וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה הפכה ל"שדה קרב", יוון עלתה באש: אסונות טבע ב-2018

קליפורניה התחילה את השנה עם מפולות בוץ קטלניות וסיימה אותה עם שריפות ענק. צונאמי הפך את אינדונזיה לעיי חורבות - פעמיים. סופות האבק בהודו גבו את חייהם של עשרות בני אדם. הרי געש התפרצו בגואטמלה ובאיטליה. סיכום אסונות הטבע של השנה החולפת

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שריפות ענק, הוריקנים, רעידות אדמה, צונאמי, התפרצות הר געש וסופות אבק - אלה היו חלק מאסונות הטבע ששנת 2018 הביאה עמה ברחבי העולם. רק בשבועיים האחרונים לשנה האזרחית הנוכחית הכה צונאמי באינדונזיה, בפעם השנייה השנה, והר הגעש אתנה שבסיציליה התפרץ.

מאז התפרצות ההר, הנחשב לפעיל ביותר באירופה, אירעה שורת רעידות אדמה באי האיטלקי, שגרמו לפציעתם של כמה בני אדם. האפר הוולקני שהתפרץ מהר הגעש כיסה כמה כפרים סמוכים וגרם לשיבושים בטיסות בנמל התעופה של קטניה, והרשויות הורו לתושבים באזורי ההרים להימלט במהירות.

התפרצות הר געש אטנה בקטניה, איטליה, 24 בדצמבר 2018.. AP
התפרצות הר הגעש אתנה שבסיציליה/AP

האש כילתה חצי מיליון דונם: השריפות הקטלניות בקליפורניה

בחודש נובמבר השתוללו שריפות ענק בצפון קליפורניה שגרמו למותם של עשרות בני אדם ולנזק רב. במוקד הבערה המרכזי בצפון המדינה, כילתה השריפה "קמפ" קרוב לחצי מיליון דונם. למעלה מ-50 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם, ויותר מ-7,000 מבנים נשרפו כליל. בשריפה אחרת, "וולסיי", שהשתוללה בסמוך ללוס אנג'לס, נשרפו כ-375 אלף דונם. במוקד זה נאלצו למעלה מ-170 אלף איש לעזוב את בתיהם, ו-50 אלף מבנים נמצאים כעת בסכנה באזור מליבו, מאות מהם נהרסו כליל. סך הכל, בחיבור כל מוקדי השריפות יחד, כ-300 אלף איש התפנו מבתיהם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כבאי נלחם בלהבות בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
מאמצי כיבוי ממושכים. השריפות בקליפורניה/AP, אי-פי
שריפות בקליפורניה, פרדייז, 11.11. אי-פי, AP
חורבן בקליפורניה. ניצולי השריפות/AP, אי-פי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורר סערה לאחר שמתח ביקורת על התנהלות הרשויות בקליפורניה וכתב כי אנשים נהרגו "בגלל ניהול כושל של היערות". עם זאת, בהמשך הוא התייצב לצד מושל המדינה ואמר גם: "אני לא חושב ששריפה כזאת תוכל לקרות שוב. אני מקווה שזאת תהיה האחרונה בגלל שהיא הייתה חמורה מאוד". לדבריו, בעקבות שינויי האקלים הוא דוגל בשינוי המדיניות בנוגע לטיפול ביערות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully