יורש העצר הסעודי. מיי אמרה לבן סלמאן כי עליו לפעול כדי להימנע ממקרה זה לשוב על עצמו והדגישה בפניו את חשיבות מיצוי הדין עם האחראים לרצח חאשוקג'י.

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully