וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס חשף את אמצעי הריגול של הכוח הישראלי המיוחד

בעיתון "אל אחבאר" הלבנוני דווח כי הארגון הצליח לחשוף את המכשירים שאותם היה אמור הכוח שפעל בחאן יונס להרכיב על רשת התקשורת של הארגון. גורם ביטחוני בעזה מסר לעיתון כי בחמאס מחפשים אחר הרכב שאיתו נכנסו חברי החוליה - ועדיין נמצא בשטח הרצועה

צילום: דו"צ

מנגנוני הביטחון של חמאס חשפו את אמצעי הריגול שאותם אמור היה הכוח המיוחד של צה"ל להרכיב על רשת התקשורת של הארגון - כך דווח היום (שבת) בעיתון הלבנוני "אל-אחאבאר". זאת, לאחר שארגון הטרור כי חשף את הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס לפני כשבועיים בפעילות מבצעית בה נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף.

בחודש מאי האחרון הצליח חמאס לפרק מכשירים דומים שהושתלו ברשת התקשורת על ידי ישראל. על פי גורם ביטחוני בעזה, חשיפת מכשירי הריגול אז, יחד עם הטיפול הקפדני של מהנדסי התקשורת של חמאס באבטחת הרשת, הם שהובילו את ישראל לשלוח את חברי הכוח המיוחד להשתיל מכשירים חדשים. הניסיון סוכל עם חשיפת החוליה.

עוד הוסיף הגורם כי הרכב המסחרי הקטן ששימש את חוליית הכוח המיוחד עדיין נמצא ברצועה, אך הוא טרם אותר. בחמאס מעריכים כי ייתכן שברכב נהגו סייענים מקומיים מהרצועה ומחפשים מידע אחריו על מנת לחשוף פרטים חדשים אודות משימת הכוח.

לקריאה נוספת בנושא:
הבית השכור בלב חאן יונס: גילויים חדשים מהפעילות הסודית שהסתבכה
אקדח עם משתיק קול: חמאס הציג את "השלל" מהכוח המיוחד של צה"ל
לאחר 6 ימים: הקצין שנפצע בהיתקלות ברצועה שוחרר מבית החולים

הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס. מערכת וואלה! NEWS
תמונות הכוח המיוחד שפרסם חמאס/מערכת וואלה! NEWS

הדיווחים הפלסטיניים העידו כי פעילות הכוח המיוחד לא הייתה נקודתית, אלא חולייה ברצף של פעילות מתמשכת ורחבה. הכוח המיוחד שכר לצורך הפעילות מבנה וחצר ברצועת עזה מקצין משטרה פלסטיני לו נאמר כי הוא מנהל ארגון לסיוע הומניטרי שמתמחה בחלוקת מזון לציבור נזקקים ברצועת עזה.

לשם כך נע הכוח המיוחד במסווה של פלסטינים מרצועת עזה כדי לחלק את הסיוע, והצליח לחדור לבתי פעילי חמאס. עוד על פי הפרסומים, שחלקם הופיעו ברשתות החברתיות, הכוח המיוחד הצליח במהלך הפעילות לשתול אמצעים מתקדמים לאיסוף מודיעין אותות במקומות רגישים כמו פתחי מנהרות, מוקדי שיגורי רקטות ובתי פעילים בכירים.

עוד באותו נושא

חמאס טוען: חשפנו את הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס

לכתבה המלאה
הכוח המיוחד שפעל בחאן יונס. מערכת וואלה! NEWS
תמונות הכוח המיוחד שפרסם חמאס/מערכת וואלה! NEWS

פרטים נוספים שעולים מדיווחי חמאס נוגעים לחשד שעורר הכוח המיוחד, מה שהוביל להקפצתם של פעילי חמאס למקום ובראשם המג"ד שחוסל. הפעילים עקבו אחרי שני כלי הרכב בהם נעו חברי הכוח המיוחד, כיתרו אותם ובשלב מסוים התפתחו ביניהם חילופי האש בהם חוסלו שישה אנשי חמאס.

כבר בימים הראשונים לאחר הפעילות נחשפו והופצו ברשתות החברתיות תמונות של כלי הרכב בהם נע לכאורה הכוח המיוחד. לאחר מכן התפרסמו פרטים מביכים נוספים בכלי התקשורת על אודות הצלחת הכוח הישראלי לחדור את מערכי האבטחה של הארגון.

דיווח בכווית: דאעש השתלט על משלוח נשק איראני שנועד לחמאס

בתוך כך, עיתון אל-ג'רידה הכוויתי דיווח כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני השתלט על משלוח נשק הכולל טילי קורנט ונשקים מתקדמים אחרים מבוססי GPS שהיו בדרכם מאיראן לחמאס ברצועת עזה. לדברי גורם ביטחוני שצוטט בדיווח, משלוח הטילים הגדול ביותר נמצא כעת בחזקת דאעש, לאחר שמנהיג הארגון החדש במחוז מנע שיתוף פעולה עם חמאס והברחת כל ציוד צבאי או סיוע לעזה.

בדאעש תקפו בעבר את חמאס על כך שהוא עוצר פעילי ארגונים סלפיים, המזוהים עם "המדינה האסלאמית", כחלק מהניסיון להתפייס עם מצרים. עם זאת, בקהיר ובירושלים האשימו את חמאס בשיתוף פעולה עם דאעש, כולל מעבר של לוחמים וכלי נשק במנהרות בין עזה לסיני.

בתחילת השנה תקפו בדאעש את הארגון השולט ברצועה על כך שלא הצליח למנוע את החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, ואף פורסם סרטון שקרא לתקוף את חמאס.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
לוחמי דאעש בסיני ב-2016/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מבטיח להילחם בטרור במדינה. בפברואר פתח צבא מצרים במבצע רחב היקף בחצי האי סיני נגד קני הטרור של דאעש ובאזור הגבול עם לוב במערב המדיני. המבצע הצליח להפחית את האלימות, אך היא לא מוגרה לחלוטין.

רק בתחילת החודש נהרגו לפחות שבעה בני אדם בפיגוע ירי של דאעש על אוטובוסים של נוצרים קופטים בדרום מצרים. עוד 18 איש, בהם ילדים, נפצעו לאחר שחמושים פתחו באש בסמוך למנזר סמואל. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר נגד המיעוט מאז פיגוע ירי שאירע במאי אשתקד, אז נרצחו 28 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully