וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי של טרור בפקיסטן: מתקפה על קונסוליה סינית; 30 נהרגו בפיגוע בשוק

שלושה תוקפים הרגו לפחות ארבעה בני אדם בתקיפה בקונסולית סין בעיר הנמל קראצ'י שבדרום מערב פקיסטן. בנוסף, לפחות 30 אנשים נהרגו כשמחבל מתאבד נכנס עם אופנוע לשוק הומה בצפון-מערב המדינה

פיגוע טרור בקונסוליית סין בפקיסטן 23 בנובמבר 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ לקונסוליה, אתמול/רויטרס

לפחות ארבעה בני אדם, ביניהם שני שוטרים, נהרגו אתמול (שישי) בפיגוע בכניסה לקונסוליית סין בעיר הנמל קראצ'י שבדרום מערב פקיסטן. לפי הדיווחים, שלושה אנשים חמושים ניסו להיכנס לשגרירות, אך נעצרו בידי השומרים בעמדת הבדיקה ונורו למוות. עדי ראייה דיווחו כי ראו פיצוץ, ורשתות טלוויזיה מקומיים פרסמו תמונות של עשן.

קבוצה שמתנגדת לפרויקטים בהם משקיעה סין במערב פקיסטן נטלה אחריות לפיגוע. "אנחנו רואים את סין כמדכאת, יחד עם הכוחות הפקיסטניים", אמר ל-AFP דובר מטעם הקבוצה שלקחה אחריות לפיגוע. מסין נמסר כי כל צוות הקונסוליה לא נפגע בפיגוע. ממשלת סין גינתה את התקיפה וקראה לביצוע צעדים נוספים שיגנו על אזרחי סין בפקיסטן.

במקרה נוסף שאירע אתמול, לפחות 30 בני אדם נהרגו בפיצוץ בשוק בצפון-מערב פקיסטן בשכונה בה רוב האוכלוסייה משויכת לזרם השיעי במחוז אורקזי. הפיצוץ אירע בזמן בו התקיים פסטיבל בשכונה בשוק. לפי המשטרה המקומית, מחבל מתאבד שרכב על אופנוע נסע לתוך שוק הומה-אדם. אף קבוצה לא לקחה אחריות לפיגוע.

לקריאה נוספת:
איראן: 14 אנשי משמרות המהפכה נחטפו בגבול פקיסטן
לא נאבקת בטרור: ארה"ב מקצצת 300 מיליון דולר בסיוע לפקיסטן
פקיסטן: 20 נהרגו, בהם מועמד לבחירות, בפיגוע נגד מפלגה חילונית

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully