וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיקון עולם": אושרה בקריאה ראשונה הצעה לקנסות על צרכני זנות

22.10.2018 / 23:50

39 חברי כנסת תמכו בהצבעה בכנסת על הצעת החוק להטלת קנסות על צרכני זנות, ללא מתנגדים. להצעה נלווית תכנית שיקום המעורכת בכ-105 מיליון שקלים. "זה רגע היסטורי שמגדיר אותנו כחברה, מי אנחנו ומה הם הערכים שלנו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז ויאיר דניאל

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להטלת קנסות על צרכני זנות. על פי ההצעה, לקוחות של שירותי זנות ייקנסו בסכום של 1,500 שקלים ועבירה חוזרת בטווח של שלוש שנים תביא לקנס כפול, של כ-3,000 שקלים. עוד נקבע בהצעה, כי בית המשפט יוכל להגדיל את גובה הקנס עד לסכום של כ-75 אלף שקלים, וזאת במקרה של הגשת כתב אישום והרשעה, שתוביל גם לרישום פלילי נגד העבריין.

39 חברי כנסת תמכו בהצבעה, ללא מתנגדים, והצעת החוק תועבר לדיונים בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. ההצעה תחול בשלב ראשון כהוראת שעה למשך חמש שנים לאחר אישורה, ותלווה במחקר שיבחן את השפעתה, את אופן האכיפה וכן צעדים נוספים. עלות תכנית השיקום הנלווית להצעה מוערכת ב-105 מיליון שקל. בנוסח ההצעה שהובא לאישור השרים בחודש אוגוסט צוין כי החוק יחול שנה וחצי לאחר אישורו בכנסת.

הצעת החוק צפויה לחול על צריכת זנות מבגירים, מכיוון שצריכת זנות מקטינים הוגדרה כבר בעבר כעבירה פלילית. את הצעת החוק קידמה בין היתר חברת הכנסת עליזה לביא ממפלגת "יש עתיד", וכעת ימשיכו בכנסת לקדמה לקריאה שניה ושלישית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברות כנסת אחרי אישור הצעת חוק להפללת לקוחות זנות בקריאה ראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מטרתה של קביעת העבירה המוצעת היא להביא לצמצום צריכת הזנות בישראל, לנוכח מאפייניה הפוגעניים ולאור סיבות ההיקלעות לזנות. על פי התשתית המקצועית שהניחו אנשי המקצוע, הסיבות קשורות במצוקות כלכליות, נפשיות וחברתיות, אשר אף מקשות על היציאה ממעגל הזנות. אותן סיבות מעלות קושי לראות בהימצאות בזנות תוצר של בחירה אוטונומית. בנוסף, לזנות נלווים נזקים פיזיים ובריאותיים שונים, כגון זיהומים וסיכון מוגבר להידבקות במחלות מין, וכן נזקים נפשיים כגון תסמונות פוסט טראומטיות, התמכרויות ואובדנות. האוכלוסייה במעגל הזנות, שהיא בעיקרה נשים, נמצאת ב'מילכוד' המקשה על יכולת היציאה מעולם זה, בין השאר בשל הידרדרות למצבי מצוקה ומשבר. כמו כן, אוכלוסייה זו נתונה כיום לקלון חברתי, דבר המוסיף על מצוקתה ומקשה על תהליך השיקום".

ח"כ עליזה לביא אמרה במליאה כי "זה רגע היסטורי שמגדיר אותנו כחברה, מי אנחנו ומה הם הערכים שלנו. יש כאן תיקון עולם במשמרת שלנו. בשנים האחרונות אני משמשת כיו"ר ועדת המשנה לסחר בנשים, ולמרות שהצלחנו לצמצם חלק מתופעות של סחר בנשים, הזנות רק הלכה וגדלה. ביקרנו ושמענו את העדויות קורעות הלב, של נשים שסיפרו לנו איך הן התדרדרו ואנחנו לא היינו שם בשבילן וזה כשל חברתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
כתובת גרפיטי במחאה על הזנות/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully