וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו המר של השדרן שלא פחד לתקוף את אסד ואת המורדים

24.11.2018 / 15:25

חמושים ירו למוות בראאד אל-פארס, אחת הדמויות המרכזיות בחברה הסורית האזרחית. הוא ניצל כמה פעמים מתקיפות המשטר וארגוני הג'יהאד, אך סירב לעזוב את ארצו. "מה הם יכולים לעשות? להרוג אותי?", אמר בעבר

ראאד פארס. טוויטר, אתר רשמי
ניצל מהתנקשות של דאעש. פארס/אתר רשמי, טוויטר

חמושים התנקשו אתמול (שישי) בשדרן רדיו במחוז אידליב שביקר הן את נשיא סוריה בשאר אסד והן את המורדים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אלמונים ירו בראאד אל-פארס ובחברו חמוד ג'ניד, פעיל חברתי אף הוא, בעיירה כפר נבל. שום ארגון לא קיבל אחריות, אבל בשנה החולפת דווח על סדרת התנקשויות במנהיגים של פלגים יריבים במחוז, שהוא מעוזו הגדול האחרון של המורדים, וכן במתנגדיהם הפוליטיים.

תחריר א-שאם, קואליציית ארגוני ג'יהאד בהנהגת ג'בהת א-נוסרה לשעבר, הוא הכוח החזק ביותר באידליב. רוסיה ומשטר אסד רואים בו ארגון טרור, אך בזכות הסכם בין רוסיה לטורקיה, נבלמו התכניות למתקפה גדולה במחוז שבצפון-מערב סוריה. פעילים סבורים כי תחריר א-שאם אחראי להתנקשות בפארס, אחת הדמויות הבולטות ביותר בחברה האזרחית הסורית.

הלוויית פארס בעיירת מגוריו

פארס נהג להניף כרזות בהפגנות שבהן נמתחה ביקורת על כל השחקנים המעורבים במלחמה בסוריה, החל מהמשטר והמורדים, דרך איראן ורוסיה ועד למעצמות המערב. הוא אף חלק עם העולם את המחיר שגובה המלחמה מעיירת מגוריו, ובעבר אמר כי הוא "לא יכול לבכות עוד. אני לא מרגיש כמו שצריך. צילמתי כל כך הרבה קרבות, צילמתי את השהידים".

ב-2014 הוא נפצע מירי של אנשי דאעש, אך שרד. פארס תיאר כיצד משרדיו הופצצו על ידי המשטר, בעוד שהמורדים חטפו ועינו אותו כמה פעמים. ביוני הוא כתב מאמר דעה בוושינגטון פוסט שבו הפציר בממשל טראמפ להמשיך את התמיכה הכספית בתחנת הרדיו שלו, שלדבריו נתפסת על ידי אסד וארגוני הטרור כ"איום ישיר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פארס ושני בניו בהפגנה

ברשתות החברתיות הגיבו בעצב רב על מותו של פארס. "אובדן עצום למאבק למען חירותה של סוריה ומעבר לה", כתב הגולשים בטוויטר, שפרסם תמונה שבה הוא נראה לצד פארס ואנשים נוספים.

פדל עבד אל-ראני, מכר של פארס העומד בראש ארגון זכויות אדם סורי, סיפר כי הוא תמיד סירב לעזוב את סוריה חרף האיומים על חייו. "מה הם יכולים לעשות לי? להרוג אותי? שיהרגו אותי, אני לא מתכוון לעזוב ולהשאיר להם את המדינה", אמר פארס פעמים רבות, לפי מכרו.

מחלקת המדינה האמריקנית ספדה לפארס וג'ניד ואמרה כי היו "פטריוטים" ו"סמלים של המהפכה הסורית", שתיעדו את "פשעי" הממשל הסורי ונשארו נאמנים לאי-האלימות. השליח הבריטי לסוריה, מרטין לונגדן, כינה את הריגתם של השניים "אבדה לסוריה ולעתידה".

(עדכון ראשון: 22:51 23/11/2018)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully