וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו בדיון סגור בסנאט: "פגיעה ביחסים עם סעודיה תהייה טעות"

28.11.2018 / 20:21

לאחר הקריאות בארה"ב להגיב בחומרה על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, אמר שר החוץ האמריקני שביקורת קשה "לא תדחף את סעודיה לכיוון טוב". בצעד חריג, הבית הלבן לא אישר לראש ה-CIA להשתתף בתדרוך

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר הערב (רביעי) כי פגיעה ביחסים עם ערב הסעודית בגלל רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י תהיה "טעות מבחינת הביטחון הלאומי של ארצות הברית, ולא תדחף את סעודיה לכיוון טוב יותר". על רקע התגברות הקריאות בשתי המפלגות לממשל לנקוט בתגובה חריפה על רצח העיתונאי, תדרכו השר פומפאו ושר ההגנה מאטיס את חברי הסנאט בדיון בדלתיים סגורות.

"הרצח של חשוקג'י בטורקיה גרר זעם בתקשורת ובגבעת הקפיטול", הסביר פומפאו בהצהרה שפרסם. "עם זאת, הורדת דרג היחסים עם ערב הסעודית תהיה טעות חמורה לביטחון הלאומי של ארצות הברית ולבנות בריתה". לדברי פומפאו, ערב הסעודית היא בת ברית חשובה שארצות הברית לא יכולה להרשות לעצמה לאבד, וציין את המדינה ככוח נגד להשפעה האיראנית באזור, המאבק בארגוני טרור, והעזרה לייצוב עיראק. "הממלכה היא כוח משמעותי בייצוב המזרח התיכון. ערב הסעודית, כמו ארצות הברית, מכירה באיום שאיראן מהווה לשלום העולם", הסביר.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
בכיר סעודי תוקף: אי אפשר לסמוך על ה-CIA בחקירת מות העיתונאי
"שחררו את היד שלי": רגעיו האחרונים של חאשוקג'י נחשפו בטורקיה
רצח העיתונאי הסעודי: בית הנבחרים יחקור את תגובת טראמפ

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, במהלך פגישתו עם שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'וביר בריאד, סעודיה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
"אסור לפגוע ביחסים עם סעודיה". פגישת פומפאו עם מלך ערב הסעודית ויורש העצר בריאד, חודש שעבר/רויטרס

גם שר ההגנה ג'יימס מאטיס התבטא ברוח דומה ואמר כי הפסקת מכירות הנשק תהיה החלטה שגויה. "אי אפשר להתנער מהאינטרסים הביטחוניים שלנו, גם בזמן שבו אנחנו דורשים דין וחשבון בגין מה שהנשיא טראמפ תיאר כפשע נורא - הרצח של ג'מאל חשוקג'י", הוסיף מאטיס.

במקביל, דווח ב"גרדיאן" כי הבית הלבן מנע מראשת ה-CIA, ג'ינה הספל, להשתתף בתדרוך. מדובר בצעד חריג שכן ראשי זרועות הביון נוכחים בדרך כלל בתדרוכים מעין אלה. היעדרותה של הספל מורגשת במיוחד לאור העובדה שהיא נשלחה על ידי הבית הלבן לטורקיה כדי לברר את נסיבות הירצחו של חשוקג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully