וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה נגד נרמול היחסים: "המשטר הציוני הוא האויב מספר 1"

ראש הלשכה המדינית של חמאס השתמש ברטוריקה חריפה נגד ישראל בנאום מצולם לוועידת האחדות האסלאמית באיראן. "טראמפ לא יצליח לתת לאויב שעל מפלסטין", אמר. במקביל, דווח כי הארגון אישר מסמך מצרי לסיום הפילוג הפנים-פלסטיני

צילום: שב"כ, עריכה: טל רזניק

ראש הלשכה המדינית של חמאס אמסאעיל הנייה גינה היום (רביעי) כל ניסיון לנרמול היחסים עם ישראל בטענה ש"המשטר הציוני הוא האויב מספר 1 שלנו". בנאום שנשא בשידר וידיאו מרצועת עזה בפני ועידת האחדות האסלאמית השנתית, שמתקיימת באיראן, אמר הנייה "טראמפ לא יצליח לתת לאויב שעל מפלסטין".

גם נשיא איראן חסן רוחאני שהשתתף בוועידה תקף את ישראל, ואמר כי "אחת מהתוצאות מבשרי הרעות של מלחמת העולם השנייה היא יצירת גידול סרטני באזור". הוא טען כי ישראל כי "משטר מזויף" שהקימו מדינות המערב ושיגר רמיזה לעבר ערב הסעודית, כשאמר שארצות הברית מהדקת את קשריה עם מדינות מוסלמיות כדי להגן על ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
העם בחר - רמטכ"ל: הסקר שצריך להדאיג את נתניהו
מזג האוויר: גשמים בעיקר במרכז ודרום הארץ | צפו במכ"ם הגשם
סופו המר של השדרן שלא פחד לתקוף את אסד ואת המורדים

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בביקור משפחות ההרוגים בהיתקלות ברצועת עזה. -, מערכת וואלה! NEWS
רטוריקה חריפה נגד ישראל. הנייה/מערכת וואלה! NEWS, -

הוועידה מתקיימת על רקע דיווח ברשת "סקיי ניוז" שלפיו חמאס העניק אישור ראשוני למסמך המצרי בנושא סיום הפילוג הפלסטיני. גורמים מצריים מסרו כי משלחות של פתח והג'יהאד האסלאמי יצאו לקהיר בימים הקרובים על מנת לדון בנושא על בסיס ההסכם הרחב שנחתם ב-2017.

בקהיר פועלים בתקופה האחרונה על מנת לתווך במאבקי הכוח הפוליטיים בזירה הפלסטינית. על פי דיווחים, בתחילת החודש נועדו נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשארם א-שייח'. הנשיא פירט בפני אבו מאזן את המאמצים המצריים לקידום הפיוס הפנים-פלסטיני וכן דנו בניסיונות להשגת רגיעה ברצועת עזה.

עוד באותו נושא

דיווח: דאעש השתלט על משלוח נשק איראני שיועד חמאס

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האזכרה ליאסר ערפאת 11 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר משלחת התיווך המצרית התחייבת בפני הרשימות הפלסטינית כי תמשיך לפעול מול חמאס לסיום הפילוג ומסירת השליטה ברצועה לממשלת הרשות. גורמים מסרו כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל צפוי להכריז באופן רשמי על ההבנות החדשות.

בנוסף לכך, דווח כי מצרים מנהלת שיחות בדרגים בכירים עם ירדן, הנחשבת לתומכת הגדולה ביותר של אבו מאזן, בניסיון לרכך את עמדת הרשות הפלסטינית ולזרז את מסלול הפיוס. זאת, לדבריהם, במטרה למנוע מלחמה שכל הצדדים יישאו בהשלכותיה.

(עדכון ראשון: 9:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully