וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד הציגה את החוק למלחמה בזנות: קנסות עד אלפי שקלים וסדנה טיפולית

13.6.2018 / 9:54

שרת המשפטים חשפה בוועדה לקידום מעמד האישה את תזכיר החוק שהיא מקדמת, לפיו יוטל קנס בסך 1,500 שקל על צרכן בעבירה ראשונה, וכפל קנס בעבירה שנייה. שקד ושר הרווחה כץ יוכלו לקבוע חלופה טיפולית-חינוכית לתשלום הקנס. "המסר - סחר בנשים הוא מחוץ לתחום", אמרה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז ויאיר דניאל

שרת המשפטים איילת שקד הציגה היום (רביעי) בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת את תזכיר החוק שהיא מקדמת להטלת קנסות מנהליים על צרכני הזנות. תזכיר החוק יקבע כי הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 שקלים. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 שקלים. מי שקיבל את הקנס יוכל לשלם, להגיש בקשת ביטול או להגיש בקשה להישפט. אם בית המשפט יחליט שהעבירה אכן נעברה, הקנס יוכל לגדול עד לסכום של 14,400 שקלים.

לפי הצעת שקד, תזכיר החוק יחול על צריכת זנות מבגירים בלבד, לאחר שצריכת זנות מקטינים כבר מוגדרת כעבירה פלילית. שרת המשפטים בהסכמת שר הרווחה תוכל לקבוע אמצעי חלופי במקום קנס, כמו שילוב בסדנה טיפולית-חינוכית למניעת צריכת זנות. התזכיר יחול כהוראת שעה למשך חמש שנים, וילווה במחקר שיבחן את השפעתו, את האופן בו נאכפת העבירה, וצעדים נוספים.


עוד בוואלה! NEWS:
שמונה פצועים בתאונת שרשרת ליד חדרה; גבר במצב קשה
בניגוד לדברי טראמפ: בקוריאה הצפונית דיווחו כי הסנקציות יוסרו
דיווח: צבא סוריה מעבה את מערכי הנ"מ באזור הגבול עם ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד צרכנות זנות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שקד הבהירה כי תזכיר החוק מבחינתה אינה הדרך העיקרית לטיפול בזנות. הוא יהווה חלק מהחלטת ממשלה רחבה שבכוונתה להביא לאישור בחודשים הקרובים. מדובר בתכנית משותפת למשרדי המשפטים, הרווחה, החינוך והבריאות. התכנית תטפל בשני נושאים עיקריים.

הראשון הוא הרחבת המענים הטיפוליים והבריאותיים הניתנים הן לעוסקים בזנות והן לצרכני הזנות: בניית תכניות שיקום לנשים בזנות שכוללת מסלול טיפולי, תעסוקתי, וכלכלי; תכניות לאיתור ומניעה; הקמת דירות חירום, מרכזי גמילה ומרפאות מין וגיבוש תכנית טיפול לצרכני זנות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואיילת שקד ה15 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"צריכת זנות היא דבר פסול מוסרית". השרה שקד/ראובן קסטרו

בנוסף, ההחלטה שתעלה לאישור תעסוק בהעלאת המודעות הציבורית למאפיינים, לגורמי הסיכון ולנזקים הכרוכים בתעשיית הזנות. קביעת תכנים לתלמידים במערכת החינוך בתחום המיניות הבריאה ומניעת פגיעה כתכני חובה, עיבוי תכני ההכשרה של הצוותים החינוכיים לאיתור וזיהוי של קטינים בסיכון לניצול ופגיעה בזנות וקמפיינים בדבר הנזקים הכרוכים בתעשיית הזנות.

"היום אנחנו מעבירים מסר - סחר בנשים וצריכת זנות הם מחוץ לתחום", אמרה שקד. "צריכת זנות היא דבר פסול מוסרית ופוגעני שמחפיץ את גופן של הנשים בישראל. אין כל סיבה שחיי הנשים בחברה יהיו הפקר. הטיפול בזנות צריך להיות רחב הרבה יותר - ובכך נטפל בחודשים הקרובים. אני מודה לחברות הכנסת שולי מועלם ועליזה לביא על הובלת הנושא בשנים האחרונות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully