וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב מעצמות, מלחמת סחר ויורש עצר אחד: פסגת ה-G20 יוצאת לדרך

30.11.2018 / 7:45

המתיחות בין אוקראינה לרוסיה גוברת, מלחמת הסחר בין סין לארצות הברית מתחזקת, וקרבות האינטרסים נמצאים בעיצומם. מנהיגי הכלכלות החזקות בעולם ייוועדו בסוף השבוע בארגנטינה, ואת ההצגה גונב יורש העצר הסעודי בן סלמאן, שיופיע לראשונה בפורום בינ"ל מאז רצח חאשוקג'י

רויטרס

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, המתיחות בין אוקראינה לרוסיה, וגם מעמדו של יורש העצר הסעודי: כל אלה יעלו על השולחן היום (שישי) עם פתיחתה של וועידת ה-G20 בבאונוס איירס שבארגנטינה.

מי שהיו אמורים להיפגש בוועידה, ולא יעשו זאת, הם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. טראמפ, שאותת מוקדם יותר השבוע, בריאיון לוושינגטון פוסט, כי ישקול לבטל את הפגישה על רקע התוקפנות הרוסית כלפי אוקראינה, הודיע אתמול בערב בחשבון הטוויטר שלו, באופן רשמי, כי הפגישה לא תתקיים. דובר הקרמלין, דמיטירי פסקוב, מסר בתגובה כי מוסקבה לא עודכנה על ביטול הפגישה, וכי במידה וזו לא תתקיים, הנשיא פוטין ינצל את השעתיים הפנויות בלו''ז לפגישות עם מנהיגים אחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
פומפאו בדיון סגור בסנאט: "פגיעה ביחסים עם סעודיה תהייה טעות"
בשל המשבר באוקראינה: טראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין בפסגת ה-G20
נשיא אוקראינה: פוטין שקרן, הוא רוצה את כל המדינה שלי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעת יציאתו למדשאות הבית הלבן  29 בנובמר 2019. -, רויטרס
ביטל את הפגישה עם פוטין. טראמפ, אמש/רויטרס, -

הפגישה בין טראמפ ופוטין היא לא הפגישה היחידה שלא תתקיים כמתוכנן. הפגישות שתוכננו לטראמפ עם מנהיגי דרום קוריאה וטורקיה הוזזו, וכעת יוגדרו כשיחות בשולי הוועידה ולא כפגישות רשמיות, כך הודיעה דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, לעיתונאים המסקרים ממטוסו של נשיא ארצות הברית.

מי שכן צפויה לפגוש את פוטין, היא קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שאמרה אמש בוועידת עסקים אוקראינים בגרמניה, כי המצב מול רוסיה יוכל להיפתר אך ורק בדיבורים וכי אין פתרון צבאי לסכסוך. ''אני בעד לשים את העובדות על השולחן ולבקש שכל החיילים ישוחררו'', אמרה מרקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך פורום השקעות בתחום ההון של VTB במוסקבה, רוסיה 29 בנובמבר 2018. רויטרס
אנגלה מרקל הודיעה כי תיפגש עם פוטין. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפורום במוסקבה, רביעי/רויטרס

פגישה אחרת, ומסקרנת לא פחות, צפויה להיערך מחר בלילה בין טראמפ ונשיא סין, שי ג'יפינג. השניים קבעו ארוחת ערב רשמית, בה ידונו על מלחמת הסחר המחריפה בין המדינות, על רקע איומו של טראמפ להטיל סבב נוסף של מכסים בגובה 25 אחוז על סחורות מסין בשווי מאות מיליארדי דולרים, וזאת בנוסף למכסים שהוטלו עד כה. בסין, מנגד, מכינים גם הם חבילת מכסים משלהם למקרה וטראמפ יממש את איומו. בממשל האמריקני הבהירו כי לפגישה זו חשיבות מכרעת. לארי קודלו, היועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן , אמר כי ''הפגישה בוועידת ה-G20 תהיה נקודת מפתח'' בכל הנוגע למלחמת הסחר.

בעוד טראמפ אמר טרם המראתו כי הוא מוכן להגיע לפגישה כדי להגיע לדיל עם המנהיג הסיני, לפי שעה, שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם, והמומחים משדרים פסימיות לגבי האפשרות כי בעקבות הפגישה תהיה פריצת דרך שתביא לעצירת מלחמת הסחר. רק בתחילת השבוע פרסם הממשל האמריקני דוח ובו נקבע כי ''סין לא שינתה את ההתנהלות שלה בכל הנוגע לקניין רוחני והעברת טכנולוגיות ואף נקטה בצעדים נוספים ובלתי סבירים בחודשים האחרונים''. הממשלה הסינית, מנגד, דחתה את ממצאי הדוח.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
פסימיות לאפשרות לפריצת דרך לעצירת מלחמת הסחר. טראמפ ושי/רויטרס

מי שצפוי למשוך אליו חלק נכבד מתשומת הלב בוועידה הוא יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. זו תהיה הופעתו הראשונה בוועידה בינלאומית מאז רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שלפי הערכות גופי המודיעין האמריקנים, נרצח בהוראתו. בן סלמאן זוכה לגיבוי מלא מהממשל האמריקני, בעוד רק אתמול הגנו שר החוץ פומפאו ושר ההגנה מאטיס על העמדה האמריקנית כלפי סעודיה, וטענו כי זו תהיה טעות לפגוע ביחסים בין המדינות.

לעומת עמדת ארצות הברית, מדינות רבות אחרות, בעיקר מדינות האיחוד האירופי, זועמות על בן סלמאן ושוקלות את יחסן אליו. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, צפוי לפגוש את בן סלמן בשולי הוועידה. ''תמיד הייתי מאוד ברור בנוגע לסוגיה הסעודית, ותהיה לי הזדמנות לדון על כך עם יורש העצר'', אמר אמש מקרון לכתבים. במקביל, הודיע הנשיא טראמפ כי לא מתוכננת לו פגישה עם בן סלמן במהלך ימי הועידה.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, במהלך פגישתו עם שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'וביר בריאד, סעודיה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
"אסור לפגוע ביחסים''. פגישת פומפאו עם מלך ערב הסעודית ויורש העצר בריאד, בחודש שעבר/רויטרס

בנוסף לכל אלה, קבלת הפנים הצוננת לבן סלמאן בארגנטינה כללה גם תובע ארגנטינאי שמנסה להגיש כתב אישום כנגד יורש העצר בגין פשעי מלחמה על הרג אלפי אזרחים במלחמה בתימן. מי שמקדם את הגשת האישומים נגדו הוא ארגון זכויות אדם בשם Human Rights Watch שטוען כי בן סלמן אחראי להפרות חוזרות ונשנות של החוק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully