וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח העיתונאי: "נתניהו הגן על בן סלמאן בשיחות עם בכירים בארה"ב"

בוושינגטון פוסט דווח כי ראש הממשלה אמר כי יורש העצר הסעודי הוא בעל ברית חשוב באזור, ברקע הלחץ הבינלאומי על ריאד בעקבות החיסול של חאשוקג'י. גם נשיא מצרים, לפי הדיווח, בא להגנתו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגן על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בשיחות שקיים בימים האחרונים עם בכירים אמריקנים - כך דווח הערב (חמישי) ב"ושינגטון פוסט". לפי גורמים המעורים בשיחות, נתניהו תיאר את הנסיך הצעיר כבעל ברית חשוב באזור, ברקע הלחץ בוושינגטון לפעול נגד ריאד בתגובה לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

לפי הדיווח, גם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי אמר דברים דומים בשיחות שקיים עם בכירים בממשל האמריקני. ערב הסעודית היא אחת התומכות המרכזיות של מצרים מאז ההפיכה שהפילה את משטרו של מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים".

בן סלמאן עומד במרכזו של משבר בינלאומי שפרץ עקב רצח העיתונאי, שבוצע ככל הנראה בהוראתו. בעקבות זאת, גורמים רבים במערכת הפוליטית האמריקנית - לרבות סנאטורים רפובליקנים המזוהים עם טראמפ - קראו להתנער מהנסיך הצעיר, המנהל את ענייני היומיום בממלכה.

שר האוצר של ארה"ב מנוצ'ין ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, 22 באוקטובר 2018. רויטרס
ישראל להגנת סעודיה. יורש העצר הסעודי ושר האוצר האמריקני בריאד, בחודש שעבר/רויטרס

בעיתון דווח גם על תכנה של השיחה שקיים יורש העצר עם יועציו של טראמפ כמה ימים לאחר הרצח, עוד בטרם הממלכה הודתה בכך שהוא אינו בין החיים.

ב-9 באוקטובר, שבוע לפני ההתנקשות, מוחמד בן סלמאן תיאר את חאשוקג'י כתומך תנועת "האחים המוסלמים" בשיחה עם ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא, שמנהל קשרים קרובים עם הנסיך הצעיר, ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. לפי הדיווח, בולטון לא הביע הסכמה עם תיאורו של העיתונאי כ"אסלאמיסט מסוכן". עוד נאמר כי יורש העצר דחק בהם לשמר את הברית האסטרטגית בין המדינות.

משפחתו של חאשוקג'י, שהוזמנה לארמון בחודש שעבר, שללה את התיאור הזה אף היא. "ג'מאל חאשוקג'י לא היה אדם מסוכן בשום דרך אפשרית. כל טענה אחרת תהיה מגוחכת", מסרה המשפחה לוושינגטון פוסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
נרצח בקונסוליה. חאשוקג'י בכנס בלונדון בספטמבר/רויטרס

חאשוקג'י נראה לאחרונה ב-2 אוקטובר, כשנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, והיעלמותו הציתה סערה שעלולה לפגוע ביחסים החמים בין ריאד לבין וושינגטון, שמצידה פתחה בחקירה ודרשה תשובות מהממלכה.

על רקע הלחץ הגובר מצד פוליטיקאים רפובליקניים ודמוקרטיים להטיל סנקציות משמעותיות על סעודיה, הודיע הממשל בשבוע שעבר כי ישלול ויזות מ-21 פקידים סעודים, אשר על פי החשד היו מעורבים ברצח העיתונאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully