וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 20 נהרגו, בהם מועמד לבחירות, בפיגוע נגד מפלגה חילונית

11.7.2018 / 12:36

מחבל מתאבד התפוצץ בעצרת של מפלגת העם הלאומית בעיר פשוואר, ופצע עוד 65 בני אדם. בין ההרוגים היה הארון בילור, שאביו, בכיר במפלגה, נהרג גם הוא בפיגוע ב-2012. טליבאן הפקיסטני קיבל אחריות

זירת פיגוע בעיר פשוואר, פקיסטן, 10 ביולי 2018. רויטרס
הצבא יפרוס מאות אלפי חיילים במדינה. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד 65 נפצעו בפיגוע התאבדות בעצרת של מפלגה אנטי-אסלאמסטית בפקיסטן, כולל מועמד לבחירות בהמשך החודש - כך אמרו היום (רביעי) גורמים במשטרה ובבית החולים. הפיצוץ התרחש בשעות הערב המאוחרות אתמול, ובין ההרוגים היה הארון בילור, מועמד מפלגת העם הלאומית, שאביו, בכיר במפלגה, נהרג בעצמו בפיגוע ב-2012. טליבאן הפקיסטני קיבל אחריות על הפיגוע, שאירע בעיר פשוואר.

המפלגה, המתנגדת לטליבאן, היא חילונית ונשלטת בעיקר על ידי הפשטונים ומתחרה במפלגות האסלאמסטיות על קולותיהם של התושבים באזור הגובל באפגניסטן. פעילי טרור תקפו את המפלגה פעמים רבות במהלך השנים, כולל לפני הבחירות האחרונות ב-2013. הארון בילור התמודד על מושב בפרלמנט המחוזי.

מנהיג הארגון חוסל

טליבאן, שמאגד בצורה רופפת שורת ארגוני טרור וארגונים בדלניים, מנהל מלחמה בפקיסטן במשך יותר מעשור. "המפלגה החילונית הזו הרגה חברים רבים מהאומה המוסלמית בממשלה הקודמת", מסר דובר הארגון בקבלת האחריות על המתקפה.

היקף האלימות בפקיסטן פחת בשנים האחרונות, בזכות שורת מבצעי צבאיים נרחבים נגד מעוזי הטרור בצפון-מערב המדינה. עם זאת, חמושים רבים נמלטו לאפגניסטן השכנה, שממנה, לטענת אסלאמבאד, הם יוצאים למתקפות בפקיסטן.

בחודש שעבר חיסל מל"ט אמריקני את מנהיג הארגון במזרח אפגניסטן. הוא היה אחראי למתקפות נגד מפלגת העם הלאומית לפני הבחירות ב-2013, בטענה שהיא תמכה במתקפה של הצבא נגדם.

אתמול הכריז הצבא כי הוא יפרוס יותר מ-371 אלף חיילים ברחבי המדינה כדי להבטיח שהבחירות ב-25 ביולי יהיו הוגנות ובטוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully