וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוסרי והיסטורי": הכנסת אישרה את החוק להפללת צרכני זנות

המליאה אישרה את הצעת החוק הקובעת איסור פלילי על צריכת מעשה זנות ואיסור על הימצאות במקום המשמש למעשה זנות. מטרת החוק היא שילוב בין צמצום משמעותי של צריכת הזנות לבין טיפול יסודי במי שנפל למעגל זה. "רגע מרגש, ערכי ומכונן המגדיר את מדינת ישראל כחברה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק להטלת קנסות על צרכני זנות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית, שקידמה שרת המשפטים איילת שקד, שנולדה בעקבות הצעה פרטית של חברות הכנסת שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ועליזה לביא (יש עתיד). ההצעה קובעת איסור פלילי על צריכת מעשה זנות ואיסור על הימצאות במקום המשמש למעשי זנות, במטרה לצרוך מעשה זנות.

בצד העבירה נקבעה חזקה הניתנת לסתירה, לפיה יראו את מי שנמצא במקום המשמש בעיקר למעשי זנות, דוגמת בית בושת, כמי שמטרתו לצרוך מעשה זנות. המטרה היא שילוב בין צמצום משמעותי של צריכת הזנות לבין טיפול יסודי במי שנפל למעגל הזנות.

על פי הצעת החוק, העבירה הפלילית תהיה עבירה מנהלית וקנס בסך 2,000 שקלים, ובעבירה חוזרת בתוך שלוש שנים - 4,000 שקלים. עם זאת, התביעה רשאית במקרים המתאימים להגיש כתב אישום בעבירה בהליך הפלילי הרגיל, אז העונש המקסימלי יהיה קנס בסך 75 אלף שקלים. להצעת החוק תתלווה גם תכנית שיקום שתאושר בקרוב בממשלה.

לקריאה נוספת בנושא
קנסות, שיקום וחינוך למניעה: ועדת השרים אישרה החוק למאבק בזנות
"רואים כבר ירידה בצריכת הזנות": ארגוני הסיוע נערכים לקרב האכיפה
שקד הציגה את החוק למלחמה בזנות: קנסות עד אלפי שקלים וסדנה טיפולית

תמונה קבוצתית של חברי הכנסת 31 בדצמבר 2018. -, אתר רשמי
קואליציית הארגונים למאבק בזנות יחד עם חברי הכנסת שהובילו את החוק. הכנסת, היום/אתר רשמי, -

שקד אמרה בתגובה לאישור הצעת החוק כי "צריכת זנות היא מעשה פסול מוסרית שפוגע קשות במעמד האישה. גוף האישה אינו חפץ הניתן לכל המרבה במחיר. בחוק חשוב זה המדינה מתנערת באופן מובהק ממעשה פסול זה".

"מדינת ישראל קבעה היום מוסריות היסטורית בה אנו מוקיעים זנות ופועלים לשיקום נשים, גברים ובני נוער שנקלעו למעגל של תעשיית הניצול הקשה הזו", אמרה אחת מיוזמות החוק, ח"כ מועלם רפאלי. "חוק זה הינו עוגן בתהליך מיגור הזנות שכן הרתעה מצריכת זנות תצמצם באופן דרמטי את מספר מפגשי הזנות בישראל, ובהתאם גם את מספרם של נשים, גברים וקטינים בזנות".

עוד באותו נושא

"תיקון עולם": אושרה בקריאה ראשונה הצעה לקנסות על צרכני זנות

לכתבה המלאה
גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
גרפיטי שיצרו נשים שיצאו ממעגל הזנות/ראובן קסטרו

ח"כ לביא הגיבה כי "זוהי שעת רצון יוצאת דופן, שתוביל לשינוי דרמטי. רגע מרגש, ערכי ומכונן המגדיר את מדינת ישראל כחברה, מי אנחנו ומה הערכים שלנו. ישראל מצטרפת לשורה של מדינות שהבהירו שצריכת זנות היא נורמה פסולה, שהשלכותיה הרסניות. החוק ייכנס לתוקף רק עוד שנה וחצי שבה משרדי הממשלה יפעלו להשלמת שני המרכיבים המשמעותיים הנוספים: שיקום וחינוך".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) בירכה על אישור הצעת החוק: "המלחמה בזנות דומה למלחמה נגד העבדות ושחרור העבדים, לא פחות מזה. תחילת הדרך, בה עוד היו דיונים על מיסוד הזנות והפיכתה לעיסוק, עוד תירשם בהיסטוריה. כברת הדרך האדירה שעשינו מאז ראויה להשתאות. אני רוצה לברך את כל הנשים האמיצות שבחרו במלחמה לא פשוטה ולא קונצנזואלית. בסופו של דבר הגענו לחוק הזה שהוא בהחלט צעד משמעותי והיסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully