וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא סוריה מעבה את מערכי הנ"מ באזור הגבול עם ישראל

13.6.2018 / 0:20

מפקד בשורות כוחות המשטר, שאינו סורי, אמר כי דמשק פרסה סוללות פנציר-1 בסמוך לחזית רמת הגולן כדי לחזק את המערך נגד חיל האוויר. ישראל דורשת את סילוק הכוחות האיראניים מהאזור

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב מעוז

צבא סוריה עיבה את מערכי ההגנה האווירית שלו באזור הגבול עם ישראל - כך אמר אתמול (שלישי) גורם בברית הצבאית התומכת במשטרו של בשאר אסד. לדבריו, מערכות נוספות ייפרסו בחזית הסמוכה לרמת הגולן בימים הקרובים. המפקד, שאינו סורי, אמר עוד כי הצבת מערכות הפנציר-1 תחזק את מערכת הנ"מ נגד ישראל.

בשבועות האחרונים נערכים כוחות המשטר למתקפה בדרום-מערב המדינה, במחוזות דרעא וקוניטרה, הגובלים עם ישראל ועם ירדן, שבהם מחזיקים המורדים בכמה ממעוזיהם האחרונים במדינה. האזור נכללת בהסדר שהושג בין ארצות הברית לרוסיה בשנה שעברה, וושינגטון איימה בתגובה נחרצת אם צבא אסד יפתח בפעולה צבאית.

לדברי המפקד בברית, ההכנות למתקפה הושלמו, אך כוחות המשטר מתמקדים עתה בהדיפת לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מכיס הסמוך לעיר סווידא, שבשליטת הממשל. המורדים סבורים כי המחויבות של ארצות הברית ושל ירדן לשמור על ההסכם תעצור את דמשק מלפתוח במבצע, אך הם נערכים לאפשרות זו. מפקד בשורות המורדים באזור אמר כי הכוחות הקימו חזית הנהגה משותפת אתמול.

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018/רויטרס

שר החוץ הסורי ווליד אל-מועלם אמר החודש כי הממשלה רוצה להשתלט מחדש על האזור דרך הסדר שבמסגרתו המורדים יקבלו את מרות המשטר או יעזבו צפונה, כפי שקרה במקומות אחרים בסוריה.

ישראל דורשת את נסיגת הכוחות האיראניים ובעלי בריתם מאזורי הגבול ומסוריה כולה. בחודש שעבר שוגרו עשרות רקטות לעבר הגולן, ובתגובה תקף חיל האוויר שורת מטרות איראניות. עם זאת, נשיא סוריה בשאר אסד אמר כי הכוחות האיראניים, המוגדרים יועצים צבאיים, יישארו במדינה.

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully