וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח העיתונאי הסעודי: בית הנבחרים יחקור את תגובת טראמפ

דמוקרטים בבית הנבחרים יחקרו את תגובתו של הנשיא לרצח ג'מאל חאשוקג'י כחלק מבחינת יחסי ארה"ב-סעודיה. בין היתר ייבחנו ממצאי ה-CIA וההשפעה האפשרית שיש לעסקיו הפרטיים של טראמפ על יחסיו עם בית המלוכה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חברי קונגרס דמוקרטים בוועידת המודיעין של בית הנבחרים בארצות הברית יחקרו את תגובתו של הנשיא דונלד טראמפ לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י - כך מסר אתמול (שישי) ראש הוועידה הנכנס אדם שיף. זאת, כחלק מחקירה מעמיקה בנושא יחסי ארצות הברית וערב הסעודית.

הוועידה תחקור את הערכת המודיעין האמריקני על אודות מותו של חאשוקג'י וכן את המלחמה בתימן, יציבות משפחת המלוכה הסעודית וטיפולה של הממלכה כלפי התקשורת. "ללא ספק נתעמק במידע נוסף על רצח חאשוקג'י", אמר שיף ל"וושינגטון פוסט". "אנחנו בהחלט רוצים לבחון מה ועידת המודיעין יודעת על הרצח". כמו כן, הוסיף ראש הוועידה כי יבחנו את ממצאי ה-CIA וכן ייבדק האם ליחסיו של הנשיא עם הסעודיים בהקשר לעסקיו הפרטיים הייתה השפעה על תגובתו כנשיא.

עוד בעולם
דיווח: חמאס חשף את אמצעי הריגול של הכוח הישראלי המיוחד
הנייה נגד נרמול היחסים: "המשטר הציוני הוא האויב מספר 1"
שישי של טרור בפקיסטן: מתקפה על קונסוליה סינית; 30 נהרגו בפיגוע בשוק

חבר בית הנבחרים הדמוקרט אדם שיף, נובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
"נתעמק במידע נוסף על הרצח". שיף/רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ,  במהלך הצהרה בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
תוקף בקביעות את שיף. טראמפ/רויטרס

טראמפ ביטל את הערכת ה-CIA כי רצח העיתונאי הסעודי היה הנחיה ישירה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. שלשום אמר הנשיא לכתבים שסוכנות הביון "לא הגיעה למסקנה. יש להם רגשות מסוימים". עוד הוסיף טראמפ בן סלמאן "מכחיש בנחישות" את הטענות.

הנשיא תוקף בקביעות את שיף, מבקר ידוע של מדיניותו. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כינה טראמפ את ראש הוועידה "אדם שיט". בתגובה צייץ שיף: "וואו, אדוני הנושא, זאת בדיחה טובה".

בהצהרתו השבוע בנושא רצח חאשוקג'י הדגיש טראמפ כי הברית עם ריאד תישמר לטובת ארצות הברית ולמען האינטרסים של ישראל. הנשיא כינה את העיתונאי "אויב המדינה" מאחר שהוא חבר ב"אחים המוסלמים". הוא הבהיר כי זה לא מצדיק את "הפשע הנורא" ואמר על יורש העצר כי "אולי כן ואולי לא" היה מעורב במות העיתונאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully