וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 7 הרוגים בפיגוע ירי של דאעש נגד נוצרים קופטים בדרום המדינה

האש נפתחה לעבר נוסעים שהיו בדרכם ממנזר סמואל במחוז אל-מיניא ועוד 18 איש נפצעו. בין ההרוגים - שישה בני משפחה אחת. כמעט באותו מקום אירע הפיגוע הגדול האחרון נגד המיעוט הנוצרי, שגם אותו ביצע דאעש. סיסי: "נרדוף את האחראים"

עריכה: שניר דבוש

"

חמושים פתחו באש היום (שישי) על אוטובוסים של נוצרים קופטים בדרום מצרים והרגו לפחות שבעה בני אדם - כך מסרו הרשויות. דובר הכנסייה הקופטית אמר כי עוד 18 איש, בהם ילדים, נפצעו בירי בסמוך למנזר סמואל, השוכן כ-260 ק"מ מדרום לקהיר, שם הוטבל ילד בטקס רשמי. דאעש קיבל אחריות על המתקפה, הקטלנית ביותר נגד המיעוט מאז פיגוע ירי דומה שאירע בכמעט אותו המקום במאי אשתקד, אז נרצחו 28 בני אדם. בין ההרוגים היו שישה בני משפחה אחת.

עד ראיה סיפר כי המחבלים נמלטו מהמקום. "חלק מאתנו ניסו לחסום את הכביש, היו שם שלושה כלי רכב והחמושים פתחו באש. הם לבשו גלימות לבנות וכיסויי ראש", אמר עד הראיה, תושב שהזדהה בשם הילאל. הוא אמר כי הוא הגיע במהרה לזירה אחרי ששמע על המתקפה וראה את המחבלים בכביש.

הקופטים, המהווים כ-10% מאוכלוסיית המדינה, הם יעד מועדף על ארגוני טרור אסלאמיים שהרימו את ראשם מאז אירועי "האביב הערבי" שפרצו ב-2011. אלו הגבירו את מתקפותיהם מאז הופל הנשיא מוחמד מורסי ב-2013 על ידי הצבא בהנהגת עבד אל-פתאח א-סיסי.

א-סיסי הבטיח היום להמשיך בקמפיין נגד הטרור. "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומבטיח את נחישותנו להילחם בטרור האפל ולרדוף אחראי האחראים", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת
מלחמת החורמה של מצרים בדאעש בסיני היא ההזדמנות האחרונה של סיסי

מיניבוס שנשא נוצרים קופטים והותקף על ידי אנשי דאעש במחוז אל-מיניא, מצרים, 2 בנובמבר 2018. רויטרס
המחבלים פתחו באש ונמלטו. זירת הפיגוע, הערב/רויטרס

בפברואר פתח צבא מצרים במבצע רחב היקף בחצי האי סיני נגד קני הטרור של דאעש ובאזור הגבול עם לוב במערב המדינה, והצליח להפחית את האלימות במדינה אם כי היא לא מוגרה לחלוטין.

"המבצע הוא נקמה על מעצרן של אחיותינו בידי המשטר הכופר המצרי ואנחנו מבטיחים עוד מתקפות", נכתב בהודעת קבלת האחריות של דאעש, שפורסמה בסוכנות הדיעות שלו אעמאק מבלי לספק הוכחות למעורבתו בפיגוע.

ביום רביעי בלילה עצרו כוחות הביטחון שש נשים, בהן בתו של בכיר בתנועת "האחים המוסלמים", שהוצאה מחוץ לחוק מאז ההפיכה. התנועה עצמה מכחישה כל קשר לדאעש.

מדינות האזור, בהן ערב הסעודית, איראן, איחוד האמירויות הערביות, ירדן וכווית גינו את הפיגוע. האיחוד האירופי מסר כי זו הייתה "תזכורת קשה לאתגרים הביטחוניים שעמם מתמודדת מצרים".

(עדכון ראשון: 15:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully